Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKoçak, Çalık Veli
dc.date.accessioned2020-02-04T08:42:52Z
dc.date.available2020-02-04T08:42:52Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.citationKoçak, Ç. V. (2019). Antrenör adaylarının antrenör öz yeterlik düzeylerinin incelenmesi. SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 17(1), 55-62.en_US
dc.identifier.issn1304-284X
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/5694
dc.description.abstractÖz: Bu araştırmada; üniversitede öğrenim gören antrenör adaylarının, mesleki öz yeterliklerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2018-2019 eğitim öğretim yılında Hitit Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Antrenörlük Eğitimi Bölümünde öğrenim gören 120 antrenör adayı (36 Kadın, 84 Erkek) oluşturmaktadır. Araştırmada veriler; kişisel bilgi formu ve Unutmaz ve Gençer (2017) tarafından Türkçeye uyarlanan Antrenör Yeterlik Ölçeği-II (AYÖ-II) ile toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde SPSS 22 programı kullanılmıştır. Verilerin normal dağılım gösterip göstermediğini tespit etmek için Kolmogorov-Smirnov testi uygulanmış ve analizlerde anlamlılık düzeyi p< 0,05 olarak kabul edilmiştir. Cinsiyet, spor dalı türü milli sporculuk durumu değişkenine göre bağımsız örneklem T Testi uygulanmıştır. Katılımcıların yaş, sporculuk deneyimi süresi değişkenlerinin analizinde tek yönlü varyans analizi (ANOVA) uygulanmış ve değişkenler arasında anlamlı bulunan farklılığın hangi gruptan kaynaklandığını belirlemek için LSD testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda cinsiyet, antrenörlüğü yapılan spor dalının türü, geçmiş sporculuk ve milli takımlarda sporcu olarak yer alma değişkenlerinin, antrenör adaylarının öz yeterlik düzeyini olumlu yönde etkilediği belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractAbstract: The aim of this study is to investigate the professional self-efficacy of coach candidates who are studying at university according to various variables. Study group of the research; it consists of 120 coach candidates (36 Female, 84 Male) who studying in Hitit University, Faculty of Sport Sciences Coaching Education Department in 2018-2019 academic year. Data of the research were collected by personal information form and Coaching Efficacy Scale (II) adapted to Turkish by Unutmaz and Gençer (2017). SPSS 22 program was used in the analysis of the obtained data. Kolmogorov-Smirnov test was applied to determine whether the data showed normal distribution and the level of significance was accepted as p<0.05. Independent sample T Test was applied according to gender, sport branch classification and national team player career status. One-way ANOVA test was used for the analysis of age, duration of sports experience variables and LSD test was used to determine the significant difference. As a result of the research, gender, the type of sports branch that is coached, past sportsmanship experience and being a athletes in national teams have been determined to have a positive effect on the coach candidate’ selfefficacy level.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnkara Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.33689/spormetre.520507en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAntrenören_US
dc.subjectKoçen_US
dc.subjectÖz Yeterliken_US
dc.subjectAntrenör Yeterliğien_US
dc.subjectSporen_US
dc.subjectMesleki Öz Yeterliken_US
dc.subjectÜniversite Öğrencisien_US
dc.subjectAntrenör Adayıen_US
dc.subjectAntrenör Eğitimien_US
dc.subjectCoachen_US
dc.subjectSelf-Efficacyen_US
dc.subjectCoaching Self-Efficacyen_US
dc.subjectSporten_US
dc.subjectProfessional Self-Efficacyen_US
dc.subjectUniversity Studentsen_US
dc.subjectCoach Candidateen_US
dc.subjectCoaching Educationen_US
dc.titleAntrenör adaylarının antrenör öz yeterlik düzeylerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of the coaching self-efficacy levels of coach candidatesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisien_US
dc.departmentHitit Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi, Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Bölümüen_US
dc.authorid0000-0002-1403-0812en_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage55en_US
dc.identifier.endpage62en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster