Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTop, Namık
dc.contributor.authorLiew, Jeffrey
dc.contributor.authorLuo, Wen
dc.date.accessioned2019-11-04T07:42:21Z
dc.date.available2019-11-04T07:42:21Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationTop, N., Liew, J., Luo, W. (2016). Effects of second step curriculum on behavioral and academic outcomes in 5th and 8th grade students: A longitudinal study on character development. Novitas-Royal (Research on Youth and Language), 10(1), 24-47.en_US
dc.identifier.issn1307-4733
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/4972
dc.descriptionresearchen_US
dc.description.abstractSchool-based programs designed to reduce problem behaviors, increase prosocial behaviors, and improve academic achievement have often been characterized as social-emotional learning or character development (education) programs. This longitudinal study investigated effects of such a program, called Second Step, on observed problem behaviors, observed prosocial behaviors, and school grades across 4 school semesters for 5th to 8th grade students. A sample of 5,189 from 35 schools (16 control and 19 treatment schools) in an open-enrollment charter school system participated. Results from a three-level longitudinal growth model analysis indicated that students in the treatment schools (with Second Step curriculum) attained higher school grades and exhibited fewer problem behaviors than students in the control schools across 4 school semesters. Students in the treatment schools also exhibited more prosocial behaviors, but this increase was marginally significant or approaching significance. The findings have implications for promoting a positive classroom or school climate that supports engagement and achievementen_US
dc.description.abstractOkullarda problemli davranışları azaltmak, gönüllü davranışları ve başarıyı artırmak adına oluşturulan programlar genellikle sosyal-duygusal gelişim veya karakter gelişim programları olarak nitelendirilirler. Bu uzun dönemli çalışmada, Second Step isminde böyle bir programın 5. ve 8. Sınıf öğrencilerinin 4 okul dönemi boyunca okuldaki davranışları ve başarıları üzerindeki etkileri incelenmiştir. Çalışmanın örneklemini açık kayıt yapılan bir sözleşmeli okul sisteminde bulunan 35 okuldan (16 kontrol ve 19 uygulama okulu) 5,189 öğrenci oluşturmaktadır. Üç-kademeli uzun zamanlı büyüme modelinden elde edilen sonuçlar uygulama okulundaki öğrencilerin kontrol okulundaki öğrencilere kıyasla dört okul dönemi boyunca daha az problemli davranış gösterdiklerini ve başarılarında daha fazla artış olduğunu göstermiştir. Uygulama okullarındaki öğrenciler aynı zamanda gönüllü davranışlarda da artış kaydetmişlerdir, fakat bu artış kontrol okulları ile kıyaslandığında daha az bir anlamlı farklılık oluşturmuştur. Çalışmanın bulguları sorumluluk ve başarıyı destekleyen sınıf ve okul içi atmosferi artırma konusunda önemli işaretler barındırmaktadıren_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherChildren's Research Centeren_US
dc.rights[Belirlenecek]en_US
dc.subjectIntervention/Preventionen_US
dc.subjectProblem/Risky/Antisocial Behaviorsen_US
dc.subjectProsocial Behavioren_US
dc.subjectClassroom Behavior/Environmenten_US
dc.subjectAcademic Achievementen_US
dc.subjectMüdahale/Önlemeen_US
dc.subjectProblemli/Riskli/Anti-Sosyal Davranışlaren_US
dc.subjectGönüllü Davranışen_US
dc.subjectSınıf-İçien_US
dc.subjectDavranış/Çevreen_US
dc.subjectAkademik Başarıen_US
dc.titleEffects of second step curriculum on behavioral and academic outcomes in 5th and 8th grade students: A longitudinal study on character developmenten_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalNovitas-Royalen_US
dc.departmentHitit Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Felsefe ve Din Bilimleri Bölümüen_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage24en_US
dc.identifier.endpage47en_US
dc.relation.publicationcategory[Belirlenecek]en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster