Ara
Toplam kayıt 6, listelenen: 1-6
Hafızlık eğitimi alan bireylerin motivasyon ve psiko-sosyal durumlarının din eğitimi açısından değerlendirilmesi
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)
Hafızlık Eğitimi Alan Bireylerin Motivasyon ve Psiko-Sosyal Durumlarının Din Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi, Doktora Tezi, Çorum, 2018. Bu çalışma, hafızlık eğitimi alan bireylerin psiko-sosyal durumlarını ve bu eğitime ...
Ez-Zemahşerî ve er-Râzî tefsirlerinin nesh meselesi açısından mukayesesi
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)
Nesh meselesi tefsir ilminin en eski problemlerinden biridir. Günümüzde dahi sıcaklığını koruyarak tartışılmaya, bilimsel makale ve çalışmalara konu olmaya devam etmektedir. Nesh meselesinde ilk asırdan günümüze kadar ...
Taberî ve Mâturîdî tefsirlerinin nesh meselesine yaklaşımları açısından mukayesesi-
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)
Bu çalışma, hicrî VI. yüzyılın başında yaşamış Taberî ve Mâturîdî'nin nesh meselesine dair yaklaşımlarını ele almaktadır. Çalışmanın ilk bölümünde tefsir ilminde önemli ve tartışmalı bir konu olan nesh meselesinin, Taberî ...
Fazlur Rahman'ın vahiy anlayışı
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)
Bu çalışma, İslam dünyasının son dönemde yetiştirmiş olduğu büyük düşünür ve ilim adamı olan Fazlur Rahman' nın Vahiy Anlayışı'nı ele almaktadır. Çalışmamız üç bölümden oluşmaktadır. Öncelikle, vahiy temeline sahip dinler ...
İslâm kelâmında Nüzûl-i İsa retoriği
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)
Asırlardır toplumların kurtarıcı beklentisi içinde olduğunu ve toplumsal kaos zamanlarında bu beklentinin inanca dönüştüğünü görüyoruz. Mesih inancı çeşitli yorumlarla ve farklı beklentilerle üç ilahi dinde de vardır. ...
Tefsir literatürü çerçevesinde peygamberlerin İsmeti –Dâll, Vizr Kelimeleri ve Na’ce meselesi bağlamında-
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)
Bu çalışma, 'peygamberlerin günahtan korunmuş' olduklarını ifade eden ve bu anlamıyla da kurumsallaşan ismet kavramını, tefsir literatürü çerçevesinde incelemektedir. Girişle birlikte iki bölümden oluşan bu çalışmanın, ...