Bölüm "Hitit Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Çocuk Gelişimi Bölümü" TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu için listeleme
Toplam kayıt 6, listelenen: 1-6
-
Erken Çocuklukta Görülen Davranış Problemlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
(2021)Bu araştırmada erken çocuklukta görülen davranış problemlerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma grubunu Ankara ili Keçiören ilçesine bağlı 7 bağımsız anaokulunda bulunan 177 çocuk ve çocukların ... -
Kapsayıcı Eğitim Bağlamında “Hıçkırık” Filminin Analizi
(2021)Kapsayıcı eğitim, birey içi ve bireyler arası farklılıkları dikkate alarak tüm öğrencilerin gereksinimleri doğrultusunda ilgili destek ve eğitim hizmetlerinden yararlanması yoluyla bir arada öğrenmelerini destekleyen bir ... -
Kavram Öğretimi Sürecinin “Bil, Anla, Yap” Boyutları Bağlamında Değerlendirilmesi
(2020)Kavram öğretimi öğrencinin bilgiyi yapılandırmasını ve “anlam oluşturmasını” sağlayan önemli bir stratejidir. Ancak geleneksel olarak, eğitim programı ve öğretim tasarımları daha çok öğrencilerin “bilme” ve “yapmalarına” ... -
Öğretmen adaylarının çocukluk çağı örselenmeleri ile psikolojik iyi olmaları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Asos Eğitim Bilişim Danışmanlık / Akademik İletişim, 2017)Birey, ailesi, arkadaşları yani genel olarak çevresindekiler tarafından fiziksel şiddete, cinsel olarak tacize, duygusal açıdan kötüye kullanılmaya, reddedilmeye, aşağılanmaya maruz kalabilmektedir. Bireyin maruz kaldığı ... -
Öğretmen adaylarının çocukluk dönemi istismar yaşantılarının bazı değişkenler açısından incelenmesi
(Özel Akademi, 2018)Günümüzde önemi artan konulardan biri de şüphesiz istismar vakalarıdır. Yazılı kaynak, paneller, haber ve röportajlarda istismar yaşantısı olan bireylerin yaşadıklarına tanıklık edilmektedir. İstismar konusundaki alanyazın ... -
Sınıf öğretmenlerinin ilkokula hazırlık sürecinde okul öncesi eğitimden beklentileri
(İstanbul Kültür Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2017)Okul öncesi dönemden ilkokula geçiş süreci, çocuk aile ve öğretmen için heyecanlı ve endişe verici bir süreç olarak karşımıza çıkmaktadır. Okul öncesi dönemde gelişimsel ve duygusal olarak başarılı bir süreç atlatan ...