Yazar "Yılmaz, Macid" için Sağlık Bilimleri Enstitüsü Tez Koleksiyonu listeleme
-
Cezaevlerinde dini danışmanlık ve rehberlik hizmetlerinin verimliliği (Yozgat Cezaevi örneği)
Parlak, Abdurrahman (Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)İnsanlık kadar eski olan suç olgusu ne yazık ki halen günümüzde geçerliliğini korumaya devam etmektedir. Tarih boyunca suç olarak kabul edilen her türlü davranış ve fiillere karşı çeşitli tedbirler uygulanırken, günümüzde ... -
Din görevlilerinin yeterlikleri (Almanya Baden-Württemberg eyaleti örneği)
Güzel, Mahmut (Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışma, Almanya Baden-Württemberg Eyaleti‟nde DİTİB camilerinde görev yapan din görevlilerinin beklenen yeterliklere/niteliklere sahip olma düzeylerini tespit ve değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Yurtdışında görev yapan ... -
Ergenlere yönelik din eğitiminde hayatın anlamı (İmam hatip liseleri düzce örneği)
Aydoğan, Zühal (Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın amacı genel hatlarıyla ergenlerde hayatın anlamı kavramını açıklayarak, ergenin anlamlı bir hayat sürmesinde din eğitiminin etkisini incelemektir. Bu nedenle çalışmanın amacına uygun olarak ergenlerin ... -
İslâm tasavvuf geleneğinde ahlâk eğitimi kimyâ-yı saâdet örneği
Doduoğlu, Sümeyra (Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Köklü bir geçmişe dayanan İslâm tasavvuf geleneği, özünde bir eğitim müessesesidir. Bu gelenekte bireyler, tasavvufi eğitimi aldıklarında, potansiyelinde var bulunan insani özellikleri gün yüzüne çıkarmaya "eşref-i mahlukat"a ... -
Okul öncesi din eğitiminde kavram öğretimi
Karadağ, Mecnun (Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu tez; okul öncesi dönemde çocukların kavramları nasıl algıladıklarını ortaya koymayı ve okul öncesi din eğitiminde kavram öğretim sürecini betimlemeyi hedefleyen nitel bir araştırmadır. Araştırmanın giriş bölümünde; ... -
Yetişkin din eğitimi açısından dini iletişim ve sabır değeri
Akgül, Züleyha (Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Çalışmamız yetişkin din eğitiminde başarılı bir sonuç elde edebilmek için tüm problemlere rağmen kaynak konumunda olan yetişkin din eğitimcisinin ve alıcı konumundaki yetişkinlerin arasında meydana gelmesini istediğimiz ...