Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKılıç, Sabiha
dc.contributor.authorÇelebioğlu, Gülben
dc.date.accessioned2020-01-14T10:21:19Z
dc.date.available2020-01-14T10:21:19Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019-06-19
dc.identifier.citationÇelebioğlu, G. (2019). Marka yönetiminde selfie kullanımı (Yüksek Lisans Tezi).en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/5633
dc.description.abstractDünya ekonomisinin globalleşmesiyle beraber markalar pazardaki rekabet ortamında yerini korumak için rakiplerinden farklılaşma yoluna gitmektedirler. İşletmeler kendileri için güçlü ve özgün markalar oluşturarak farklı stratejilerle rakiplerinden farklılaşmaktadırlar. Günümüzde farklılaşma, markalar için de müşteriler için de oldukça önem arz eden bir husus olarak karşımıza çıkmaktadır. Markalar farkındalık yaratmak için günümüz teknolojisi gereği interneti, sosyal medyayı yani dijital pazarlamayı kullanmaktadırlar. Çağın gereklerinden biri haline gelen internet sayesinde markalar, dijital pazarlama ile piyasada hem yerlerini sağlamlaştırmakta hem de farkındalıklar yaratm3d3aktadır. Araştırmanın amacı tüketicilerin, selfie kullanılarak yapılan teknoloji markası paylaşımlarının farkındalık düzeylerini incelemektedir. Bu amaçla öncelikle tüketicilerin demografik özellikleri ve sosyal medya kullanım düzeylerine göre selfie kullanılarak yapılan teknoloji markası paylaşımlarını algılama düzeyi ve farkındalık düzeyi farklılıkları ayrı ayrı incelenmiştir. Bu çalışma, markaların medya kullanımlarına göre selfie aracılığıyla yapmış oldukları marka paylaşımlarının tüketiciler üzerindeki algısını ve yapılan marka paylaşımlarının algılanması ve yarattığı farkındalık düzeyi arasındaki ilişkiyi incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada ayrıca selfie kullanılarak yapılan teknoloji markası paylaşımlarını algılama düzeylerine bağlı olarak tüketicilerin teknoloji markası paylaşımlarına ilişkin farkındalık düzeyleri de analiz edilmiştir. Araştırmanın temel varsayımı tüketicilerin selfie kullanılarak yapılan teknoloji markası paylaşımlarını algılama ve farkında olma düzeylerinin demografik özellikleri ile sosyal medya kullanım düzeylerine bağlı olarak farklılık gösterebileceğidir. Çalışmanın anketi sosyal medya üzerinden yapılmıştır. Anket sonucunda elde edilen veriler bağımsız örneklem t testi,anova ve regresyon analizleri ile test edilmiştir.Analiz sonucunda;araştırma modeli kapsamında geliştirilen H1a, H1b ,H1c ,H2d , H3a1 , H3a2, H3a2, H3a3 ,H3a4,H3a5,H3b1 ,H3b2 , H3b3 , H3b4 , H3b5, H3d1 ,H3d2 ,H3d3,H3d4, H4d1 ,H4d2 ,H4d3 , H4d4 ,H4d5 hipotezleri kabul edilmiş olup diğerleri reddedilmiştir.en_US
dc.description.abstractTogether with the globalization of the world economy, the brands choose differentiating themselves from their opponents in order to maintain their place in this competitive environment. Creating strong and authentic brands, the companies differ from their opponents. Nowadays, the differentiation is a subject that is very important for both clients and brands. Thanks to today's technology, the brands use Internet and social media (i.e., digital marketing) in order to raise awareness. Because of the Internet that has become a necessity of today's necessities, the brands utilize the digital marketing for both strengthening their places and raising awareness in the market. The aim in the present study is to examine the awareness level of the consumers' technology brand posts sent by using selfie. For this purpose, the differences between the consumers regarding the level of perceiving technology brand posts and the level of awareness were separately examined by grouping them based on the demographic characteristics and the level of social media use. This study according to their use of media ,the brand shares they make through selfie perceiving and creating brand shares it aims to examine the relationship between awareness level. In this study, also the awareness levels of the consumers regarding the technology brand posts were analyzed based on the level of perceiving the technology brand posts sent via selfie. The null hypothesis of the study is that the consumers' level of awareness and perception of technology brand posts sent via selfie might differ by their demographic characteristics and social media usage levels. The questionnaire of the study was conducted on the social media. The data obtained from the questionnaire were analyzed using independent sample t-test, ANOVA, and regression analyses. At the end of analyses, H1a, H1b, H1c, H2d, H3a1, H3a2, H3a2, H3a3, H3a4, H3a5, H3b1, H3b2, H3b3, H3b4, H3b5, H3d1, H3d2, H3d3, H3d4, H4d1, H4d2, H4d3, H4d4, and H4d5 hypotheses developed within the scope of model were accepted, and the resting hypotheses were rejected.en_US
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER Sayfa ÖZET -- i ABSTRACT -- iii TEŞEKKÜR -- v İÇİNDEKİLER -- vi TABLOLAR LİSTESİ -- x ŞEKİLLER LİSTESİ -- xiii RESİMLER LİSTESİ -- xiv GİRİŞ -- 1 BİRİNCİ BÖLÜM SOSYAL MEDYA 1.1. SOSYAL MEDYA KAVRAMI -- 3 1.1.1. Sosyal Medyanın Özellikleri -- 4 1.2. SOSYAL MEDYA GELİŞİM SÜRECİ -- 6 1.2.1. Sosyal Ağlar -- 7 1.2.1.1. Facebook -- 8 1.2.1.2. Google+ (Google Plus) -- 8 1.2.1.3. LinkedIn -- 9 1.2.1.4. Youtube -- 9 1.2.1.5. Instagram -- 10 1.2.1.6. Pinterest -- 10 1.2.1.7. Flickr -- 11 1.2.1.8. Foursquare -- 11 1.2.2. Bloglar (Web Günlükleri) -- 11 1.2.3. Wiki Bilgi Platformları: Wikipedia -- 13 1.2.4. Mikro Bloglar -- 13 1.2.4.1. Twitter -- 14 1.2.4.2. Tumblr -- 14 vii 1.2.5. Podcastler -- 15 1.2.6. Forumlar -- 15 1.2.7. Sosyal İmleme (Bookmarking) Siteleri -- 15 1.3. SOSYAL MEDYANIN AVANTAJ VE DEZAVANTAJLARI -- 16 1.3.1. Sosyal Medyanın Avantajları -- 16 1.3.2. Sosyal Medyanın Dezavantajları -- 18 1.4. DÜNYA’DA SOSYAL MEDYA -- 19 1.5. TÜRKİYE’DE SOSYAL MEDYA -- 25 1.5.1. Türkiye’de İnternet Kullanımı -- 25 1.5.2. Türkiye’de Sosyal Ağ Platformlarının Kullanımı -- 27 İKİNCİ BÖLÜM MARKA YÖNETİMİ VE MARKA STRATEJİSİ 2.1. MARKAVE MARKALAŞMA -- 32 2.2. MARKA YÖNETİMİ -- 33 2.2.1.Marka Oluşturma Süreci -- 34 2.2.1.1. Markalama Kararı -- 35 2.2.1.2. Marka Adı Seçimi -- 35 2.2.1.3. Marka Stratejisi Seçimi -- 36 2.2.1.4. Marka Konumlandırma -- 37 2.2.2. Marka Yönetiminin İşletmeler Bakımından Önemi -- 39 2.3. MARKA GELİŞTİRME STRATEJİLERİ -- 40 2.3.1. Hat (Dizin) Genişleme Stratejisi -- 40 2.3.2. Çoklu Marka Stratejisi -- 40 2.3.3. Yeni Marka Stratejisi -- 42 2.3.4. Marka Genişleme (Marka Yayma) -- 42 2.4. MARKA YÖNETİMİNİN ZORLUKLARI -- 43 2.5. SOSYAL MEDYA VE MARKA YÖNETİMİ -- 45 2.6. MARKA SADAKATI -- 48 2.6.1. Marka Sadakati Oluşumunu Etkileyen Etmenler -- 49 2.6.1.1. Algılanan Değer -- 50 2.6.1.2. Marka İmajı -- 50 viii 2.6.1.3. Rahatlık, Elektronik Uygunluk ve Elde Edilebilirlik -- 51 2.6.1.4. Tatmin -- 51 2.6.1.5. Güven -- 52 2.6.2. Sosyal Medyada Marka Sadakati Yönetimi -- 52 2.7. DİJİTAL PAZARLAMA -- 54 2.8. MARKA BİLİNİRLİĞİNDE SELFIE KULLANIMI -- 57 2.9. MARKA FARKINDALIĞI -- 58 ÜÇÜNCÜ BÖLÜM MARKA YÖNETİMİNDE SELFIE KULLANIMI: SOSYAL MEDYA TÜKETİCİLERİ ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA 3.1. ARAŞTIRMANIN AMACI VE ÖRNEK HACMİNİN BELİRLENMESİ. 78 3.2. ARAŞTIRMANIN ANKET FORMUNUN HAZIRLANMASI -- 79 3.3. ARAŞTIRMANIN KAPSAMI VE KISITLILIKLARI -- 79 3.4.ARAŞTIRMANIN KAVRAMSAL MODELİ ve HİPOTEZLER -- 80 3.5. ARAŞTIRMA İLE İLGİLİ BULGULAR -- 85 3.6. ANKET ÖLÇEKLERİNİN GÜVENİLİRLİK ANALİZİ -- 89 3.7. ÇALIŞMA HİPOTEZLERİNİN TEST EDİLMESİ -- 90 3.7.1. Tüketicilerin Demografik Özelliklere Göre Selfie Kullanılarak Yapılan Marka Paylaşımlarını Algılama Düzeyi Farklılıklarının Belirlenmesine Yönelik Hipotez Testleri -- 90 3.7.2. Tüketicilerin Sosyal Medya Kullanım Durumlarına Göre Selfie Kullanılarak Yapılan Marka Paylaşımlarını Algılama Düzeyi Farklılıklarının Belirlenmesine Yönelik Hipotez Testleri -- 93 3.7.3. Tüketicilerin Demografik Özelliklere Göre Selfie Kullanılarak Yapılan Marka Paylaşımlarını Farkındalık Düzeyi Farklılıklarının Belirlenmesine Yönelik Hipotez Testleri -- 97 3.7.4. Tüketicilerin Sosyal Medya Kullanım Düzeylerine Göre Selfie Kullanılarak Yapılan Marka Paylaşımlarını Farkındalık Düzeyi Farklılıklarının Belirlenmesine Yönelik Hipotez Testleri -- 101 SONUÇ VE ÖNERİLER -- 112 KAYNAKÇA -- 115 ix EKLER -- 125 EK-1 -- 125en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherHitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMarkaen_US
dc.subjectMarka Yönetiminde Selfie Kullamıen_US
dc.subjectSelfieen_US
dc.subjectMarka Farkındalığıen_US
dc.subjectBranden_US
dc.subjectUsing Selfie in Brand Managementen_US
dc.subjectSelfieen_US
dc.subjectBrand Awarenessen_US
dc.titleMarka yönetiminde selfie kullanımıen_US
dc.title.alternativeUse of selfie in brand managementen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentHitit Üniversitesi, Sosyal Blimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster