Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorCengil, Muammer
dc.contributor.authorGüney, Çiğdem
dc.date.accessioned2020-02-17T12:58:09Z
dc.date.available2020-02-17T12:58:09Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019-09-04
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/5746
dc.description.abstractGenelde televizyonun özelde ise çizgi filmlerin çocuklar üzerindeki etkileri pek çok farklı disiplin tarafından araştırılan önemli araştırma konularından birisidir. Özellikle internetin yaygınlaşmasıyla birlikte gerek youtube gerekse televizyon kanallarının internet siteleri üzerinden çizgi filmlerin hem canlı olarak hem de eski bölümlerinin izlenebiliyor olması görsel yayınların varlığının ve çocuklar üzerindeki etkisinin televizyondan bağımsız olarak ve daha güçlü bir şekilde etkisini göstermesine neden olmaktadır. Bu çalışmamız bir kültür yayıncılığı yapan Diyanet TV kanalında yer alan çizgi filmlerin değerler açısından içerik analizlerinin yapılması açısından önem arz etmektedir. Elde edilen sonuçlar ayrıca Diyanet TV yetkililerine ulaştırılarak yapılan çalışmanın teorik alandan uygulama sahasına aktarılması açısından da önem arz etmektedir. Biz bu çalışmada Diyanet TV kanalında yayınlanan çizgi filmlerin değerler açsından analizini yapacağız Çalışmamız teorik ve uygulama olmak üzere iki kısımdan oluşmaktadır. Teorik kısımda çalışmamızla ilgili literatür taraması yapılarak kavramsal ve teorik çerçeve oluşturulmaya çalışmıştır. Uygulama kısmında ise nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizini kullandık. Bu amaçla belirlediğimiz çizgi filmlerin ilk on bölümü izlenerek görsel veri analizi yapılmıştır. Bu yöntemi kullanmamızın nedeni araştırmanın doğasına en uygun yöntem olmasından kaynaklanmaktadır. Bu yöntemle çizgi filmlerin ayrıntılı çözümlemesi ve elde ettiğimiz bulguların kategorileri kolaylıkla yapılabilmektedir.en_US
dc.description.abstractIn general, television and especially the effects of cartoons on children are one of the important research topics investigated by many different disciplines. Especially with the widespread use of the Internet, both the live and old episodes of the cartoons can be watched on the websites of both youtube and television. This study is important in terms of conducting content analysis of the cartoons in the Diyanet TV channel which is a cultural broadcasting. The results obtained are also important for the transfer of the study from the theoretical field to the application field. In this study, we will analyze the values of cartoons published on Diyanet TV channel. Our study consists of two parts as theoretical and practical. In the theoretical part, we tried to form a conceptual and theoretical framework by making literature review about our study. In the application part, we used content analysis from qualitative research methods. For this purpose, ten sections of the cartoons we determined were analyzed and visual data analysis was performed. The reason we use this method is because it is the most appropriate method for the nature of the research. With this method, detailed analysis of cartoons and the categories of the findings we have obtained can been_US
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER Sayfa ÖZET -- i ABSTRACT -- ii İÇİNDEKİLER -- iii TABLOLAR DİZİNİ -- v KISALTMALAR -- vi ÖNSÖZ -- vii GİRİŞ -- 1 1. ARAŞTIRMANIN PROBLEMİ VE ALT PROBLEMLERİ -- 1 2. ARAŞTIRMANIN AMACI VE ÖNEMİ -- 1 3. ARAŞTIRMANIN YÖNTEMİ -- 2 4. ARAŞTIRMANIN VARSAYIMLARI -- 2 5. SINIRLILIKLAR -- 2 6. ARAŞTIRMANIN EVRENİ VE ÖRNEKLEMİ -- 2 BİRİNCİ BÖLÜM 1. KAVRAMSAL ÇERÇEVE 1.1. DEĞERLER -- 3 1.1.1 Değer Kavramının Kökeni, Tanımı ve Özellikleri -- 3 1.1.2.Değerlerin Önemi ve İşlevi -- 6 1.1.3.Değerlerin Sınıflandırılması -- 9 1.2.TELEVİZYON, ÇİZG FİLM VE ÇOCUK İLİŞKİSİ -- 10 1.2.1.Televizyon -- 10 1.2.2.Çizgi Film -- 10 1.2.2.1.Çizgi Filmin Dünyada ve Türkiye'de Tarihsel Gelişimi -- 12 1.2.3.Çocukta Gelişim Özelikleri ve Çizgi Film -- 13 1.2.3.1. Bilişsel Gelişim Dönemleri ve Çizgi Filmlerin Çocuk Üzerindeki Etkisi -- 14 iv İKİNCİ BÖLÜM 2.BULGULAR VE YORUM 2.1. ŞEKER HOCA -- 17 2.2. YUSUF’UN DÜNYASI -- 35 SONUÇ -- 52 KAYNAKÇA -- 54en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherHitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇizgi Filmen_US
dc.subjectDeğerleren_US
dc.subjectÇocuken_US
dc.subjectGelişim Dönemlerien_US
dc.subjectAhlaken_US
dc.subjectCartoonen_US
dc.subjectValuesen_US
dc.subjectChilden_US
dc.subjectPeriods of Developmenten_US
dc.subjectMoralityen_US
dc.titleÇizgi filmlerde değer yüklü mesajlarda içerik analizi: Şeker Hoca ve Yusuf'un Dünyası örneğien_US
dc.title.alternativeContent analysis of value messages in cartoons: The example of Şeker Hoca and Yusuf's Worlden_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentHitit Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster