Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorArslan, İclal
dc.contributor.authorGüney, Sibel
dc.date.accessioned2019-12-26T10:54:26Z
dc.date.available2019-12-26T10:54:26Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019-06-28
dc.identifier.citationGüney, S. (2019). İmam hatip liseleri 9. ve 10. sınıf müfredatıyla bağdaştırılmış Arapça-Türkçe görsel sözlük örneği (Yüksek Lisans Tezi).en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/5566
dc.description.abstractÜlkemizdeki dil öğretiminin zorluğunu okullarda gözlemlememiz üzerine bir çalışma yapılmasına karar verilmiştir. Bu tez çalışması da, öğrencilerin Arapça derslerinde kelimeleri sözlükten kolay bulup öğrenebilmeleri için hazırlanmıştır. Tez, 2 bölümden oluşmaktadır. Tezin ana kısmını hazırlayabilmek için, daha önceden hazırlanmış sözlük çalışmalarına, yazılış sebeplerine genel hatlarıyla bakılmıştır. Tezin 1. bölümünde “Sözlükbilim nedir”? sorusuna cevap ararken, aynı zamanda sözlükçülükten de bahsedilmiştir. Tezimiz, Arapça sözlük yazımı için hazırlanmış olduğundan Arap dünyasında yazılmış sözlüklerden bahsedilmiş, bölümleri ve dönemleri genel hatlarıyla incelenmiştir. Her sözlüğün yazılış amacının farklılıklar göstermesi ve hitab ettiği kitlenin ihtiyaçları göz önüne alındığında, sözlük çeşitlerini gözden geçirme ihtiyacı doğmaktadır ve bu sözlüklerin yazılış yöntemleri farklılıklar göstermektedir. Bu düşünceden yola çıkarak sözlük türlerine ve hazırlama yöntemlerine kısaca değinilmiştir. Tüm bu bilgiler toparlandığında tezimizin asıl amacı olan sözlük bölümünü hazırlayabilmek için bir kısım analizlere ihtiyaç duyulmuştur. İmam hatip liselerinde okuyan öğrencilerin alfabetik sözlüklerden kelime bulmakta zorlandığını ve bu yüzden kelime ezberleyemediklerini, derslere kelime öğrenerek hazır gelemediklerini düşündüğümüzden 100 kişilik bir anket çalışması yapılmıştır. Sonuç olarak müfredata göre düzenlenmiş görsel bir sözlüğe ihtiyaç duydukları gözlemlenmiştir. Bu araştırmalar ve analiz sonucunda tezimizin 2. bölümünde görsel bir sözlük hazırlanmıştır. Sözlüğün kelimeleri, ders kitabında geçen konularla bağlantılı olarak seçilmiştir. 9. ve 10. Sınıf konularında geçen bu kelimelerle bağlantılı olarak resimler çizilmiştir. Bu resimlerin çizilme amacı, görsellerle desteklenen kelimelerin daha öğretici olacağını düşünmemizdir. Tezde bu konuyu çalışmamızdaki asıl neden de budur.en_US
dc.description.abstractIt was decided to make a study of the difficulty of language teaching in schools in Turkey. This thesis study is designed for the students to find and learn words from dictionary easily in Arabic lessons. The thesis consists of two chapters. In order to prepare the main part of the thesis, previously prepared dictionary studies the reasons why to write them.. In the first part of the thesis, while searching the answer to the question , “What is lexicography? ”, it has also been mentioned on lexicography Since our thesis is prepared for writing an Arabic dictionary, the dictionaries that were written in Arab world were mentioned and their sections and periods were examined in general terms.. Considering the differences between the purpose of writing each dictionary and the needs of the people it addresses to , there is a need to review the dictionary types and also the methods of writing these dictionaries differ from each other . From this point of view, ,the dictionary types and the methods of preparation are briefly mentioned. When all this information is gathered, some analysis is needed to prepare the dictionary which is the main purpose of our thesis. A 100-person questionnaire study was conducted for the students who were studying in Imam-Hatip High Schools because of having difficulty in finding words in alphabetical dictionaries and, therefore they could not memorize the words, and come to the class by learning them by heart .. As a result, it is observed that they need an illustrated dictionary that is separated into their subjects according to the curriculum As a result of these researches and analyzes, a dictionary on visual content was prepared in section 2 of the thesis.. The words of the dictionary were selected in connection with the topics that is written in the textbook.. In the 9th and 10th class subjects, pictures were drawn related to these words. The aim of these images is to think that the words supported by images will be more instructive. This is the main reason for my study in this thesis.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherHitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectArapça Sözlüken_US
dc.subjectGörsel Sözlüken_US
dc.subjectSözlükbilimen_US
dc.subjectArabic Dictionaryen_US
dc.subjectIllustrated Dictionaryen_US
dc.subjectLexicographyen_US
dc.titleİmam hatip liseleri 9. ve 10. sınıf müfredatıyla bağdaştırılmış Arapça-Türkçe görsel sözlük örneğien_US
dc.title.alternativeExample of Arabic-Turkish illustrated dictionary associated with 9th and 10th class curriculum of imam hatip high schoolsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentHitit Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster