Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKoçak, Çalık Veli
dc.contributor.authorKoçu, Engin Oğuz
dc.date.accessioned2021-03-16T19:53:24Z
dc.date.available2021-03-16T19:53:24Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationKoçu, E. O. (2020). Beden eğitimi ve spor öğretmeni adaylarının mesleğe yönelik tutumlarının incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi).en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/5872
dc.description.abstractBu çalışmada beden eğitimi ve spor öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmaya 2018-2019 eğitim öğretim yılında Kastamonu Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda öğrenim gören öğretmen adayları ile Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesinde Pedagojik Formasyon Eğitimi alan öğretmen adaylarından oluşan toplamda 407 kişi katılmıştır. Katılımcılara 4 sorudan oluşan kişisel bilgi formu, 23 sorudan oluşan Mesleğe Yönelik Sevgi ve Mesleğe Yönelik Kaygı alt boyutlarını içeren "Beden Eğitimi Öğretmenliği Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği" uygulanmıştır. Verilerin Analizi SPSS paket programı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma verilerine Kolmogorov-Smirnov testi uygulanmış ve bu test sonucunda değişkenlerin normal dağılım göstermedikleri görülmüştür. Bu nedenle araştırmada ikili karşılaştırmalar için Mann-Whitney U ve çoklu grup karşılaştırmaları için Kruskal Wallis testi kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi olarak p<0,05 belirlenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre Mesleğe Yönelik Kaygı boyutunda öğretmenlik bölümü öğrencilerinin, formasyon eğitimi alan öğrencilerine göre daha yüksek kaygı düzeyine sahip oldukları tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of study is to determine attitudes towards profession between candidate teachers who study physical education and sport teaching and who have pedagogical formation via various variables. 407 students who are currently pedagogical formation education and study of physical education and sports during 2018-2019 period at physical education and sports department of Kastamonu University participated in this study. The "Physical Education Teaching Attitude Scale", which included the personal information form consisting of 4 sub-dimensions and 23 questions to discover 'love and anxiety towards occupation, was applied to the participants. The datas analyzed via SPSS package program. Kolmogorov-Smirnov Test results, the data did not present normality. Therefore, Mann-Whitney U Test for pairwise comparison and Kruskal Wallis H Test for more than two comparisons were used. P<0,05 used as significance value. According to the findings, students of physical education and sport presented higher anxiety values than those who have pedagogic formation.en_US
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER Sayfa ETİK BEYANNAMESİ -- ii ÖN SÖZ -- iii KISALTMALAR VE SEMBOLLER -- vi ÇİZELGELER LİSTESİ -- vii ŞEKİLLER LİSTESİ -- viii ÖZET -- ix SUMMARY -- x 1. GİRİŞ -- 1 1.1 Çalışmanın Amacı -- 3 1.2 Problemler -- 3 1.3 Hipotezler -- 4 1.4 Sınırlılıklar -- 5 1.5 Sayıltılar -- 6 2. GENEL BİLGİLER -- 7 2.1 Ülkemizde İlk Öğretmen Yetiştirme Uygulamaları -- 7 2.1.1 Öğretmenlik mesleği ve önemi -- 11 2.2 Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği -- 16 2.2.1 Beden eğitimi öğretmenliği görevi ve özellikleri -- 17 2.3 Pedagojik Formasyon Eğitimi -- 19 2.4 Tutum -- 21 2.4.1 Tutum kavramı -- 21 2.4.2 Tutumun ögeleri -- 23 2.4.2.1 Duygusal öge -- 23 2.4.2.2 Zihinsel öge -- 24 2.4.2.3 Davranışsal öge -- 25 2.4.3 Tutumların oluşumu -- 26 2.4.4 Tutumların değişimi -- 26 2.5 Mesleğe Yönelik Tutum ile İlgili Yurtiçinde Yapılan Çalışmalar -- 28 2.6 Mesleğe Yönelik Tutum ile İlgili Yurtdışında Yapılan Çalışmalar -- 30 3. MATERYAL VE YÖNTEM -- 33 3.1 Araştırmanın Modeli -- 33 3.2 Evren ve Örneklem -- 33 3.3 Veri Toplama Araçları -- 34 3.4 Kişisel Bilgi Formu -- 34 3.5 Beden Eğitimi Öğretmenliği Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği -- 34 3.6 Verilerin Analizi -- 35 4. BULGULAR -- 36 4.1 Katılımcıların Demografik Bilgileri -- 36 4.2 Katılımcıların Cinsiyete Göre Dağılımı -- 37 4.3 Katılımcıların Yaşa Göre Dağılımı -- 38 4.4 Katılımcıların Öğrenim Gördüğü Bölüme Göre Dağılımı -- 39 v 4.5 Katılımcıların Lisanslı Sporculuk Durumuna Göre Dağılımı -- 40 4.6 Beden Eğitimi Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeğinin Geneline İlişkin Bulgular ve Yorum -- 40 4.7 Katılımcıların Cinsiyet Değişkenine Göre İncelenmesi -- 42 4.8 Katılımcıların Yaş Değişkenine Göre İncelenmesi -- 43 4.9 Katılımcıların Bölüm Değişkenine Göre İncelenmesi -- 44 4.10 Katılımcıların Lisanslı Sporculuk Değişkenine Göre İncelenmesi -- 46 5. TARTIŞMA -- 47 6. SONUÇ VE ÖNERİLER -- 51 KAYNAKLAR -- 54 EKLER -- 60 ÖZGEÇMİŞ -- 64en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherHitit Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBeden Eğitimien_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectTutumen_US
dc.subjectSporen_US
dc.subjectAttitudeen_US
dc.subjectTeacheen_US
dc.subjectPhysical Educationen_US
dc.subjectSportsen_US
dc.titleBeden eğitimi ve spor öğretmeni adaylarının mesleğe yönelik tutumlarının incelenmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentHitit Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster