Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇiçek, Güner
dc.contributor.authorYıldırım, Sibel
dc.date.accessioned2021-11-01T14:48:06Z
dc.date.available2021-11-01T14:48:06Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationYıldırım, Sibel. (2018). Spor yapan ve yapmayan kadın üniversite öğrencilerinin beden imge hoşnutluğu ile iletişim becerilerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hitit Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=vbVkXe1KChYWNElr1MuLZtz5Q2-Nb3MuXeR7foWh8e0ajGaNerwjHMb_Hifnphfz
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/6029
dc.descriptionYÖK ID: 496913en_US
dc.description.abstractBu çalışma, kadın üniversite öğrencilerinin sporla uğraşma durumuna göre beden hoşnutluğu düzeyleri ve iletişim becerisi düzeylerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesini amaçlamaktadır. Çalışmaya Hitit Üniversitesinde 4 fakülte ve 1 yüksekokul olmak üzere 5 farklı alanda öğrenim görmekte olan tesadüfi örneklem yöntemi ile seçilmiş 196'sı aktif olarak spor yapan 364'ü spor yapmayan toplam 560 kadın öğrencinin gönüllü olarak katılımı sağlanmıştır. Çalışmada ''Beden Bölgelerinden ve Özelliklerinden Memnuniyet Ölçeği'' (BBMÖ) ve ''İletişim Becerisini Değerlendirme Ölçeği'' (İBDÖ) anketleri uygulanmıştır. Çalışmada İki farklı ölçek (BBMÖ) ve (İBDÖ) ile elde edilen ölçek puanları arasındaki ilişki parametrik olmayan Spearmans korelasyon katsayısı ile araştırıldı. Sosyodemografik özelliklere göre bağımsız iki grubun ölçek puanları karşılaştırmalarında parametrik olmayan Mann Whitney U testi kullanıldı. İkiden fazla bağımsız grubun ölçek puan karşılaştırmalarında Kruskal Wallis Varyans analizi (parametrik olmayan ANOVA) kullanıldı. Araştırma bulgularına göre, öğrencilerin İBDÖ ölçek puanları, sporla ilgilenme durumu ve spor türü değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur. Fakülte, ailede veya kendisinde kalıtsal bir hastalık olup olmadığı, gelir düzeyi, sporla ilgilenme düzeyi, spor yaşı değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı bulunmamıştır. Öğrencilerin BBMÖ ölçek puanları ise sporla ilgilenme durumu, spor türü, sporla ilgilenme düzeyi ve spor yaşı değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur. Ailenin eğitim durumu, ailede veya kendisinde kalıtsal bir hastalık olup olmadığı ve gelir düzeyi değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı bulunmamıştır. İki ölçek puanları arasında ise istatistiksel olarak zayıf düzeyde pozitif yönlü anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Sonuç olarak beden bölgelerinden hoşnutluğun öğrencilerde iletişim becerilerini arttırdığı sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractIt is hereby intended to study the body image contentment levels and communicative skill levels comparatively among the female university students who do and who do not do sports. This study was attended voluntarily by 560 female students, out of whom 364 there of were actively doing sports, while the remaining 196 did not, who were studying at 5 different fields, namely 4 faculties and 1 high-school, and who were selected by way of random sampling. This study, ''Scale of Contentment from Body Parts'' (SCBP) and Scale for Evaluating Communicative Skills" (SECS) questionnaire were applied. The relation between the scale points attained from the two different scales, namely (SCBP) and (SECS), was investigated in the study by means of the non-parametric correlation coefficient of Spearmans. Non-parametric Mann Whitney U-test was applied in the comparison of the scale points of the two sociodemographically different groups. Kruskal Wallis Variance analysis (non-parametric ANOVA) was applied in the comparison of the scale points of more than two independent groups. According to the findings attained from the study, SECS scale points of the students were found statistically meaningful as per the variants of the status of interest in sports and the type of sports. The same were not found statistically meaningful as per the variants of the faculty, whether he/she or his/her family had any hereditary disease, level of income, level of interest in sports, and age of doing sports. SCBP scale points of the students were found statistically meaningful as per the variants of the status of interest in sports, the type of sports, level of interest in sports, and the age of doing sports. The same were not found statistically meaningful as per the variants of the educational background of the family, whether in students or their family had any hereditary disease, and the level of income. The relation between the two scale points was determined as being a positively meaningful relation at a statistically weak level. After all, it was concluded that, the contentment in their body parts improved the students' communicative skills.en_US
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER ÖZET -- i İÇİNDEKİLER -- iv TABLO LİSTESİ -- vii GRAFİK VE ŞEKİL LİSTESİ -- viii KISALTMALAR VE SİMGELER DİZİNİ -- ix GİRİŞ -- 1 1.GENEL BİLGİLER -- 5 1.1. BEDEN İMGESİ -- 5 1.2. BEDEN İMGESİNİN OLUŞUMU -- 6 1.3. BEDEN İMGESİNİN ÖZELLİKLERİ -- 7 1.4. BEDEN İMGESİNİN DEĞİŞİMİ VE GELİŞİMİ -- 7 1.4.1. Beden İmgesinin Gelişimini Etkileyen Faktörler -- 8 1.5. BEDEN İMGESİNİ AÇIKLAYAN TEORİLER -- 8 1.5.1. Sosyokültürel Teori -- 8 1.5.2. Sosyal Kıyaslama Teorisi -- 9 1.5.3. Üçlü Etki Teorisi -- 10 1.6. SPOR VE BEDEN İMGESİ -- 12 1.7. YEME BOZUKLUĞU VE BEDEN HOŞNUTSUZLUĞU -- 12 1.8. BEDEN İMGESİ VE CİNSİYET -- 13 1.9. İLETİŞİM VE İLETİŞİM KAVRAMI -- 14 1.10. İLETİŞİMİN ÖNEMİ -- 15 1.11. İLETİŞİMİN İŞLEVLERİ -- 16 1.11.1. İletişimin bireysel açıdan işlevi -- 16 1.11.2. İletişimin toplumsal açıdan işlevi -- 16 1.12. İLETİŞİM SÜRECİ VE ÖĞELERİ -- 17 v 1.13. İLETİŞİM TÜRLERİ -- 18 1.13.1. Kitle iletişimi -- 18 1.13.2. Örgüt içi iletişim -- 19 1.13.3. Kişi içi iletişim -- 19 1.13.4. Kişilerarası iletişim -- 19 1.14. İLETİŞİM BECERİSİ -- 21 1.15. SPOR VE İLETİŞİM BECERİSİ -- 22 2.1. EVREN VE ÖRNEKLEM -- 24 2.2. DENEKLERİN SEÇİMİ -- 24 2.3. VERİ TOPLAMA ARACI -- 24 2.3.1. Beden Bölgelerinden ve Özelliklerinden Memnuniyet Ölçeği (BBMÖ) -- 25 2.3.2. İletişim Becerisi Ölçeği (İBDÖ) -- 25 2.4. İSTATİSTİKSEL ANALİZ -- 25 3. BULGULAR -- 27 3.1. Tanımlayıcı İstatistikler -- 27 3.2. "İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeği (İBDÖ)” ve “Beden Bölgesinden ve Özelliklerinden Memnuniyet Ölçeği (BBMÖ)” Puanları Arasındaki Korelasyon Araştırmaları -- 31 3.3. Sosyo-demografik özelliklere göre "İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeği (İBDÖ)” ölçek puan karşılaştırmaları -- 32 3.3.1. Öğrencilerin Fakültelerine Göre İBDÖ Ölçek Puan Karşılaştırmaları -- 33 3.3.2. Öğrencilerin Sporla İlgilenme Durumlarına Göre İBDÖ Ölçek Puan Karşılaştırmaları -- 33 3.3.3. Öğrencilerin Uğraştıkları Spor Türüne Göre İBDÖ Ölçek Puan Karşılaştırmaları -- 34 3.3.4. Öğrencilerin Sporla İlgilenme Düzeylerine Göre İBDÖ Ölçek Puan Karşılaştırmaları -- 36 3.3.5. Öğrencilerin Spor Yaşlarına Göre İBDÖ Ölçek Puan Karşılaştırmaları -- 36 3.3.6. Öğrencilerin Gelir Düzeylerine Göre İBDÖ Ölçek Puan Karşılaştırmaları -- 37 vi 3.3.7. Öğrencilerin Ailelerinin Eğitim Durumlarına Göre İBDÖ Ölçek Puan Karşılaştırmaları -- 38 3.3.8. Öğrencilerde ve Ailelerde Bulunan Kalıtsal Hastalıklara Göre İBDÖ Ölçek Puan Karşılaştırmaları -- 38 3.4. Sosyo-demografik özelliklere göre “Beden Bölgelerinden ve Özelliklerinden Memnuniyet Ölçeği (BBMÖ)” puan karşılaştırmaları -- 39 3.4.1. Öğrencilerin Fakültelerine Göre BBMÖ Ölçek Puan Karşılaştırmaları -- 39 3.4.2. Öğrencilerin Sporla İlgilenme Durumlarına Göre BBMÖ Ölçek Puan Karşılaştırmaları -- 41 3.4.3. Öğrencilerin Uğraştıkları Spor Türüne Göre BBMÖ Ölçek Puan Karşılaştırmaları -- 42 3.4.4. Öğrencilerin Sporla İlgilenme Düzeylerine Göre BBMÖ Ölçek Puan Karşılaştırmaları -- 43 3.4.5. Öğrencilerin Spor Yaşlarına Göre BBMÖ Ölçek Puan Karşılaştırmaları -- 44 3.4.6. Öğrencilerin Gelir Düzeylerine Göre BBMÖ Ölçek Puan Karşılaştırmaları -- 46 3.4.7. Öğrencilerin Ailelerinin Eğitim Durumlarına Göre BBMÖ Ölçek Puan Karşılaştırmaları -- 47 3.4.8. Öğrencilerde ve Ailelerde Bulunan Kalıtsal Hastalıklara Göre BBMÖ Ölçek Puan Karşılaştırmaları -- 47 4.TARTIŞMA VE SONUÇ -- 49 KAYNAKLAR -- 58 EKLER -- 69 Ek-1: Kişisel Bilgi Formu -- 69 Ek-2: Beden Bölgelerinden ve Özelliklerinden Memnuniyet Ölçeği (BBMÖ) -- 71 Ek-3: İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeği ( İBDÖ ) -- 73 Ek-4: Tezin Orjinallik Raporu -- 74en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherHitit Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBeden Hoşnutluğuen_US
dc.subjectBody Satisfactionen_US
dc.subjectİletişim Becerisien_US
dc.subjectCommunication Skillsen_US
dc.subjectSporen_US
dc.subjectSportsen_US
dc.titleSpor yapan ve yapmayan kadın üniversite öğrencilerinin beden imge hoşnutluğu ile iletişim becerilerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesien_US
dc.title.alternativeComparative study on the body image contentment and communicative skills among the female university students who do sports and who do not do sportsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentHitit Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage88en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorYıldırım, Sibel


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster