Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkmeşe, Ömer Faruk
dc.contributor.authorDemir, Emre
dc.contributor.authorDünder, Emre
dc.date.accessioned2019-11-25T12:39:12Z
dc.date.available2019-11-25T12:39:12Z
dc.date.issued2016en_US
dc.identifier.citationAkmeşe, Ö. F., Demir, E., Dünder, E. (2016). Student perceptions for distance education and efficiency analysis of the system. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(2), 981-998.en_US
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.17218/hititsosbil.280826
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/5433
dc.description.abstractWith the increase in the number of universities and students requesting distance education as well as the development of Information Technologies, new institutions providing distance education have come up and this situation has made the research of the efficiency of distance education a more important issue. Considering the social and economic structure, population growth rate and young population as well as the number of students and academicians in our country, it is realized that distance education is of high importance for our country. The aim of this study is to evaluate the distance education used in the mutual courses in Hitit University in 2013-2014 educational term (Turkish Language, Ataturk’s Principles and History of Turkish Revolution) by the students, to analyze the efficiency and to develop distance education system in accordance with these findings. Survey method has been used to measure the perceptions of the students for distance learning and to evaluate the system of distance learning. The sampling of the research has been conducted with 321 students chosen randomly and homogeneously among 4000 students actively studying in the faculties, graduated from schools and vocational schools of Hitit University.en_US
dc.description.abstractÜlkemizde üniversite sayısının ve uzaktan eğitimi talep eden öğrenci sayısının artması ve bilişim teknolojilerinin gelişimi ile beraber uzaktan eğitim veren kurumlara yenileri eklenmiş ve bu durum uzaktan eğitim sistemlerinin verimliliğinin araştırılmasını daha önemli kılmıştır. Ülkemizin sosyal ve ekonomik yapısı, nüfus artış hızı, genç nüfusu ve öğrenci sayısı, üniversitelerimizdeki akademisyen sayıları gibi etkenler göz önüne alındığında uzaktan eğitim ülkemiz açısından büyük önem arz etmektedir. Bu çalışmada, Hitit Üniversitesi’nde 2013-2014 eğitim öğretim yılında okutulan ortak derslerin (Türk Dili, Atatürk İlkleri ve İnkılap Tarihi) yürütülmesinde kullanılan uzaktan eğitim siteminin öğrenciler tarafından değerlendirilmesi, verimliliğinin analiz edilmesi ve bu doğrultuda bulgular sonucunda uzaktan eğitim sisteminin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Öğrencilerin uzaktan eğitim algılarını ölçmek ve uzaktan eğitim sistemini değerlendirmek için anket yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Hitit Üniversitesi bünyesindeki tüm Fakülte, Yüksekokul ve Meslek Yüksekokullarında aktif olarak eğitim gören toplam 4000 öğrenciden rastgele ve homojen olarak seçilen 321 öğrenci oluşturmuştur.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherHitit Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.17218/hititsosbil.280826en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEfficiency Analysisen_US
dc.subjectDistance Education Perceptionen_US
dc.subjectVerimlilik Analizien_US
dc.subjectUzaktan Eğitim Algısıen_US
dc.titleStudent perceptions for distance education and efficiency analysis of the systemen_US
dc.title.alternativeUzaktan öğrenim için öğrenci algılıkları ve sistemin verimliliği analizien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalHitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.departmentHitit Üniversitesi, Osmancık Ömer Derindere Meslek Yüksekokulu, Bilgisayar Teknolojileri Bölümüen_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage981en_US
dc.identifier.endpage998en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster