Bölüm "Hitit Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı" Sağlık Bilimleri Enstitüsü Tez Koleksiyonu için listeleme
Toplam kayıt 110, listelenen: 41-60
-
Hafızlık eğitimi alan bireylerin motivasyon ve psiko-sosyal durumlarının din eğitimi açısından değerlendirilmesi
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Hafızlık Eğitimi Alan Bireylerin Motivasyon ve Psiko-Sosyal Durumlarının Din Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi, Doktora Tezi, Çorum, 2018. Bu çalışma, hafızlık eğitimi alan bireylerin psiko-sosyal durumlarını ve bu eğitime ... -
Halk inanışlarında dinin etkisi; Çorum ili örneği
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Halk inanışları; halk arasında dinî kökenli olan veya olmayan ancak doğru olduğu halkın büyük kısmı tarafından kabul edilen ve bu kabul doğrultusunda uygulamalara dönüşen inanışlardan oluşmaktadır. Tarih boyunca bu inanışlar, ... -
Halvetî Tarikatının Osmanlı toplum yapısıyla sosyo- politik ve kültürel etkileşimi ( XV. yüzyıl Amasya şehri örneği).
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Dinî grupları inceleme din sosyolojisi biliminin önemli çalışma alanlarından birisidir. Dinî grupların oluşumu, gelişimi, şekillenmesi gibi konular her zaman din sosyolojisi ile ilgilenen bilim adamlarının dikkatini ... -
Hayâ kavramında peygamberlerin örnekliği
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)İffet, insandaki şehevi kuvvetin ifrat ve tefrite düşmeden yani helali olmayanlara şehvet hissi duymadan itidal yolda kanalize edilmesi anlamına gelmektedir. İnsandaki iffet cevherinin açığa çıkarılabilmesi için, hayâ ... -
Hemodiyaliz hastalarında dindarlık ve öznel iyi oluş (Doktora tezi)
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Kronik hastalıklar tıbbi girişimlerin sonuçsuz kaldığı, hastanın öz bakım ve sorumluluk düzeyini yükseltmek ve işlevselliğini artırmak için periyodik takip ve destek bakım gerektiren durumlardır. Kronik hastalıklardan ... -
Hinduizm’in Bhagavad Gita merkezli temel doktrinleri
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışma, geçmişte ve günümüzde hem siyasi hem kültürel ilişkilerimiz bulunan Hindistan‟ın yaygın dini inancı konumundaki Hinduizm‟e ait temel dini öğretileri ve bu öğretilere kaynaklık eden Mahabharata Destanı‟nın ... -
Hüseyin Gazi Külliyesi ve Hüseyin Gazi'nin Alevi-Bektaşi geleneğindeki yeri
(Hitit Üniversitesi, 2013)Seyyid Hüseyin Gazi Külliyesi; Çorum, Alaca ilçesinin 3 km güneyinde Söğütözü mevkiinde yer almaktadır. Alaca?daki bu yapı kompleks olarak düzenlenmiştir. Kompleks içerisinde türbe, medrese, imaret, misafirhane, havuz ve ... -
Hz. Peygamberin hadislerinde empati
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Hz. Peygamberin Hadislerinde Empati, Yüksek Lisans Tezi, Çorum, 2018. Bu tezde bütün yönleriyle empati kavramı incelenmiş ve Hz. Peygamber'in (SAV) söz ve fiillerinde yer alan empati örnekleri Din Psikolojisi biliminin ... -
Hz. Peygamber’in (sav) ehl-i beyt eğitimi
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Hz. Peygamber (sav) peygamberlik vazifesi ile görevlendirildiği zaman, Arap Yarımadası dini hayat ve eğitim açısından sıkıntılı bir dönem yaşıyordu. Buna paralel olarak dönemin aile yapısı ve değerleri de yıpranmıştı. Hz. ... -
I. Konstantin'in Hıristiyan teolojisine etkileri
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)I. Konstantin, Roma’nın devamını sağlamak için kurulan kutsal tetrarşi düzeni ve ardından uzun süren siyasi manevraların sonucunda tek başına imparator olmuştur. Bu süre içerisinde Hıristiyanlığı destekleyerek Roma’nın ... -
Imre Lakatos'a göre bilimde nesnellik sorunu ve nesnellik anlayışı
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)17. yüzyıldan itibaren yeni bilimsel gelişmelerin ortaya çıkması, bilim felsefesi açısından bilimsel önermelerin metafizik önermelerden nasıl ayırt edileceği sorununu da beraberinde getirmiştir. Bu sorun, 20. yüzyılda bilim ... -
İbn Hazm'ın Kindî'yi eleştirisi-"er-Redd ale'l- Kindî el-Feylesuf" bağlamında bir inceleme
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)İslam düşünce geleneğinin oluşması ve olgunlaşması sürecinde âlimler arasındaki ihtilafların önemi büyüktür. Zira düşünürlerin diğer düşünürler için reddiye niteliğinde kaleme aldığı eserlerin düşünce geleneğimize önemli ... -
İbn Hazm'ın Tavkü'l-Hamâme'sinde aşkın dili
(Hitit Üniversitesi, 2020)Zâhirîlik düşüncesinin en önemli temsilcilerinden biri olan İbn Hazm'ın dil fel-sefesinin anlaşılmasında, onun dünyevî aşkı anlattığı Tavkü'l-Hamâme fi'l-ülfeti ve'l-üllâf adlı eseri son derece önemlidir. O aşkın çeşitli ... -
İbn Rüşd'de din-felsefe ilişkisi bağlamında te'vil
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)İbn Rüşd’de din-felsefe ilişkisi bağlamında te’vil kavramı isimli çalışmamız dört bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın amacı İbn Rüşd’de din-felsefe ilişkisini, te’vil kavramını merkeze alarak yeniden okumaktır. Birinci bölüm ... -
İbnü'l Arabî'nin felsefesinde dinin zahiri ve batını
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu tezde dinin zahiri ve batını yönü tartışmaları bağlamında İslam düşünce ve felsefesine yeni bir perspektif kazandıran İbnü'l Arabî'nin konumunun tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu nedenle Vahdet-i Vucüd taraftarı İbnü'l ... -
İki zaman düşüncesi: Öznel ve nesnel zaman
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Zamanın ne olduğu ve nasıl bir şey olduğu meselesi, hem felsefe dünyası içerisinde hem de bir fizik meselesi olarak bilim dünyası içerisinde tartışılmış temel konulardan biridir. Zamanın doğrudan deneyimlenmeyen bir olgu ... -
İköğretim 6,7 ve 8. sınıflarda din kültürü ve ahlak bilgisi dersinde öğrenci başarısını etkileyen faktörler (Tosya örneği)
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu araştırma, ilköğretim öğrencilerinin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersindeki öğrenci başarısını etkileyen faktörleri belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma 2012-2013 Eğitim Öğretim Yılı’nda Kastamonu İli Tosya ... -
İlköğretim 4. sınıf din kültürü ve ahlak bilgisi dersi ünitelerinin aktif öğrenme yöntemlerine göre işlenişi
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Son yıllarda dünya çapında yaygınlaşan, etkin bir eğitim sistemi haline gelen yaşayarak öğrenme olarak özetlenen aktif öğrenme yöntemleri, eğitim-öğretimde sıkça uygulanmaktadır. Aktif öğrenme yöntemleri öğrenme sürecinde ... -
İlköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi öğretim programı ve ders kitaplarında birlikte/bir arada yaşama kültürü
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Bu araştırma Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi öğretim programı ve ders kitaplarında farklı din mensupları ve İslam içerisinde olup da bazı farklı dini anlayışlara sahip Alevilerle birlikte/bir arada yaşama kültürünün ... -
İmam hatip lisesi öğrencilerinin benlik saygısı düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırmada Çorum İl Milli Eğitim Müdürlüğü' ne bağlı İmam Hatip Liseleri'nde eğitim görmekte olan 12. Sınıf öğrencilerinin benlik saygısı düzeyleri bazı değişkenler açısından analiz edilmiştir. Araştırmanın evrenini ...