Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSatır, Ömer Can
dc.date.accessioned2019-11-25T06:48:38Z
dc.date.available2019-11-25T06:48:38Z
dc.date.issued2016en_US
dc.identifier.citationSatır, Ö. C. (2016). Müzikolojide iki yeni kavram: Scene ve yerel sound. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(1), 239-256.en_US
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.17218/husbed.17534
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/5420
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, müzikoloji araştırmalarında anahtar bir rol üstlenen scene ve yerel sound kavramlarına odaklanarak her iki yaklaşım üzerinden gerçekleşen müziğin kültürel çalışmalardaki yerini açığa çıkarmaktır. Burada scene olgusu yer ve mekâna bağlı olarak gelişen bir müziksel etkinliği temsil ederken, yerel sound yine bir yerleşim üzerinden gerçekleşen yeni duysal tasarımların ifadesidir. Her iki kavram da belirli bir coğrafyaya, aidiyet üzerinden gerçekleşen kültürel kimlik ve mirasa dayanır. Ayrıca modern-gelenek diyalektiği ile yerel-küresel ilişki scene ve yerel sound için belirleyici bir işleve sahiptir. Kendisini egemen kültürün dışında tanımlayan/gören toplulukların müziksel bir etkinliğin çevresinde kümelenmesi ve bu müziğe manevi bir önem atfetmesi scene ve yerel soundu oluşturan faktörler arasındadır. Sonuç olarak burada ortaya konulan örnek vaka incelemeleri son yıllarda popüler müzik çalışmalarının ayrılmaz bir parçası olan scene ve yerel sound nosyonlarına ilişkin önemli ayrıntılar sunmaktadır.en_US
dc.description.abstractThis study aims to focus on the concepts of the scene and local sound which play a key role in musicology research; and to reveal the place of music, that takes shape by these two approaches, on cultural studies. While the concept of scene represents a musical activity which is progressing accordingly to the location and place, the local sound is an expression of new auditory designs which occur through a location as well. Both concepts are based on a cultural identity and a legacy which are formed by belonging to a geographical location. Furthermore, the relationship between the dialectics of modern-traditional and local-global is a determining factor on the scene and local sound. To heap together around a musical activity and to attach a spiritual importance to this music, of communities, which define/consider themselves to be outside of dominant culture, are among the factors which create the scene and local sound. As a result, examples and case studies, which are represented here, offer important details related to notions of the scene and local sound which are inseparable parts of recent years’ popular music works.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherHitit Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.17218/husbed.17534en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSceneen_US
dc.subjectYerel Sounden_US
dc.subjectPopüler Müzikleren_US
dc.subjectLocal Sounden_US
dc.subjectPopuler Musicsen_US
dc.titleMüzikolojide iki yeni kavram: Scene ve yerel sounden_US
dc.title.alternativeTwo new notion in musicology: Scene and local sounden_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalHitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.departmentHitit Üniversitesi, Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi, Müzik Bölümüen_US
dc.authorid0000-0001-8568-5018en_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage239en_US
dc.identifier.endpage256en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster