Bölüm "Hitit Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı" Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tez Koleksiyonu için listeleme
Toplam kayıt 12, listelenen: 1-12
-
Adaptif piyasalar hipotezi: G-7 ülkeleri ve yeni sanayileşen ülkeler üzerine bir uygulama
(Hitit Üniversitesi, 2023)Piyasa etkinliğinin getiri tahmin edilebilirliğiyle birlikte dinamik olabileceğini ve zamanla değişebileceğini savunan Adaptif Piyasalar Hipotezi (APH), göreceli etkinlik kavramına dayanan ve etkin piyasalar hipotezini ... -
Bilinçli farkındalığın çalışmaya tutkunluğa ve psikolojik dayanıklılığa etkisinde işin anlamlılığının aracılık rolü
(Hitit Üniversitesi, 2023)Bu çalışmanın amacı, bilinçli farkındalığın hem çalışmaya tutkunluğa hem de psikolojik dayanıklılığa bir etkisinin olup olmadığını araştırmak, ayrıca bu etkileşimde işin anlamlılığının aracı bir rol üstlenip üstlenmediğini ... -
Dijital pazarlama: Influencer etkisinde satın alma davranışına dair bir saha araştırması
(Hitit Üniversitesi, 2023)İnternet kullanımının yaygınlaşması ve sosyal medya platformlarının tüketiciler tarafından çokça kullanılması işletmeleri sosyal medyada var olmaya zorlamıştır. İşletmeler, sosyal medya platformlarında markaları adına ... -
Elektrikli otomobillere geçişte bireylerin satın alma tutumu ve pazarlamasına yönelik Samsun'da bir uygulama çalışması
(Hitit Üniversitesi, 2023)Otomobil sektöründe fosil yakıt kullanımından elektrik kullanımına geçişin mercek altına alındığı bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama modeli tercih edilmiştir. Araştırmada Selçuk ve Acar (2017)'nin ... -
Etnosentrik eğilim ve e-ticaret: tüketicilerin online satın alma davranışları üzerinde etkili olan faktörlerin belirlenmesine dair bir saha araştırması
(Hitit Üniversitesi, 2023)Globalleşmenin yayılmasıyla ve uluslararası pazarlamanın gelişmesiyle günümüz tüketicileri dünyanın bir ucunda üretilen ürüne, dünyanın diğer ucundaki ülkesinden kolayca ulaşabilmektedir. Uluslararası düzeyde ürünlerin ... -
Fama-French faktör modelleriyle oluşturulan portföylerin davranışsal açıdan test edilmesi: Borsa İstanbul'da hibrit bir model uygulaması
(Hitit Üniversitesi, 2023)Bireylerin rasyonel olduğu ön kabulüyle piyasa etkinliğini öne süren Fama (1970) mevcut piyasaların tüm bilgileri içerdiği ve piyasa katılımcılarının anormal getiri elde edemeyeceği görüşü ile finans literatürüne farklı ... -
Havacılıkta emniyet kültürünün oluşturulmasında bir araç olarak emniyet yönetim sistemi: Nitel bir araştırma
(Hitit Üniversitesi, 2023)Emniyet kültürü, örgüt içindeki ve dışındaki bireylerin olumsuz veya tehlikeli koşullara maruz kalmasını en aza indirmekle ilgilenen örgüt içi inançlar, normlar, tutumlar, roller, sosyal ve teknik uygulamalar seti olarak ... -
Menkul kıymet ihracında piyasa zamanlamasının sermaye maliyeti ve firma performansına etkisi
(Hitit Üniversitesi, 2023)Piyasa Zamanlaması Teorisi XXI. yüzyılın başından itibaren finans literatüründe ilgi gören bir teoridir. Teori, yöneticilerin hisse ihraç etme zamanlamasına ilişkin motivasyonun neler olduğunu belirlemeye çalışmaktadır. ... -
Özel öğretim kurumlarında vizyoner liderlik algısının öğretmenlerin motivasyonuna etkisi
(Hitit Üniversitesi, 2023)Bu çalışmanın amacı; Kurumlarda çalışan öğretmenlerin beklentilerinin analiz edilmesi ve öğretmenlerin ihtiyaçlarına göre çalışma ortamlarının oluşturulması ve öğretmenlerin performanslarına göre teşvik edici kaynakların ... -
Sosyal medyada reklam müzikleri ve marka bilinirliği
(Hitit Üniversitesi, 2023)Pazarlama biliminin günümüzde geldiği konuma bir anda ulaşmadığı açıktır. Bilhassa tüm sektörlerde de var olduğu gibi pazarlama bilimi de gelişen teknolojiye uyum sağlamıştır. Tüm bu teknolojik gelişmeler nedeni ile sosyal ... -
Süt ve süt ürünleri sektöründe üretim sürecinin yalınlaştırılmasının verimliliğe etkisi
(Hitit Üniversitesi, 2023)Bu çalışmada yalın üretim teknikleri kavramına değinmek ve yalın üretimin işletmelerde verimliliğe etkisini incelemek amaçlanmıştır. Çalışmanın amacı doğrultusunda literatür taraması yönteminden yararlanılmıştır. Literatürde ... -
Tüketicilerin çevrimiçi uygulamalar kullanarak ikinci el satın alma davranışının incelenmesi
(Hitit Üniversitesi, 2023)Günümüzde ikinci el alışveriş tüketiciler tarafından yaygın ve hızlı bir şekilde benimsenmiştir. Çevrimiçi ikinci el alışveriş sitelerinin artmasıyla alışveriş hacminin yükseleceği tahmin edilmektedir. İkinci el çevrimiçi ...