dc.contributor.advisor | Demirer, Ömür | |
dc.contributor.author | Öztürk, Derya | |
dc.date.accessioned | 2020-01-14T13:50:51Z | |
dc.date.available | 2020-01-14T13:50:51Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.date.submitted | 2019-06-14 | |
dc.identifier.citation | Öztürk, D. (2019). Üniversitelerde sınav görevlisi atama ve çizelgeleme problemlerine yönelik çözüm denemesi (Yüksek Lisans Tezi). | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11491/5635 | |
dc.description.abstract | Atama ve çizelgeleme problemleri üniversite ve diğer eğitim kurumlarında çok fazla karşımıza çıkmaktadır. Yapılan bu çalışmalar sonucunda, söz konusu problemlerden en çok karşımıza çıkanlardan biri toplu sınav dönemlerinde salonlara görev alacak sınav görevlisi atama ve çizelgeleme problemleri olduğu anlaşılmıştır. Bu çerçevede Hitit Üniversitesi'ne bağlı Mühendislik Fakültesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu ve Sungurlu Meslek Yüksekokulu'nda sınav görevlisi atama ve çizelgelemesinden sorumlu personel ile görüşmeler yapılarak sınav görevlisi ataması yapılırken karşılaşılan zorluklar, göz önüne alınması gereken kısıtlar ve birime özel sorunlar hakkında bilgi alınmıştır. Bu çalışmamızda, çeşitli eğitim birimlerinden edinilen bilgiler ışığında tüm kısıtlara uygun ve birime özel sorunlara uyumlu bir sınav görevlisi ataması ve çizelgelemesini çok daha kısa sürede gerçekleştirebilecek bir yazılım geliştirmek amaçlanmış ve geliştirilmiştir. Geliştirmiş olduğumuz yazılımın yaptığı sınav görevlisi atama işlemlerinin zaman yönünden karşılaştırılması ile kısıtlara ve seçeneklere uygunluğunun test edilmesi amacıyla Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu 2017 – 2018 Bahar dönemi verileri gerekli izinler alınarak kullanılmıştır. Sonuç olarak, geliştirilen yazılımın sınav görevlisi ataması belirlenen tüm kısıtlara uygun ve birim tarafından belirlenen özel sorunlara uyumlu olarak yapmıştır. Ayrıca zaman yönünden yapılan testlerde, tüm kısıtlara uygun sınav görevlisi ataması işlemini bir dakikadan daha az sürede gerçekleştirdiği görülmüştür. | en_US |
dc.description.abstract | Assignment and scheduling problems are very common in universities and other educational institutions. As a result of these studies, it was found that one of the most encountered problems was the problems of appointing examiners and scheduling problems during the collective exam periods. In this context, the difficulties encountered during the appointment of the examiner and the difficulties to be taken into consideration during the appointment of examiner in the Faculty of Engineering, Faculty of Economics and Administrative Sciences, Vocational School of Social Sciences and Sungurlu Vocational School of Hitit University, and the difficulties encountered during the appointment of examiner. information about specific issues. In this study, in the light of the information obtained from various education units, it is aimed to develop and develop a software that can perform the appointment and scheduling of examiners in a much shorter time in accordance with all constraints and compatible with the unit-specific problems. The data of Hitit University Vocational School of Social Sciences 2017 - 2018 Spring term were used with the necessary permissions in order to compare the assignment of examiners made by the software we developed in terms of time and to test their suitability to constraints and options. As a result, the appointment of the examiner of the developed software was made in accordance with all the constraints determined and in accordance with the specific problems determined by the unit. In addition, in time tests, it was observed that the appointment of a suitable examiner for all constraints was performed in less than a minute. | en_US |
dc.description.tableofcontents | İÇİNDEKİLER Sayfa ÖZET -- I ABSTRACT -- II TABLOLAR DİZİNİ -- VI ŞEKİLLER DİZİNİ -- VII GİRİŞ -- 1 A) ARAŞTIRMANIN AMACI -- 1 B) ARAŞTIRMANIN ÖNEMİ -- 1 C) ARAŞTIRMANIN MODELİ -- 1 D) TEZİN PLANI -- 2 BİRİNCİ BÖLÜM KAVRAMSAL ÇERÇEVE VE LİTERATÜR İNCELEMESİ 1.1. KAVRAMSAL ÇERÇEVE -- 3 1.1.1. Sınav Görevlisi Atama İşlemi -- 3 1.1.2. Sınav Görevlisi Çizelgeleme İşlemi -- 3 1.1.3. Atama ve Çizelgeleme Problemleri -- 4 1.1.4. Atama ve Çizelgeleme Problemlerinin Çözümünde Kullanılan Teknikler -- 4 1.1.5. Sınav Görevi Atama ve Çizelgeleme -- 8 1.2. LİTERATÜR İNCELEMESİ -- 8 İKİNCİ BÖLÜM YÖNTEM (UYGULAMA) 2.1. VERİ SETİ -- 16 2.1.1. Gruplar ve Programlar -- 16 2.1.2. Dersler -- 17 2.1.3. Salonlar -- 17 2.1.4. Gün ve Saatler -- 18 2.1.5. Sınav Görevlileri ve Görev Çarpanları -- 19 IV 2.1.6. Ders Sorumluları -- 20 2.1.7. Kısıtlar -- 20 2.2. YAZILIMIN HAZIRLANMASI -- 20 2.2.1. Personel Tanımları Modülü -- 21 2.2.2. Ders Sorumlusu Tanımları Modülü -- 22 2.2.3. Görev Dağılımı Modülü -- 23 2.2.4. Düzenleme İşlemleri Modülü -- 27 2.2.5. Yedekleme / Geri Yükleme Modülü -- 29 2.3. YAZILIM ÇALIŞMA ALGORİTMASI -- 29 2.3.1. Ünvanlara Tanımlanan Görevlendirme Oranlarına Göre Atama Yapma -- 30 2.3.2. Öncelikli Görev Ataması -- 31 2.3.3. Maksimum Görev Sayısı Kontrolü -- 31 2.3.4. Öğretim Türüne Göre Atama Yapma -- 32 2.3.5. Personelin Bölümlerine Göre Atama Yapma -- 33 2.3.6. Personelin Kendi Dersine Atanması Kontrolü -- 34 2.3.7. Kendi Ders Saati Oranında Atama Yapma -- 35 2.3.8. Kendi Ders Sınavı Sırasında Görev Verme Kontrolü -- 36 2.3.9. Görev Çarpanı Oranında Atama Yapma -- 36 2.3.10. Yalnızca Görevli ve Salon Değişikliği Yapma -- 37 2.3.11. Gün, Saat, Salon ve Görevli Değişikliği Yapma -- 38 ÜÇÜNCÜ BÖLÜM BULGULAR VE DEĞERLENDİRME 3.1. YAZILIMIN SONUÇLARININ PERSONEL KISITLARINA UYGUNLUĞUNUN DEĞERLENDİRİLMESİ -- 39 3.2. YAZILIMIN SONUÇLARININ GÖREV SAYISI ORANLARI BAKIMINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ -- 41 3.3. YAZILIMIN SONUÇLARININ KULLANICI TARAFINDAN SEÇİLEN KRİTERLERE UYGUNLUĞU BAKIMINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ -- 42 3.4. YAZILIMIN SONUÇLARININ ZAMAN TASARRUFU BAKIMINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ -- 43 SONUÇ VE ÖNERİLER -- 44 KAYNAKÇA -- 46 V EKLER -- 49 EK-1 DERS SORUMLULARI VE DERSLERE AİT KISITLAR LİSTESİ -- 49 EK-2 YAZILIM TARAFINDAN YAPILAN GÖREVLİ ATAMA ÇİZELGESİ -- 56 EK-3 SINAVDA GÖREV ALACAK PERSONEL GÖREV ÇARPANI LİSTESİ 61 EK-4 YAZILIM ATAMASI SONUCUNDA PERSONEL GÖREV SAYILARI -- 62 EK-5 BİRİME AİT DERSLER VE ÖĞRENCİ SAYILARI LİSTESİ -- 63 | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sınav Görevlisi | en_US |
dc.subject | Sınav Görevlisi Atama ve Çizelgeleme Problemleri | en_US |
dc.subject | Sınav Görevlisi Ataması Yazılımı | en_US |
dc.subject | Exam Officer | en_US |
dc.subject | Examiner Assignment and Scheduling Problems | en_US |
dc.subject | Examiner Assignment Software | en_US |
dc.title | Üniversitelerde sınav görevlisi atama ve çizelgeleme problemlerine yönelik çözüm denemesi | en_US |
dc.title.alternative | Solution test for assignment and scheduling problems in universities | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Hitit Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |