Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorUzuner, Leyla Aybüke
dc.contributor.authorKoçak, Derya Yüksel
dc.date.accessioned2020-02-12T08:18:49Z
dc.date.available2020-02-12T08:18:49Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.citationUzuner, L. A.,Yüksel Koçak, D. (2019). Üniversite öğrencilerinde Premenstrual Sendrom ve sağlıklı yaşam biçimi davranışları ilişkisi. Nobel Medicus, 15(3): 24-32.en_US
dc.identifier.issn13052381
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/5730
dc.description.abstractAmaç:Üniversite öğrencilerinin premenstrual sendrom (PMS) sıklığı ve sağlıklı yaşam biçimi davranışları ile ilişkisinin belirlenmesidir. Materyal ve Metot: Tanımlayıcı türde yürütülen çalışmanın evrenini Hitit Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi’nde 2017-2018 eğitim döneminde öğrenim gören 341 kız öğrenci, örneklemini ise 188 kız öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri 01-30 Mart 2018 tarihleri arasında, araştırmacılar tarafından literatür doğrultusunda oluşturulan 28 soruluk Kişisel Bilgi Formu ve Premenstrual Sendrom Ölçeği (PMSÖ) ile toplanmıştır. Bulgular: Öğrencilerde PMS sıklığı %64,89 belirlenmiştir. PMS ölçeği puan ortalaması 121,38±33,36 ve Sağlıklı yaşam biçimi davranışları–II (SYBDII) ölçeği puan ortalaması 126,70±20,46 olarak belirlenmiştir. Çalışmada PMS ölçeği alt boyutları ile sağlıklı yaşam biçimi davranışları alt boyutları arasındaki çift yönlü korelasyon belirlenmiştir. Sonuç: Öğrencilerin PMS şikâyetleri orta düzeydedir. Genç kızlarda sağlıklı yaşam biçimi davranışlarının benimsenmesinin PMS sıklığını ve şiddetini azaltmada etkili olabileceği belirlenmiştir. Genç kızlara sağlıklı yaşam biçimi davranışlarından özellikle beslenme, uyku, stres yönetimi gibi baş etme yöntemleri konusunda eğitim verilmesi önerilmektediren_US
dc.description.abstractObjective: The aim of this study is to determine the relationship between premenstrual syndrome (PMS) frequency and healthy lifestyle behaviors of university students. Material and Method: The universe of this descriptive study consisted of 341 female students studying at the Faculty of Health Sciences of Hitit University in the 2017-2018 academic year and the sample were 188 female students. The data of the study were collected between 01-30 March 2018 through a 28-Questions Personal Information Form and Premenstrual Syndrome Scale (PMSS), which were developed by the researchers in the light of literature. Results: PMS frequency of students was determined as 64.89%. The average score PMSS was determined as 121.38±33.36 and average score Healthy Promotion Lifestyle Profile II (HPLP-II) was determined as 126.70±20.46. In the study, a two-way correlation was found between the sub-dimensions of PMS scale and also sub-dimensions of healthy lifestyle behaviors. Conclusion: PMS complaints of students are moderate. Adoption of healthy lifestyle behaviors in young girls was found to be effective in reducing the frequency and severity of PMS. It is suggested that young girls should be educated about ways of coping with healthy lifestyle behaviors such as nutrition, sleep and stress management.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNobelmedicusen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectAdolesanen_US
dc.subjectÖğrencileren_US
dc.subjectPremenstrual Sendromen_US
dc.subjectSağlıklı Yaşam Tarzıen_US
dc.subjectAdolescenten_US
dc.subjectHealthy Lifestyleen_US
dc.subjectPremenstrual Syndromeen_US
dc.subjectStudentsen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinde Premenstrual Sendrom ve sağlıklı yaşam biçimi davranışları ilişkisien_US
dc.title.alternativePremenstrual Syndrome and relationship with healthy lifestyle behaviours in university studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalNobel Medicusen_US
dc.departmentHitit Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümüen_US
dc.authorid0000-0003-3511-7412en_US
dc.authorid0000-0001-6890-6755en_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage24en_US
dc.identifier.endpage32en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster