Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYamaner, Faruk
dc.contributor.advisorBostancı, Özgür
dc.contributor.authorKaraç, Yeşim
dc.date.accessioned2019-11-07T06:17:14Z
dc.date.available2019-11-07T06:17:14Z
dc.date.issued2017en_US
dc.date.submitted2017-08-25
dc.identifier.citationKaraç, Y. (2017). Sporcu eğitim merkezlerindeki atletizm branşı öğrenci-sporcuların başarı algıları ile spora katılım güdülerinin incelenmesi (Doktora Tezi).en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/5036
dc.description.abstractBu araştırma; Spor Genel Müdürlüğüne bağlı olan Sporcu Eğitim Merkezlerindeki atletizm branşındaki öğrenci-sporcuların spora katılım güdüsüyle başarı algısını belirlemek ve cinsiyet ile SEM'deki yatılı–gündüzlü statüsüne göre spora katılım güdülerinin farklılaşıp farklılaşmadığını incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2015-2016 eğitim-öğretim yılında kayıtlı olan 15 Sporcu Eğitim Merkezindeki atletizm branşındaki 245 kadın ve erkek öğrenci-sporcu oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemini ise atletizm branşında 15 Sporcu Eğitim Merkezinde eğitim gören ve müsabakalara katılmış 214 sporcu öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Gill, ve ark. (1983)'nın geliştirdiği ve Oyar ve ark. (2001) tarafından Türk popülasyonuna uyarlaması yapılan Spora Katılım Güdüsü Ölçeği (Participation Motivation Questionnaire) (PMQ), Roberts, Treasure ve Balague (1998) tarafından geliştirilen ve 2006 yılında Çetinkalp tarafından Türkçeye çevrilmiş (2006) Başarı Algısı Envanteri- Çocuk Versiyonu (The Children's Version of The Perception of Success Questionnaire-POSQ-Ch) ve bununla birlikte, sporcuların yaş, cinsiyet gibi demografik bilgilerinin yanı sıra SEM'deki statüleri (yatılı/gündüzlü), SEM'i seçme sebepleri araştırmacı tarafından geliştirilen Kişisel Bilgi Formu ile ölçülmüştür. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistiksel teknikler, Tek Yönlü Varyans Analiz (ANOVA), Çok Yönlü Varyans Analiz (MANOVA) ve Pearson Korelasyon tekniği kullanılmıştır. İstatistiksel analiz sonuçlarına göre, sporcuların katılım güdüleri arasında cinsiyet ve SEM'deki statülerine göre (yatılı/gündüzlü) istatistiksel olarak anlamlı fark bulunamamıştır (p>0.05). Başarı Algısı değerleri incelendiğinde ise sporcuların görev yönelimleri arasında cinsiyet ve SEM'deki statüsü (yatılı/gündüzlü) değişkenine göre istatistiksel olarak anlamlı fark olduğu bulunmuştur (p<0.05). Bunun yanı sıra, sporcuların hedef yönelimleri ile katılım güdüleri arasında anlamlı pozitif ilişki tespit edilmiştir (p<0.01). Sonuç olarak, kadın sporcuların görevde ustalığı gösterdiklerinde, yeni bir beceri öğrendiklerinde ve fazla çaba gösterdiklerinde erkek sporculara göre performanslarından daha fazla memnun oldukları söylenebilir. Bununla birlikte, yatılı statüsündeki sporcuların gündüzlü statüsündeki sporculara göre beceri öğrenimine, beceri gelişimine, sıkı çalışmaya ve benlik gelişimine daha fazla önem verdikleri görülmektedir. Algısıen_US
dc.description.abstractThis research; by examining the perception of student-athletes in the athletic branch in the Athletic Training Centers affiliated to the General Directorate of Sports, Gender, age of the spouse according to the residential-daytime status in the SEM. The study's universe consisted of 245 male and female students and athletes in the field of athletics in the 15 Sports Training Centers registered in the academic year of 2015- 2016. The sample of the study consisted of 214 athletes trained and participated in 15 athletic training centers in the field of athletics. As a means of data collection in the study, Gill, et al. (1983) and Oyar et al. (2001) developed the Participation Motivation Questionnaire (PMQ), Roberts, Treasure and Balague (1998), which was adapted to the Turkish population and translated into Turkish by Cetinkalp in (2006). In addition to demographic information such as age and sex of the athletes as well as statues in SEM (boarding / daytime), the reasons for selecting SEM were measured by the Personal Information Form developed by the researcher. In the analysis of the data, descriptive statistical techniques, One-way ANOVA, Multiple Variance Analysis (MANOVA) and Pearson Correlation technique were used. According to the results of statistical analysis, there was no statistically significant difference between the participation motives of the athletes according to gender and statues in SEM (boarding / daytime) (p> 0.05). When the Perception Perception values were examined, it was found that there was statistically significant difference between the task orientations of the athletes according to gender and SEM status (boarding / daytime) variables (p <0.05). Besides, there was a significant positive correlation between the target orientations of the athletes and the participation motivation (p <0.01). As a result, we can say that female athletes are more satisfied with their performance compared to male athletes when they show mastery of the task, when they learn a new skill, and when they make much effort. However, we can say that the athletes in boarding status give more importance to skill learning, skill development, hard work and self-development than the athletes in daytime status.en_US
dc.description.tableofcontentsÖZET -- i ABSTRACT--. iii TEŞEKKÜR--.. v İÇİNDEKİLER --.. vi KISALTMA VE SEMBOLLER LİSTESİ --.. ix ŞEKİLLER LİSTESİ--.. x TABLOLAR LİSTESİ--.. xi ÖNSÖZ--.. xii 1. GİRİŞ--. 1 1.1. Problem Durumu--.. 1 1.1.1. Sporcu Eğitim Merkezleri-- 1 1.1.2. Güdülenme (Motivasyon) -- 2 1.1.3. Başarı Algısı--.. 4 1.1.4. Kuramsal Yaklaşımlar-- 4 1.2. Araştırmanın Amacı--.. 5 1.3. Temel Problemler--.. 5 1.3.1. Alt Problemler --.. 5 1.4. Sayıltılar--. 6 1.5. Sınırlılıklar -- 6 1.6. Tanımlar--. 6 2. GENEL BİLGİLER--.. 9 2.1. Spor Nedir? --.. 9 2.2. Atletizm Nedir?--.. 9 2.3. Sporcu Eğitim Merkezleri--.. 9 2.4. Güdülenme (Motivasyon) -- 14 2.4.1. Sporda Güdülenme -- 16 2.4.2. Spora Katılım Güdüsü --. 18 vii 2.4.3. Spora Katılım Güdüsü ile İlgili Araştırmalar --. 22 2.5. Başarı Algısı -- 26 2.6. Kuramsal Yaklaşım--. 27 2.6.1. Başarı Güdülenmesi Kuramı -- 28 2.6.2. Hedefi Gerçekleştirme Kuramı-- 29 2.6.3. Hedef Yönelimi --. 31 2.6.3.1. Başarı Hedefleri Teorisi--.. 32 2.6.3.1.1. Ego Yönelimli Hedefler --. 33 2.6.3.1.2. Görev Yönelimli Hedefler--. 34 2.6.3.2. Başarı Güdülenmesi İle İlgili Yapılan Çalışmalar-- 35 3. GEREÇ VE YÖNTEM--.. 37 3.1. Araştırmanın Amacı-- 37 3.2. Araştırmanın Önemi-- 37 3.3. Araştırmanın Ön Kabulleri--.. 37 3.4. Araştırmanın Evren ve Örneklemi --.. 38 3.5. Araştırmanın Yöntemi-- 38 3.6. Araştırmanın Veri Toplama Araçları -- 38 3.6.1. Kişisel Bilgi Formu --.. 38 3.6.2. Spora Katılım Güdüsü Ölçeği (Participation Motivation Questionnaire PMQ)-- 38 3.6.3. Başarı Algısı Envanteri- Çocuk Versiyonu (Thre Children's Version of The Perception of Success Questionnaire-POSQ-Ch)-- 40 3.7. Araştırmanın Verilerinin Toplanması --.. 40 3.8. Araştırma Verilerinin Çözümlenmesi --.. 41 3.9. Ölçeklere İlişkin Güvenirlilik Analizleri -- 41 4. BULGULAR -- 43 4.1. Araştırmanın Birinci Alt Problemine İlişkin Bulgular -- 44 4.2. Araştırmanın İkinci Alt Problemine İlişkin Bulgular--. 45 4.3. Araştırmanın Üçüncü Alt Problemine İlişkin Bulgular--.. 45 4.4. Araştırmanın Dördüncü Alt Problemine İlişkin Bulgular --. 46 viii 4.5. Araştırmanın Beşinci Alt Problemine İlişkin Bulgular --.. 47 4.6. Araştırmanın Altıncı Alt Problemine İlişkin Bulgular -- 48 4.7. Araştırmanın Yedinci Alt Problemine İlişkin Bulgular--.. 49 5. TARTIŞMA--. 51 5.1. Araştırmanın Birinci Alt Problemine İlişkin Tartışma -- 51 5.2. Araştırmanın İkinci Alt Problemine İlişkin Tartışma--. 51 5.3. Araştırmanın Üçüncü Alt Problemine İlişkin Tartışma--.. 52 5.4. Araştırmanın Dördüncü Alt Problemine İlişkin Tartışma --. 52 5.5. Araştırmanın Beşinci Alt Problemine İlişkin Tartışma --.. 53 5.6. Araştırmanın Altıncı Alt Problemine İlişkin Tartışma -- 54 5.7. Araştırmanın Yedinci Alt Problemine İlişkin Tartışma --. 54 6. SONUÇ--. 56 7. ÖNERİLER-- 58 8. KAYNAKÇA --.. 59 9. EKLER--. 67 EK 1: ANKET İZNİ--. 67 EK 2: KİŞİSEL BİLGİ FORMU--. 68 EK 3. BAŞARI ALGISI ENVANTERİ (ÇOCUK VERSİYONU) --. 69 EK 4: KATILIM MOTİVASYONU ENVANTERİ-- 70en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherHitit Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSpora Katılımen_US
dc.subjectGüdüsüen_US
dc.subjectAtletizmen_US
dc.subjectSporcuen_US
dc.subjectCinsiyeten_US
dc.subjectBaşarıen_US
dc.subjectSport Participation Motivationen_US
dc.subjectAthleticsen_US
dc.subjectAthleteen_US
dc.subjectGenderen_US
dc.subjectPerception of Successen_US
dc.titleSporcu eğitim merkezlerindeki atletizm branşı öğrenci-sporcuların başarı algıları ile spora katılım güdülerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeAthletics branch in athlete training centers examination of student-athlete's success perceptions and sports participation motivesen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.departmentHitit Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster