Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGüllü, Abdullah
dc.contributor.authorCivan, Mehmet
dc.date.accessioned2021-11-01T14:48:06Z
dc.date.available2021-11-01T14:48:06Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationCivan, Mehmet. (2020). Sporun lise öğrencilerinde sosyal medya kullanımı ve psikolojik sağlamlık üzerindeki etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hitit Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=9MiDp3x86xrwjpi5-14w-XZh1wKYeUfYQDgPFi2jf8a7onqNWcfH6Go7KkE_JkC1
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/6036
dc.descriptionYÖK ID: 663551en_US
dc.description.abstractCİVAN Mehmet. Sporun Lise Öğrencilerinde Sosyal Medya Kullanımı ve Psikolojik Sağlamlık Üzerindeki Etkisi, (Yüksek Lisans Tezi), Çorum, 2020 Bu çalışmada, Sporun Lise Öğrencilerinde Sosyal Medya Kullanımı ve Psikolojik Sağlamlık Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma 2018-2019 eğitim öğretim yılında Çorum merkez ilçesinde bulunan spor yapan 175'i erkek (ortalama yaş: 16.53±1.17 yıl; boy: 169.0±3.36 cm; kilo: 64.0±3.36 kg) ve 175'i kadın (ortalama yaş: 16.42±1.12 yıl; boy: 163.25±2.75 cm; kilo: 54.0±1.82 kg) toplam 350 öğrenci; spor yapmayan 175'i erkek (ortalama yaş: 15.49±1.04 yıl; boy: 165.25±4.39 cm; kilo: 67.0±4.16 kg) ve 175'i kadın (ortalama yaş: 16.10±1.12 yıl; boy: 158.75±2.98 cm; kilo: 56.0±1.82 kg) 350 olmak üzere toplam 700 lise öğrencisinin gönüllü katılımı ile yapılmıştır. Bilgi toplama araç ve tekniklerinden "anket tekniği" ile "basit tesadüfî örnekleme" metodu kullanılmıştır. Birinci bölümde araştırmacı tarafından oluşturulan demografik bilgileri içeren "Kişisel Bilgi Formu", ikinci bölümde "Çocuk ve Genç Psikolojik Sağlamlık Ölçeği (ÇGPSÖ) ve Sosyal Medya Kullanım Ölçeği (SMKÖ)" kullanılmıştır. Verilerin normallik dağılımı Shapiro-Wilk testi, bağımsız iki grup karşılaştırmaları, veri normal dağılmadığı için Mann Whitney U testi ve bağımsız üç veya daha fazla grup karşılaştırmaları, veri normal dağılmadığı için Kruskal Wallis testi ile yapılmıştır. Kruskal Wallis testi sonrası farklı olan grupları belirlemek için Bonferroni düzeltmeli Mann Whitney U Posthoc çoklu karşılaştırma testi uygulanmıştır. Sayısal değişkenler arasındaki ilişkiler veri dağılımına uygun olarak Spearmans korelasyon katsayısı ile araştırılmıştır. İstatistiki anlamlılık düzeyi için p<0,05 olarak kabul edilmiştir. Yapılan korelasyon analizine göre spor yapan gruplarda psikolojik sağlamlık düzeylerinin arttığı ve sosyal medya kullanım oranlarının düştüğü sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca demografik bilgilere göre psikolojik sağlamlık düzeyleri ve sosyal medya kullanım durumları incelendiğinde spor yapanların derecelerinde ve gelir düzeylerinde, SMKÖ'de spor yapmayan gruplarda gelir düzeylerinde, ÇGPSÖ'de anne eğitim durumlarına ve gelir düzeylerine göre anlamlı farklılık tespit edilirken (p<0,05), bireysel ve takım sporu yapanlar ile cinsiyet değişkenine göre SMKÖ ve ÇGPSÖ'de spor yapan gruplar ile anne baba eğitim düzeyleri değişkenleri ile SMKÖ ve baba eğitim durumları arasında ÇGPSÖ arasında anlamlı fark olmadığı bulunmuştur (p>0,05).en_US
dc.description.abstractCİVAN Mehmet. The Use of Sports on Social Media and Psychological Resilience in High School Students, (Master Thesis), Çorum, 2020 In this study, it was aimed to examine the effect of sports on Social Media Use and Psychological Resilience in High School Students. In the 2018-2019 academic year, 175 men (mean age: 16.53 ± 1.17 years; height: 169.0 ± 3.36 cm; weight: 64.0 ± 3.36 kg) and 175 women (average age: 16.42 ± 1.12 years; height: 163.25 ± 2.75 cm; weight: 54.0 ± 1.82 kg), a total of 350 students. In the non-sports group, 175 were male (mean age: 15.49 ± 1.04 years; height: 165.25 ± 4.39 cm; weight: 67.0 ± 4.16 kg) and 175 women (mean age: 16.10 ± 1.12 years; height: 158.75 ± 2.98 cm; weight: 56.0 ± 1.82 kg) with the voluntary participation of 350 high school students. "Survey technique" and "simple random sampling" method were used among the information gathering tools and techniques. In the first part, "Personal Information Form" containing demographic information created by the researcher, "Child and Youth Psychological Resilience Scale (ÇGPSÖ) and Social Media Use Scale (SMKÖ)" were used in the second part. The distribution of normality of the data was done by Shapiro-Wilk test, comparisons of two independent groups, Mann Whitney U test because the data was not normally distributed, and comparisons of three or more independent groups, because the data was not normally distributed, the Kruskal Wallis test. After Kruskal Wallis test, Mann Whitney U Posthoc multiple comparison test with Bonferroni correction was applied to determine the different groups. Relationships between numerical variables were investigated with Spearmans correlation coefficient in accordance with the data distribution. For the statistical significance level, p <0.05 was accepted. According to the correlation analysis, psychological resilience levels increase and social media usage rates decrease in sports groups. In addition, when the psychological resilience levels and social media usage status were examined according to demographic information, a significant difference was found in the degrees and income levels of those who do sports, income levels in groups who do not do sports in SMKÖ, and maternal education status and income levels in ÇGPSÖ (p <0.05) It was found that there was no significant difference between the individuals who do individual and team sports and the groups doing sports in the SMDS and ÇGPSÖ according to the gender variable, and between the variables of education levels of parents and the education levels of the fathers (p> 0.05).en_US
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER Sayfa KABUL VE ONAY -- ii ETİK BEYANNAMESİ -- iii ÖN SÖZ -- iv İÇİNDEKİLER -- v KISALTMALAR VE SEMBOLLER -- vii ÇİZELGELER LİSTESİ -- viii ŞEKİLLER LİSTESİ -- ix ÖZET -- x SUMMARY -- xi 1. GİRİŞ -- 1 1.1 Çalışmanın Amacı -- 2 1.2 Problemler -- 2 1.3 Hipotezler -- 2 1.4 Sınırlılıklar -- 3 1.5 Sayıltılar -- 3 2. GENEL BİLGİLER -- 4 2.1. Spor Kavramı -- 4 2.1.1. Sporcu Kavramı -- 6 2.1.2. Sedanter Kavramı -- 7 2.2. Psikolojik Sağlamlık -- 7 2.2.1. Psikolojik Sağlamlık Kavramının Ortaya Çıkışı -- 7 2.2.2. Psikolojik Sağlamlık -- 8 2.2.3. Psikolojik Sağlamlığın Bileşenleri -- 10 2.2.3.1. Kendini Adamak -- 11 2.2.3.2. Kontrol -- 11 2.2.3.3. Meydan Okuma -- 12 2.2.4. Psikolojik Sağlamlığı Etkileyen Faktörler -- 12 vi 2.2.4.1. Risk Faktörleri -- 12 2.2.4.2. Koruyucu Faktörler -- 13 2.2.4.3. Olumlu Sonuçlar -- 14 2.2.5. Psikolojik Sağlamlığı Yüksek Bireylerin Özellikleri -- 15 2.3. Sosyal Paylaşım Siteleri -- 16 2.3.1. Sosyal Ağlar -- 16 2.3.2. Sosyal Paylaşım Siteleri ve Kullanım Amaçları -- 18 2.3.3. Sosyal Paylaşım Sitelerinin Özellikleri -- 20 2.3.4. Sosyal Paylaşım Site Türleri -- 22 2.3.4.1. Bloglar -- 23 2.3.4.2. Forumlar -- 24 2.3.4.3. Medya Paylaşım Siteleri -- 25 2.3.4.4. Facebook -- 27 3. MATERYAL VE YÖNTEM -- 31 3.1 Yöntem -- 31 3.2 Veri Toplama Araçları -- 31 3.3 Veri Toplama Tekniği -- 32 3.4 İstatistiksel yöntem -- 32 4. BULGULAR -- 34 5. TARTIŞMA -- 48 6. SONUÇ VE ÖNERİLER -- 53 ÖNERİLER -- 55 KAYNAKLAR -- 56 ÖZGEÇMİŞ -- 67en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherHitit Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectLise Öğrencisien_US
dc.subjectSporen_US
dc.subjectSosyal Medyaen_US
dc.subjectPsikolojik Sağlamlıken_US
dc.subjectHigh School Studenten_US
dc.subjectSportsen_US
dc.subjectSocial Mediaen_US
dc.subjectPsychological Resilienceen_US
dc.titleSporun lise öğrencilerinde sosyal medya kullanımı ve psikolojik sağlamlık üzerindeki etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of sport on social media use and psychological resilience in HİGH school studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentHitit Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage83en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorCivan, Mehmet


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster