Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇakaröz, Kübra Müge
dc.contributor.authorKaya Özçetin, Serap
dc.date.accessioned2021-11-01T14:48:05Z
dc.date.available2021-11-01T14:48:05Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationÖzçetin, Serap Kaya. (2021). Etik pazarlamada tamamlayıcı ve alternatif tıp ürünlerinde müşteri memnuniyetinin değerlendirilmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hitit Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=v7BkNnnepTnbhn8rNR77LR1J9dcoUeWkGg5xvrw3OXLZ8qfettuMjiAS6DVPU963
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/6015
dc.descriptionYÖK ID: 685950en_US
dc.description.abstractGelişen iletişim teknolojileri tamamlayıcı ve alternatif tedavi ürünlerinin farklı kanallardan kolaylıkla pazarlanabilmesine olanak tanımıştır. Tamamlayıcı ve alternatif ürünlerin kullanıcılarından önemli bir bölümünü kronik hastalığı bulunan kişiler oluşturmaktadır. Çalışmada bir kronik hastalığı bulunan 491 kişiye demografik bilgilerin yanı sıra, müşteri memnuniyeti, kullandıkları ürünü tekrar satın alma, tamamlayıcı ve alternatif tedaviler hakkında bilgi edinme düzeyleri, çevreden etkilenme düzeyleri ve etik bilinç düzeylerine yönelik sorular yöneltilmiştir. Sonraki aşamada araştırmanın modeli doğrultusunda oluşturulan hipotezler gerekli istatistiksel analizlerle test edilmiştir. Analiz sonucunda; araştırma modeli kapsamında geliştirilen H3, H4b, H5a, H5d, H6a, H6b, H6c, H7 hipotezleri kabul edilmiş olup diğerleri reddedilmiştir.en_US
dc.description.abstractDeveloping communication technologies have allowed complementary and alternative treatment products to be easily marketed through different channels. A significant portion of the users of complementary and alternative products are people with chronic diseases. In the study, 491 people with a chronic disease were asked questions about customer satisfaction, repurchase of the product they used, their level of information about complementary and alternative treatments, their level of being affected by the social environment and their ethical awareness levels, as well as demographic information. In the next stage, the hypotheses created in line with the research model were tested with the necessary statistical analysis. As a result of the analysis; H3, H4b, H5a, H5d, H6a, H6b, H6c, H7 hypotheses developed within the scope of the research model were accepted and the others were rejected.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherHitit Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTamamlayıcı ve Alternatif Tedavi Ürünlerien_US
dc.subjectMüşteri Memnuniyetien_US
dc.subjectEtik Pazarlamaen_US
dc.subjectComplementary and Alternative Treatment Productsen_US
dc.subjectCustomer Satisfactionen_US
dc.subjectEthical Marketingen_US
dc.titleEtik pazarlamada tamamlayıcı ve alternatif tıp ürünlerinde müşteri memnuniyetinin değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation of customer satisfaction in complementary and alternative medicine products in ethical marketingen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentHitit Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage76en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorKaya Özçetin, Serap


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster