Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDoğru, Zafer
dc.contributor.authorYılmaz, Seçil
dc.date.accessioned2021-11-01T14:48:06Z
dc.date.available2021-11-01T14:48:06Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationYılmaz, Seçil. (2020). Beden eğitimi ve spor öğretmeni adaylarının mesleklerine yönelik inançlarının incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hitit Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=fl0Kw4p1rmMDotyKRdYv1NaBoqRi_4EEAVe9104YjAf_InB-6UtAU5dCpEb548ZP
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/6035
dc.descriptionYÖK ID: 643594en_US
dc.description.abstractBu çalışmada Hitit Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim görmekte olan beden eğitimi ve spor öğretmeni adaylarının beden eğitimi ve spor öğretmenliği mesleğine yönelik inançlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma ilişkisel tarama modelinde gerçekleştirilmiş olup elde edilen veriler "Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Mesleğine Yönelik İnanç Ölçeği" ve kişisel bilgi formu ile toplanmıştır. Ölçek 7'li likert tipindedir. 'Meslek aşkı' ile 'Beden eğitimi ve sporun değeri' şeklinde iki alt boyuttan ve on iki maddeden oluşmaktadır. Araştırmaya 2019-2020 eğitim öğretim yılında Hitit Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinin Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Bölümünde öğrenim gören 211 öğrenci katılmıştır. Sonuç olarak, cinsiyet, sınıf düzeyi değişkenlerinde beden eğitimi ve spor öğretmeni adaylarının mesleklerine yönelik inanç düzeyleri arasında istatistiksel anlamda fark varken; diğer değişkenlerde (akademik başarı, en uzun süre yaşanılan yer, gelir, anne-baba eğitim düzeyi, anne-baba çalışma durumu, lisanslı sporcu olma durumu ve spor dalı) mesleki inanç düzeyleri arasında fark yoktur.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate preservice physical education and sports teachers' beliefs towards physical education and sports teaching profession who study at the Faculty of Sports Sciences at Hitit University. The research is in the correlational survey model and the data obtained were collected by using the "Belief Scale for the Physical Education and Sports Teaching Profession" and personal information form. The scale is of 7-point Likert type. It consists of twelve items and two sub-dimensions: "sense of calling" and "value of physical education and sports". 211 students from the Department of Physical Education and Sports Education, who studied at the Faculty of Sports Sciences at Hitit University in the 2019-2020 academic year, participated in the research. As a result, while there is a statistically significant difference between the belief levels of physical education and sports teacher candidates in terms of gender, class level variables; in other variables (academic success, place of residence for the longest time, income, parents 'education level, parents' employment status, status of being a licensed athlete and sport branch) there is no difference between professional belief levels.en_US
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER Sayfa ETİK BEYANNAMESİ -- ii ÖN SÖZ -- iii İÇİNDEKİLER -- iv KISALTMALAR VE SEMBOLLER -- vi ÇİZELGELER LİSTESİ -- vii ÖZET -- ix SUMMARY -- x 1. GİRİŞ -- 1 1.1 Çalışmanın Amacı -- 3 1.2 Problemler -- 3 1.2.1 Alt problemler -- 3 1.3 Hipotezler -- 4 1.4 Sınırlılıklar -- 5 1.5 Sayıltılar -- 5 2. GENEL BİLGİLER -- 6 2.1 Eğitim -- 6 2.1.1 Eğitimin tanımı -- 6 2.2 Öğretmenlik Mesleği -- 7 2.2.1 Öğretmenlik mesleğinin özellikleri -- 7 2.2.2 Öğretmenlik mesleğinin genel yeterlikleri -- 10 2.2.3 Öğretmenin modern toplumdaki rolü -- 11 2.3 Beden Eğitimi ve Spor -- 12 2.3.1 Beden eğitimi ve spor dersi -- 13 2.3.2 Beden eğitimi ve spor öğretmeni yeterlikleri -- 14 2.4 Eğitim felsefeleri -- 16 2.4.1 Daimicilik -- 16 2.4.2 Esasicilik -- 16 2.4.3 İlerlemecilik -- 17 2.4.4 Yeniden kurmacılık -- 17 2.4.5 Varoluşçuluk -- 18 2.5 İnanç -- 18 2.5.1 Eğitim inancı -- 19 2.5.2 Öğretmenlerin mesleki inançları -- 19 2.5.3 Beden eğitimi ve spor öğretmeni mesleki inançları -- 20 3. MATERYAL VE YÖNTEM -- 22 3.1 Verilerin Toplanması ve Veri Toplama Araçları -- 22 3.1.1 Kişisel bilgi formu -- 22 3.1.2 Beden eğitimi ve spor öğretmenliği mesleğine yönelik inanç ölçeği -- 22 3.2 Araştırmanın Modeli -- 23 3.2.1 Araştırmanın evreni -- 23 v 3.2.2 Araştırmanın örneklemi -- 24 3.2.3 Örneklem büyüklüğünün belirlenmesi -- 24 3.3 Veri Toplama Süreci -- 24 3.4 Kullanılan İstatistiksel Analiz Yöntemleri -- 24 4. BULGULAR -- 26 5. TARTIŞMA -- 45 6. SONUÇ VE ÖNERİLER -- 52 KAYNAKLAR -- 56 EKLER -- 62 ÖZGEÇMİŞ -- 66en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherHitit Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBeden Eğitimi ve Sporen_US
dc.subjectMesleki İnançen_US
dc.subjectÖğretmen Adayıen_US
dc.subjectPhysical Education and Sportsen_US
dc.subjectProfessional Beliefen_US
dc.subjectPreservice Teacheren_US
dc.titleBeden eğitimi ve spor öğretmeni adaylarının mesleklerine yönelik inançlarının incelenmesien_US
dc.title.alternativePreservice physical education and sports teachers' beliefs towards their professionsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentHitit Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage77en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorYılmaz, Seçil


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster