Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇiftçi, Gamze Ebru
dc.contributor.authorErsöz, Seher
dc.date.accessioned2021-11-01T14:48:04Z
dc.date.available2021-11-01T14:48:04Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationErsöz, Seher. (2021). Çalışanlarda farklılıkların yönetimi ve örgütsel özdeşleşmeilişkisi,. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hitit Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İnsan Kaynakları Yönetimi Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=v7BkNnnepTnbhn8rNR77LYCv4h_Xhv-ESplAjMRep6R-WCbgRVzpda7oR1EK7Uz0
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/6014
dc.descriptionYÖK ID: 682976en_US
dc.description.abstractGünümüzde uluslararası sınırların da ortadan kalkması ve özellikle bilgi iletişim teknolojilerindeki gelişmelerin de yaygınlaşmasıyla küresel pazarda örgütlerin işgücündeki çeşitliliği artmış, farklı özelliklere sahip bireylerin bir arada çalışması kaçınılmaz olmuştur. Özellikle her alanda yaşanan teknolojik atılımlar "insan" unsurunu daha da çekici ve değerli hale getirmiştir. Bireysel ve kültürel farklılıkların uluslararası platformda önemli bir unsur ve rekabet avantajı sağlamada bir değer olarak kabul edilmesi, aynı zamanda bu çeşitliliğin iyi bir şekilde yönetilmesini de gerektirmektedir. Nitekim bireysel farklılıkların iyi yönetilmesi pek çok faydayı beraberinde getirerek çalışanlarda olumlu davranışların oluşmasını sağlamaktadır. Çalışanlarda olumlu davranışların oluşması bireyin örgütü ile özdeşleşmesine ve örgütün değerleriyle, inançlarıyla ve beklentileriyle uyumu yakalayabilmesine bağlıdır. Bu uyumun oluşması örgütsel amaçların gerçekleştirilmesini mümkün hale getirmektedir. Bu görüşler çerçevesinde çevrimiçi anket yöntemi ile gerçekleştirilen bu çalışmada, çalışanların farklılıkların yönetimine ilişkin algılarının belirlenmesi ve bu algının çalışanların örgütsel özdeşleşme düzeyine etkisinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Elde edilen verilerin analiz edilmesiyle çalışanlarda farklılıkların yönetiminin örgütsel özdeşleşmelerini etkilediği görülmüştür. Ayrıca çalışanların sosyo-demografik özellikleri ile farklılıkların yönetimi algıları ve örgütsel özdeşleşme düzeyleri arasında anlamlı ilişkiler tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractToday, with the disappearance of international borders and the spread of developments in information and communication technologies, the diversity of organizations in the workforce has increased in the global market, and it has become inevitable for individuals with different characteristics to work together. Especially the technological breakthroughs in every field have made the "human" element even more attractive and valuable. Accepting individual and cultural differences as an important element in the international platform and a value in providing competitive advantage also requires good management of this diversity. As a matter of fact, good management of individual differences brings many benefits and ensures the formation of positive behaviors in employees. The formation of positive behaviors in employees depends on the individual's identification with the organization and the ability to achieve harmony with the values, beliefs and expectations of the organization. The formation of this harmony makes it possible to achieve organizational goals. In this study, which was carried out with the online survey method within the framework of these views, it was aimed to determine the perceptions of the employees about the management of differences and to determine the effect of this perception on the level of organizational identification of the employees. By analyzing the data obtained, it was seen that the management of differences in employees affected organizational identification. In addition, significant relationships were found between the socio demographic characteristics of the employees, the management of differences and organizational identification.en_US
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER Sayfa ÖZET -- i ABSTRACT -- ii TABLOLAR DİZİNİ -- vi SİMGELER VE KISALTMALAR -- ix ÖN SÖZ -- x GİRİŞ -- 1 BİRİNCİ BÖLÜM FARKLILIKLARIN YÖNETİMİ 1.1. FARKLILIK KAVRAMI -- 3 1.1.1. Farklılık Kavramının Tanımı -- 4 1.1.2. Farklılıkların Nedenleri ve Boyutları -- 7 1.1.3. Bireysel, Örgütsel ve Toplumsal Açıdan Farklılıkların Önemi -- 9 1.1.4. Farklılık Nedeniyle Oluşan Sorunlar -- 11 1.2. TARİHSEL SÜREÇTE FARKLILIKLAR VE FARKLILIKLARIN YÖNETİMİ -- 13 1.3. FARKLILIK YÖNETİMİ -- 14 1.3.1. Farklılık Yönetiminin Tanımı -- 15 1.3.2. Örgütler Açısından Farklılıkların Yönetiminin A nlam ı -- 17 1.3.3. Farklılık Yönetimi Uygulamasının Ö nem i -- 19 1.3.4. Örgütlerde Farklılıkların Avantajları ve Dezavantajları -- 22 1.4. FARKLILIK YÖNETİMİN KURAMSAL ÇERÇEVESİ -- 25 1.4.1. Farklılık Yönetiminin Kuramları -- 25 1.4.2. Farklılık Yönetimi Model ve Yaklaşımları -- 26 İKİNCİ BÖLÜM ÖRGÜTSEL ÖZDEŞLEŞME 2.1. ÖZDEŞLEŞME KAVRAMI TANIMI, KAPSAMI VE ÖNEMİ -- 30 2.2. ÖZDEŞLEŞME ve BAĞLILIK İLİŞKİSİ -- 32 iii 2.3. ÖRGÜTSEL ÖZDEŞLEŞME KAVRAMI TANIMI VE ÖNEMİ -- 33 2.3.1. Örgütsel Özdeşleşme Süreci ve Sosyal Kimlik Teorisi -- 36 2.3.2. Örgütsel Özdeşleşmenin Düzeyleri, Çeşitleri ve Boyutları -- 38 2.3.2.1. Bilişsel Boyut -- 39 2.3.2.2. Duygusal B oyut -- 39 2.3.2.3. Davranışsal Boyut -- 40 2.3.3. Örgütsel Özdeşleşmenin Nedenleri -- 40 2.3.4. Örgütsel Özdeşleşmenin Sonuçları -- 41 2.3.5. Örgütsel Özdeşleşmeyi Engelleyen U nsurlar -- 43 2.3.5.1. Örgütsel Yabancılaşma -- 43 2.3.5.2 Örgütsel Stres -- 44 2.3.5.3. Örgütsel Dışlanma -- 44 2.3.5.4. Yıldırma (Mobbing) -- 44 2.3.5.5. Örgütsel Sinizm -- 45 2.3.5.6. Örgütsel Çatışma -- 45 2.3.5.7. Rol Belirsizliği -- 46 2.3.5.8. İşten Ayrılma N iyeti -- 46 2.4. ÖRGÜTSEL ÖZDEŞLEŞME MODELLERİ -- 47 2.4.1. Kreiner ve Asfort’un Geliştirilmiş Özdeşleşme M odeli -- 47 2.4.2.Scott, Corman ve Cheney’nin Yapısal Özdeşleşme M odeli -- 48 ÜÇÜNCÜ BÖLÜM ÇALIŞANLARDA FARKLILIKLARIN YÖNETİMİ VE ÖRGÜTSEL ÖZDEŞLEŞME İLİŞKİSİ 3.1. ÇALIŞANLARDA FARKLILIKLARIN YÖNETİMİ VE ÖRGÜTSEL ÖZDEŞLEŞME İLİŞKİSİ -- 50 3.2. ARAŞTIRMA YÖNTEMİ -- 51 3.2.1. Araştırmanın Amacı -- 51 3.2.2. Araştırmanın Önemi -- 52 3.2.3. Araştırmanın Hipotezleri ve M odeli -- 53 3.2.4. Araştırmanın Varsayımları -- 56 3.2.5. Araştırmanın K ısıtları -- 56 iv 3.2.6. Araştırmanın Evreni ve Örneklemi 57 3.2.7. Anket Formunun Oluşturulması -- 57 3.2.8. Kullanılan İstatistiksel Teknikler -- 59 3.3. ARAŞTIRMANIN BULGULARI -- 59 3.3.1. Araştırmada Kullanılan Ölçeklerin “Güvenirlik ve Geçerlilik” Analizi -- 59 3.3.2. Demografik Özelliklere İlişkin Dağılımlar -- 62 3.3.3. Hipotezlerin Analizi ve Sonuçlar -- 64 SONUÇ VE DEĞERLENDİRME -- 82 KAYNAKÇA -- 93 EKLER -- 106 E-1.ÇALIŞANLARIN FARKLILIK YÖNETİMİ VE ÖRGÜTSEL ÖZDEŞLEŞME İLİŞKİSİ: HİTİT ÜNİVERSİTESİNDE BİR UYGULAMA HAKKINDA ANKET FORMU -- 106 EK-2. ETİK KURUL ONAYI -- 108 EK-3. HİTİT ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ İZİN YAZISI -- 109en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherHitit Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFarklılıken_US
dc.subjectFarklılıkların Yönetimien_US
dc.subjectÖrgütsel Özdeşleşmeen_US
dc.subjectDiversityen_US
dc.subjectDiversity Managementen_US
dc.subjectOrganizational Identificationen_US
dc.titleÇalışanlarda farklılıkların yönetimi ve örgütsel özdeşleşme ilişkisien_US
dc.title.alternativeManagement o f differences in employees and organizationalidentification relationshipen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentHitit Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İnsan Kaynakları Yönetimi Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage125en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorErsöz, Seher


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster