Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKurtbaş, İrfan
dc.contributor.authorDuran, Hüseyin
dc.date.accessioned2021-11-01T14:48:03Z
dc.date.available2021-11-01T14:48:03Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationDuran, Hüseyin. (2020). Akış kanalındaki direnç konfigürasyonunun ısı transferine etkisinin nümerik olarak incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hitit Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Makine Mühendisliği Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=wf-FPgY-5qjHEzEoOgvMs5o9ZS8gO-A1Ub6r9AGPdwWP07tTh-wWnhu1C58G6DHk
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/5996
dc.descriptionYÖK ID: 656776en_US
dc.description.abstractBu çalışmada, kare kesitli bir kanal içerisinde dikdörtgen dirençler yerleştirilerek ısı transferine etkileri nümerik olarak incelenmiştir. Kanal boyu 200 mm olarak belirlenmiştir. Dikdörtgen dirençler kanal yan yüzeyine göre üçgen, konkav ve düz şekilde yerleştirilmiştir. Bununla birlikte ısıtma yüzeyine 3, 6 ve 9 adet yerleştirilen dirençlerin, maksimum yüksekliği 20, 40 ve 60 mm değerleri için analizler yapılmıştır. Direnç kalınlığı 3 mm olarak seçilmiştir. Akış hidrodinamik yönden tam gelişmiş, ısıl yönden gelişmekte olan bölgede göz önüne alınmıştır. Test bölümünün alt yüzeyine sabit ısı akısı sınır şartı uygulanmış, diğer yüzeyler adyabatik kabul edilmiştir. Çalışma akışkanı olarak hava (Pr=0,7) kullanılmıştır. Türbülanslı akış rejiminde, Reynolds sayısının 10 000-30 000 aralığı için analizler gerçekleştirilmiştir. Türbülans modeli olarak k-? SST kullanılmıştır. Kanatçık dizilişinde düz sıralı kanatların maksimum ısı transferini sağladığı görülmüştür. Bununla birlikte maksimum basınç kaybı da aynı kanat uygulamasında elde edilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study, the effect of placing rectangular obstacles in a square section channel on heat transfer was investigated numerically. Channel length was determined as 200 mm. The rectangular obstacles are arranged as shapes of triangular, concave and flat with respect to the channel side surface. Besides, the obstacles were placed on the heating surface 3, 6 and 9 rows and analyzed for the maximum high values of the resistors 20, 40 and 60 mm. The obstacles are selected as 3 mm thickness. The flow is considered in the hydrodynamically fully developed, thermally developing region. The boundary condition of constant heat flux was applied to the lower surface of the test section and the other surfaces were considered as adiabatic. Air (Pr=0,7) was used as a working fluid. In the turbulent flow regime, numerical analyses were performed for the range 10 000-30 000 of the Reynolds number. For numerical analyses, the k-w SST turbulence model was used in ANSYS-FLUENT 14.5 commercial program. In the arrangement of the obstacles, it was seen that the flat obstacles provide maximum heat transfer. However, maximum pressure loss was also obtained in the same obstacle applications.en_US
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER Sayfa ÖZET -- iv ABSTRACT -- v TEŞEKKÜR -- vi İÇİNDEKİLER -- viii ÇİZELGELER DİZİNİ -- xi TABLOLAR DİZİNİ -- xii ŞEKİLLER DİZİNİ -- xiii SİMGELER VE KISALTMALAR -- xv 1. GİRİŞ -- 1 2. KURAMSAL TEMELLER VE KAYNAK ARAŞTIRMASI -- 2 2.1. Isı Transferi ile İlgili Tanımlar -- 2 2.1.1. İletim -- 2 2.1.2. Taşınım -- 3 2.1.3. Reynolds sayısı -- 5 2.1.4. Hidrolik çap -- 6 2.1.5. Nusselt sayısı -- 6 2.1.6. Kütle debisi -- 7 2.1.7. Sürtünme katsayısı -- 7 2.2. Hidrolik Olarak Tam Gelişmiş Akışta Isı transfer Katsayısı -- 8 2.2.1. Borularda türbülanslı akış -- 8 2.3. Literatür Araştırması -- 12 3. MATERYAL VE YÖNTEM -- 18 ix Sayfa 3.1. Yönetim Denklemleri -- 18 3.1.1. Akışkanın hızı -- 18 3.1.2. Kütlenin korunumu -- 20 3.1.3. Momentumun korunumu -- 21 3.2. Fiziksel Model -- 26 3.3. Yöntem -- 30 3.3.1. Ağ optimizasyonu -- 31 3.3.2. Çözümün hücre sayısından bağımsız olduğunun gösterilmesi -- 32 3.3.3. Çözümün kalıntı değerlerinden bağımsız olduğunun gösterilmesi -- 33 3.3.4. Sınır şartları ve kabuller -- 34 3.4. Türbülans Modeli -- 36 3.4.1. Denklemlerin ayrıklaştırılması -- 39 3.4.2. Sıkıştırılamaz akış için kalıntıların tanımlanması -- 42 3.4.3. Kanal içi akışlarda duvar yakını yaklaşımı -- 43 4. ARAŞTIRMA SONUÇLARI VE TARTIŞMA -- 45 4.1. Isı Transferi -- 45 4.2. Sürtünme Katsayısı -- 52 4.3. Termal Performans -- 57 4.4. Deneysel Dizayn ve ANOVA Analizi -- 59 5. SONUÇ VE ÖNERİLER -- 66 EKLER -- 70 EK–1 (n=2) İçbükey direnç tipleri için yerel Nusselt (Nux) değişimi ile hız, sıcaklık ve basınç dağılımları -- 71 x Sayfa EK–2 (n=1) Üçgen direnç tipleri için yerel Nusselt (Nux) değişimi ile hız, sıcaklık ve basınç dağılımları -- 81 EK–3 (n=0) Düz direnç tipleri için yerel Nusselt (Nux) değişimi ile hız, sıcaklık ve basınç dağılımları -- 89 ÖZ GEÇMİŞ -- 93en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherHitit Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectNümerik Analizen_US
dc.subjectTürbülanslı Akışen_US
dc.subjectKonkav Dirençen_US
dc.subjectNumerical Analysisen_US
dc.subjectTurbulent Flowen_US
dc.subjectConcave Resistanceen_US
dc.titleAkış kanalındaki direnç konfigürasyonunun ısı transferine etkisinin nümerik olarak incelenmesien_US
dc.title.alternativeNumerical investigation of the effect of resistance configuration in the flow channel on heat transferen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentHitit Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Makine Mühendisliği Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage110en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorDuran, Hüseyin


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster