Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKılıç, Sabiha
dc.contributor.authorDemir, Semra
dc.date.accessioned2019-12-09T10:42:52Z
dc.date.available2019-12-09T10:42:52Z
dc.date.issued2017en_US
dc.identifier.citationKılıç, S., Demir, S. (2017). Turizm pazarlamasında yerli turistlerin turizm talebini etkileyen faktörlerin belirlenmesi: Sinop ili örneği. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(1), 71-98.en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17218/hititsosbil.330887
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/5466
dc.descriptionBu Çalışma “Yerli Turistlerin Turizm Pazarlamasına Yönelik Talep Düzeylerini Etkileyen Faktörlerin Tüketicilerin Turizm Pazarlaması Faaliyetlerini Algılama Düzeyleri Üzerindeki Etkileri: Sinop İli Örneği” başlıklı Yüksek Lisans Tezinden Üretilmiştir.en_US
dc.description.abstractÇalışmanın amacı, Sinop iline tatile gelen yerli turistlerin turizm talebi üzerinde etkili olan faktörlerin belirlenmesidir. Çalışmanın verileri anket yöntemiyle elde edilmiştir. Çalışmanın ana kütlesini Sinop İli merkezinde yer alan toplam 24 otel, 2 tatil köyü, 4 motelin toplam 1547 yatak kapasitesi baz alınarak Sinop İline tatile gelen yerli turistler oluşturmaktadır. Ana kütleye bağlı olarak örnek hacmi 236 olarak hesaplanmıştır. Hatalı anketlerin de olabileceği dikkate alınarak dağıtılan 500 anketten geçerli olan 307 anket değerlendirmeye alınmıştır. Anket verileri yüzde ve frekansları içeren tanımlayıcı istatistikler ile faktör analizi kullanılarak test edilmiştir. Faktör analizi sonucuna göre Sinop İli’ne gelen yerli turistlerin turizm talebini sırasıyla çevresel, diğer(reklam ve tanıtım), ekonomik ve sosyal faktörlerin etkilediği belirlenmiştiren_US
dc.description.abstractThe aim of the research is determining the factors which effect the tourism demand of Sinop domestic tourists. The data of the study were obtained by survey method. Main mass of the study is domestic tourists who coming holiday to Sinop were formed based 1547 bed capacity of 24 Hotel, 2 holiday village, 4 motel in Sinop city centre. Depending on the main mass of the sample size was calculated to be 236. 307 survey of 500 questionnaires were evaluated considering the faulty survey. The survey data was tested using with descriptive statistics including frequency and percentage and factor analyses. According to the factor analysis, the factors of effect tourism demand of domestic tourists who coming holiday to Sinop are in order of enviromental, the others (advertisement and promotion), economics and social..en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherHitit Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.17218/hititsosbil.330887en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTuristen_US
dc.subjectTurist Tipien_US
dc.subjectTurizm Pazarlamasıen_US
dc.subjectTurizm Talebien_US
dc.subjectSinop İlien_US
dc.subjectTouristen_US
dc.subjectTourist Typeen_US
dc.subjectTourism Marketingen_US
dc.subjectTourist Demanden_US
dc.subjectSinop Provinceen_US
dc.titleTurizm pazarlamasında yerli turistlerin turizm talebini etkileyen faktörlerin belirlenmesi: Sinop ili örneğien_US
dc.title.alternativeDetermining factors which effect the local tourists' demand to the tourism marketing: A study on Sinopen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalHitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.departmentHitit Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.authorid0000-0002-0906-4567en_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage71en_US
dc.identifier.endpage98en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster