Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorİşleyen, Aykut
dc.contributor.authorAydoğan, Burak
dc.date.accessioned2019-11-06T07:29:04Z
dc.date.available2019-11-06T07:29:04Z
dc.date.issued2018en_US
dc.date.submitted2018-06-11
dc.identifier.citationAydoğan, B.(2018). Mesleki ve teknik anadolu liselerinde muhasebe eğitiminin mevcut durumu, muhasebe eğitiminden beklentiler ve karşılaşılan sorunlar: Çorum ili örneği (Yüksek Lisans Tezi).en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/5009
dc.description.abstractKüreselleşmenin etkisiyle, teknolojide yaşanan hızlı gelişmeler sonucunda sanayileşme ve ticaretin gelişmesi ile nitelikli insan gücüne duyulan ihtiyaç gün geçtikçe hızla artmaktadır. Nitelikli insan gücü eğitiminin ilk adımı ortaöğretim kurumları tarafından verilen mesleki ve teknik eğitimdir. Ortaöğretim kurumlarında muhasebe eğitiminden bahsedildiği zaman akla gelen eğitim kurumu Mesleki ve Teknik Anadolu Liseleridir. Yapılan çalışmanın birinci bölümünde mesleki eğitim ve muhasebe eğitimi hakkında genel bilgilere yer verilmiştir. İkinci bölümde, Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Muhasebe ve Finansman Alanı hakkında genel bilgiler ve muhasebe eğitiminde karşılaşılan sorunlar hakkında bilgiler verilmiştir. Son bölümde ise Mesleki ve Teknik Anadolu Liseleri'nde verilen muhasebe eğitimi ile ilgili öğrencilerin görüşlerini ortaya koymak amacı ile Çorum ili ve ilçelerinde Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Muhasebe ve Finansman alanı öğrencilerine anketler uygulanmış ve uygulama sonuçları ile değerlendirmelere yer verilmiştir. Hazırlanan anketler 2016-2017 öğretim yılında Çorum il ve ilçelerindeki Mesleki ve Teknik Anadolu Liseleri'nde Muhasebe ve Finansman bölümünde okuyan öğrencilere uygulanmıştır. Geçerli sayılan 160 anketten edilen veriler SPSS programı ile analiz edilerek yorumlanmıştır.en_US
dc.description.abstractInfluenced by globalization, with the development of industrialization and trade the need for qualified human power is increasing day by day. The first step in qualified human resource training is vocational and technical education provided by secondary education institutions. Vocational and Technical Anatolian High School is the educational institution that comes to mind when accounting education is mentioned in secondary education institutions. In the first part of the study, general information about vocational education and accounting education was given. In the second part, general information about Vocational and Technical Anatolian High School Accounting and Finance Area and the problems encountered in accounting education were given. In the last part, the aim was to reveal the opinions of the students about the accounting education given in the Vocational and Technical Anatolian High Schools and the questionnaires were applied to the students of the Accounting and Finance field in Vocational and Technical Anatolian High Schools in the provinces and districts of Çorum. The prepared questionnaires were applied to the students studying in Accounting and Finance department in Vocational and Technical Anatolian High Schools in Corum province and districts in 2016-2017 academic year. The data from the 160 validated surveys were analyzed and interpreted by the SPSS program.en_US
dc.description.tableofcontentsÖZET --i ABSTRACT --.ii TABLOLAR LİSTESİ --..vii KISALTMALAR LİSTESİ--ix ÖN SÖZ--xi GİRİŞ --. 1 BİRİNCİ BÖLÜM MESLEKİ EĞİTİM VE MUHASEBE EĞİTİMİ 1.1.MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM KAVRAMI--.. 3 1.2.MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİN AMACI-- 4 1.3.MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİN ÖNEMİ-- 6 1.4.MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİ ETKİLEYEN UNSURLAR.. 7 1.4.1. İşsizlik Sorunu -- 7 1.4.2.Teknolojik Gelişmeler --. 7 1.4.3.Bilgi Düzeyindeki Artışlar--. 8 1.4.4.Küreselleşme--. 8 1.4.5.Politik ve Ekonomik Etkenler--.. 9 1.5.ÜLKELERE GÖRE MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM--. 9 1.5.1.Almanya’da Mesleki ve Teknik Eğitim--.. 9 1.5.2.Fransa’da Mesleki ve Teknik Eğitim--. 11 1.5.3.İngiltere’de Mesleki ve Teknik Eğitim--. 12 1.5.4.Amerika Birleşik Devletlerinde Mesleki ve Teknik Eğitim .. 13 1.5.5.Japonya’da Mesleki ve Teknik Eğitim --. 13 1.5.6.Kanada’da Mesleki ve Teknik Eğitim --.. 14 1.6.TÜRKİYE’DE MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM-- 15 1.6.1. Türkiye’de Mesleki Eğitimin Tarihsel Gelişimi--.. 15 1.6.2.Türkiye’de Mesleki ve Teknik Eğitimin Genel Yapısı--. 16 1.7. MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMDE KARŞILAŞILAN SORUNLAR 18 1.8.TÜRKİYE’DE MUHASEBE EĞİTİMİ--.. 20 iv 1.8.1. Muhasebe Eğitimi--.. 21 1.8.2.Muhasebe Eğitiminin Amacı --. 21 1.8.3.Muhasebe Eğitiminin Önemi--. 22 1.8.4.Muhasebe Eğitimini Unsurları--. 23 1.8.4.1.Öğrenci--. 23 1.8.4.2.Öğretmen--. 23 1.8.4.3. Öğretim Araçları -- 24 1.8.5. Muhasebe Eğitiminden Beklentiler --.. 24 1.8.6.Türkiye Muhasebe Eğitimin Genel Yapısı --.. 26 1.8.6.1.Ortaöğretim Kurumlarında Muhasebe Eğitimi -- 26 1.8.6.2.Ön Lisans Düzeyinde Muhasebe Eğitimi--. 27 1.8.6.3.Lisans Düzeyinde Muhasebe Eğitimi--. 28 1.8.6.4.Lisansüstü Düzeyde Muhasebe Eğitimi-- 28 İKİNCİ BÖLÜM MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSELERİNDE MUHASEBE EĞİTİMİ 2.1.MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSELERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ-- 30 2.2.MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSELERİNİN AMACI VE ÖNEMİ --. 32 2.3.MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSELERİNDE MUHASEBE VE FİNANSMAN ALANI ÖĞRETİM PROGRAMI --.. 34 2.4.MUHASEBE VE FİNANSMAN ALANI ALT DALLARI--.. 35 2.4.1.Bilgisayarlı Muhasebe --.. 35 2.4.2.Dış Ticaret Ofis Hizmetleri--. 36 2.4.3.Finans ve Borsa Hizmetleri--. 36 2.5.MUHASEBE VE FİNANSMAN ALANINDA YER ALAN DERSLER. 37 2.5.1.Ortak Dersler--.. 40 2.5.2. Alan/Dal Dersleri-- 41 2.5.2.1.Alan Ortak Dersleri-- 42 2.5.2.1.1.Mesleki Gelişim --.. 42 2.5.2.1.2.Muhasebe I--. 42 2.5.2.1.3.Bilgisayarda Ofis Programları--.. 42 v 2.5.2.1.4.Bilgisayarda Klavye Kullanımı-- 43 2.5.2.2.Dal Dersleri -- 43 2.5.2.2.1.Bilgisayarlı Muhasebe--.. 43 2.5.2.2.2.İşletmelerde Beceri Eğitimi--.. 43 2.5.2.2.3.Muhasebe II-- 43 2.5.2.2.4.Şirketler Muhasebesi--. 43 2.5.2.2.5.Girişimcilik ve İşletme Yönetimi-- 44 2.5.2.2.6.Maliyet Muhasebesi --.. 44 2.5.2.2.7.İnşaat Muhasebesi --.. 44 2.5.2.2.8.Mesleki Matematik--. 44 2.5.2.2.9.Mesleki Yabancı Dil --. 44 2.5.2.2.10.Maliye -- 44 2.5.2.2.11.Dış Ticaret İşlemleri-- 45 2.5.2.2.12.Dış Ticaret Mevzuatı--.. 45 2.5.2.2.13.Dış Ticarette Teslim ve Ödeme--. 45 2.5.2.2.14.Banka İşlemleri --. 45 2.5.2.2.15.Dış Ticaret Muhasebesi-- 45 2.5.2.2.16.Finansal Yatırım-- 45 2.5.2.2.17.Sermaye Piyasası--.. 46 2.5.2.2.18.Sermaye Piyasası Kayıtları -- 46 2.5.2.2.19.Çalışma Hayatı--.. 46 2.5.3.Seçmeli Dersler--. 46 2.6.MUHASEBE EĞİTİMİNDE KARŞILAŞILAN SORUNLAR. 47 2.6.1.Mesleki ve Teknik Eğitime Karşı Toplumun Bakış Açısı--.. 47 2.6.2.Rehberlik Hizmetlerinin Yetersizliği--. 48 2.6.3. Mesleki Eğitim Maliyetlerinin Yüksekliği --. 48 2.6.4.Eğitim Ortamlarında Yetersizlik--. 49 2.6.5.Uygulama ve Mevzuat Değişikliklerinin Takip Edilememesi.. 50 2.6.6.Beceri Eğitimine İlişkin Sorunlar --.. 50 2.7.MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSELERİNDE BECERİ EĞİTİMİ UYGULAMALARI--.. 51 2.7.1.İşletmelerde Beceri Eğitimin Önemi --. 51 vi 2.7.2.Beceri Eğitiminde İş Yeri Tespiti --.. 52 2.7.3.İşletmelerde Beceri Eğitimin Değerlendirilmesi --.. 54 ÜÇÜNCÜ BÖLÜM MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSELERİNDE MUHASEBE EĞİTİMİNE YÖNELİK ANKET ÇALIŞMASI --. 56 3.1.ARAŞTIRMANIN AMACI--. 56 3.2.ARAŞTIRMANIN KAPSAMI VE SINIRLILIKLARI--. 56 3.3.ARAŞTIRMANIN YÖNTEMİ--.. 57 3.4.PROBLEM CÜMLESİ--.. 58 3.5.ALT PROBLEMLER --. 59 3.6.ARAŞTIRMANIN BULGULARI VE YORUMLARI-- 60 3.6.1.Ankete Katılan Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Öğrencilerinin Demografik Özellikleri ve Verilen Yanıtların Dağılımı-- 61 3.6.2. Anket İfadelerinin Frekans ve Yüzdelik Dağılımı--. 67 3.7. ARAŞTIRMANIN DAYANDIĞI PROBLEMLERİN TEST EDİLMESİ 70 3.7.1. Tek Örneklem T Testi Analizinin İncelenmesi--. 70 3.7.2. Bağımsız Örneklem T Testi--.. 74 GENEL DEĞERLENDİRME VE SONUÇ -- 80 KAYNAKÇA--. 86 EKLER-- 92 EK-1: İzin Belgeleri--.. 92 Ek -2: Anket Formu --. 94en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherHitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMesleki ve Teknik Eğitimen_US
dc.subjectMuhasebe Eğitimien_US
dc.subjectMesleki ve Teknik Anadolu Liselerien_US
dc.subjectAccounting Educationen_US
dc.subjectVocational and Technical Anatolian High Schoolsen_US
dc.subjectCorum Provinceen_US
dc.subjectÇorum İlien_US
dc.subjectVocational and Technical Educationen_US
dc.titleMesleki ve teknik anadolu liselerinde muhasebe eğitiminin mevcut durumu, muhasebe eğitiminden beklentiler ve karşılaşılan sorunlar: Çorum ili örneğien_US
dc.title.alternativeVocational and technical anatolian high schools current status of accounting education, expectations from accounting education and problems encountered: Çorum province caseen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentHitit Üniversitesi, Sosyal Blimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster