Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDemirdöken, Çisem
dc.contributor.authorKılcı, Hakan
dc.date.accessioned2020-02-05T08:34:08Z
dc.date.available2020-02-05T08:34:08Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019-06-27
dc.identifier.citationKılcı, H. (2019). Lise öğrencilerinin beden eğitimi dersine ilişkin tutumlarının sağlıklı yaşam biçimi davranışları üzerine etkisi (Yüksek Lisans Tezi).en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/5704
dc.description.abstractBu çalışmada, farklı okul türlerinde öğrenim gören lise öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutumların sağlıklı yaşam biçimi davranışı üzerine etkisini araştırmak amacıyla yapılmıştır. İnsanın yapısı gereği bir olaya karşı duygu ve düşüncesi, ilerde yapacağı davranışları etkilemektedir. Bu araştırmada da tutumların davranış biçimlerine olan etkisi araştırılmıştır. Araştırmanın evrenini Çorum ilinde öğrenim gören lise öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmaya 1143 kadın ve 873 erkek olmak üzere 2016 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Veri toplama aracı olarak üç bölümden oluşan anket formu uygulanmıştır. Anket içerisindeki bölümlerin ilkinde demografik özellikleri öğrenmek üzere araştırmacı tarafından hazırlanan 'Kişisel Bilgi Formu', ikinci bölümde Güllü ve Güçlü (2009) tarafından geliştirilen 'Beden Eğitimi Dersine Yönelik Tutum Ölçeği' ve son bölümde ise Bahar ve diğ. (2008) tarafından geliştirilen 'Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranış Ölçeği II' yer almaktadır. Elde edilen veriler SPSS programı yardımı ile %95 güven düzeyinde test edilmiştir ve anlamlılık düzeyi 0,05 olarak belirlenmiştir. Yapılan normallik testleri neticesinde, veriler normal dağılımdan geldiğinden T-Testi ve Anova testi yapılmıştır. Aynı zamanda beden eğitimi dersine ilişkin tutumlarının sağlıklı yaşam biçimi davranışları üzerine etkisine korelasyon ve regresyon testleri ile bakılmıştır. Araştırmamızın sonucunda beden eğitimi dersine yönelik tutumların sağlıklı yaşam biçimi davranışları ile anlamlı bir farklılık göstermesi ve beden eğitimi dersine ilişkin tutumların sağlıklı yaşam davranışlarının gelişmesinde büyük bir etkiye sahip olmasıdır. Araştırmaya katılan öğrencilerin demografik özelliklerinin beden eğitimi dersine yönelik tutumlarında ve sağlıklı yaşam davranışlarında büyük etkiye sahip olduğu anlaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this study, is applied fort he impact of the attitude of different high school students related to physical education on healthy lifestyle behaviours. Naturally, human beings feelings and opinions to a situation olso impact their future behaviours. In this study, it is researched the impacts of attitudes on behaviours. The Universe of the study consist of high school students in Çorum. 1143 women and 873 men have joined the study as voluntarily. A questionnaire consisting of 3 sections was used as a data collection tool. In the questionnaire the first part is ''Personal Information Form'' to learn the demographic properties; the second part is ''The scale of Attitude to Physical Education'' developed by Güllü and Güçlü (2009) and the last part is ''The Scale of Healthy Lifestyle Behaviour II'' developed by Bahar and her friends (2008). The gathered data is tested by SPSS program with %95 accuracy and mentioned the significance level as 0,05. After normality tests, because the data was distributed normally, T-test and Anova test was applied. Also, it has been taken in hand the attitude of high school students related to physical education on healthy lifestyle behaviours by Correlation and Regression Tests. The result of the study, it is seen that there is a signicant difference in impact of the attitude of high school students related to physical education on healthy lifestyle behaviours and there is a great impact to develope the attitude of high school students related to physical education on healthy lifestyle behaviours. It is seen that student demographic properties, joined the study, have a great impact on the attitude related to physical education and impact on healthy lifestyle behaviours.en_US
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER Sayfa KABUL VE ONAY -- iii ETİK BEYANNAMESİ -- iv ÖNSÖZ -- v İÇİNDEKİLER -- vi KISALTMALAR VE SEMBOLLER -- viii ÇİZELGELER LİSTESİ -- ix ŞEKİLLER LİSTESİ -- xii ÖZET -- xiii SUMMARY -- xiv 1. GİRİŞ -- 1 1.1 Çalışmanın Amacı ve Önemi -- 2 1.2 Problemler -- 3 1.3 Hipotezler -- 7 1.4 Sınırlılıkları -- 11 1.5 Sayıltılar -- 11 2. GENEL BİLGİLER -- 12 2.1 Beden Eğitimi ve Spor -- 12 2.1.1 Beden eğitimi dersinin amaç ve önemi -- 15 2.1.2 Beden eğitimi öğretim stilleri -- 17 2.1.3 Beden eğitimi ve sporun genel amacı -- 18 2.1.3.1 Kişisel yönden -- 18 2.1.3.2 Toplumsal açıdan -- 19 2.1.3.3 Ekonomik yararlılık -- 19 2.1.4 Milli Eğitim Bakanlığı ve beden eğitimi dersi -- 20 2.2 Tutum -- 21 2.2.1 Tutumun ögeleri -- 25 2.2.2 Tutumun oluşumu -- 26 2.2.3 Tutum ve davranış arasındaki ilişki -- 27 2.2.4 Beden eğitimine karşı tutumlar -- 28 2.3 Sağlıklı Yaşam -- 28 2.3.1 Sporun yaşamımızdaki yeri -- 31 2.3.1.1 Duygusal ve sosyal gelişim -- 32 2.3.1.2 Organik gelişim -- 34 2.3.1.3 Zihinsel gelişim -- 34 2.3.2 Stres yönetimi -- 34 2.3.3 Sağlıklı yaşam için bireylere düşen sorumluluklar -- 36 3. MATERYAL VE YÖNTEM -- 38 3.1 Araştırmanın Ön Kabulleri -- 38 3.2 Araştırmaya Alınma ve Araştırmadan Dışlanma Kriterleri -- 38 vii 3.2.1 Araştıramaya dahil edilme kriterleri -- 38 3.2.2 Araştırmanın dışlanma kriterleri -- 38 3.3 Araştırmanın Evreni ve Örneklem Yöntemi -- 39 3.4 Araştırmanın Yöntemi -- 40 3.5 Araştırmanın Veri Toplama Aracı -- 40 3.5.1 Bölüm 1: Kişisel bilgi formu -- 40 3.5.2 Bölüm 2: Ortaöğretim öğrencileri için beden eğitimi dersi tutum ölçeği . 41 3.5.3 Bölüm 3: Sağlıklı yaşam biçimi davranışları ölçeği II -- 41 3.6 Verilerin Toplanması -- 42 3.7 Verilerin Değerlendirilmesi -- 43 3.8 Araştırmanın Etik Yönü -- 43 4. BULGULAR -- 44 5. TARTIŞMA -- 76 6. SONUÇ VE ÖNERİLER -- 87 KAYNAKLAR -- 90 EKLER -- 94 ÖZGEÇMİŞ -- 10en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherHitit Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBeden eğitimien_US
dc.subjectDavranışen_US
dc.subjectSağlıklı Yaşamen_US
dc.subjectTutumen_US
dc.subjectAttitudeen_US
dc.subjectBehavioren_US
dc.subjectHealthy Lifeen_US
dc.subjectPhysical Educationen_US
dc.titleLise öğrencilerinin beden eğitimi dersine ilişkin tutumlarının sağlıklı yaşam biçimi davranışları üzerine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of high school students 'attitudes on physical education course on healthy life style behaviorsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentHitit Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster