Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÜnlü, Çisem
dc.contributor.authorÇoban, Sözer
dc.date.accessioned2021-11-01T14:48:06Z
dc.date.available2021-11-01T14:48:06Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationÇoban, Sözer. (2021). Okul sporları il temsilcilerinin problem çözme beceri düzeylerinin incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hitit Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=9MiDp3x86xrwjpi5-14w-YcusXe7s5xCKFXaM3Dp7473oBELxwrlsKy_z4DXtGmm
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/6039
dc.descriptionYÖK ID: 661394en_US
dc.description.abstractBu çalışmada Türkiye' nin 81 ilinde görev yapan okul sporları il temsilcilerinin problem çözme beceri düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmaya, 2018-2019 Eğitim-Öğretim yılında 81 ilde görev yapan 81 okul sporları il temsilcisi katılmıştır. Türkiye Okul Sporları Federasyonundan ve Etik kuruldan gerekli izinler alındıktan sonra veri toplama sürecine başlanılmıştır. Katılımcılara araştırmacı tarafından hazırlanan "Kişisel Bilgi Formu" ile Çam ve Tümkaya (2007) tarafından geliştirilen "Kişilerarası Problem Çözme Envanteri" (KPÇE) uygulanmıştır. Kişiler arası problem envanteri 5 alt boyuttan oluşmaktadır. Boyutları; probleme olumsuz yaklaşma, yapıcı problem çözme, kendine güvensizlik, sorumluluk almama ve ısrarcı-sebatkar yaklaşımdır. Elde edilen veriler analiz edildiğinde okul sporları il temsilcilerinin yaş değişkeni, görev yapılan bölge değişkeni, il temsilcilik yılı değişkeni, yaptıkları yıllık faaliyet sayısı değişkeni ve yaşadıkları en büyük problem değişkenine göre ölçek alt boyutları ve toplam problem çözme beceri düzeyi açısından anlamlı bir fark bulunamamıştır. Ancak, okul sporları il temsilcilerinin ilgilenilen spor branşı değişkenine göre; probleme olumsuz yaklaşma alt boyutu, yapıcı problem çözme alt boyutu, ısrarcı sebatkar yaklaşım alt boyutu ve problem çözme toplam verilerinde anlamlı bir farklılık bulunamazken, kendine güvensizlik ve sorumluluk almama alt boyutunda anlamlı fark bulunmuştur. Yine okul sporları il temsilcilerinin yıllık yaptıkları toplantı sayısı değişkenine göre probleme olumsuz yaklaşma alt boyutu, kendine güvensizlik alt boyutu, sorumluluk almama alt boyutu ve toplam problem çözme beceri düzeylerinde anlamlı bir farklılık bulunamazken yapıcı problem çözme ve ısrarcı sebatkar yaklaşım alt boyutlarında anlamlı fark bulunmuştur. Sonuç olarak, bireysel sporla ilgilenen il temsilcilerinin problem çözme beceri düzeyleri, takım sporu yapan ve spor yapmayan temsilcilere göre daha yüksek bulunmuştur. Yine yılda 2-3 kez toplantı yapan il temsilcilerinin problem çözme beceri düzeyleri, yılda 1-2 kez toplantı yapan ve 5 ve üzeri toplantı yapan il temsilcilerine göre daha yüksek bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractIn this study, Turkey's in 81 city school sports in the province aimed to determine the problem solving skills of provincial representatives. 81 school sports provincial representatives working in 81 city participated in the study in the 2018-2019 academic year. Turkey School Sports Federation and Ethics committe after obtaining the necessary permission from the the data collection process has been initiated. The "Personal Information Form" prepared by the researcher and the "Interpersonal Problem Solving Inventory" developed by Çam and Tümkaya (2007) were applied to the participants. The interpersonal problem solving inventory consists of 5 sub-dimensions. these sub dimensions; negative approach to the problem, constructive problem solving, self-confidence, not taking responsibility and insistent-persistent approach. When the data were analyzed, no significant difference was found in the sub-scale and total problem-solving skills of the school sports provincial representatives according to the age variable, the region variable, the scholarship variable, the annual number of activities they performed, and the biggest problem variable they had.According to the variable of the sports branch of the provincial representatives of school sports; While there was no significant difference in negative approach to problem sub-dimension, constructive problem-solving sub-dimension, persistent persistent approach sub-dimension and total problem solving data, a significant difference was found in self-confidence and not taking responsibility. while a significant difference was found in the constructive problem-solving and persistent persistent approach sub-dimensions according to the variable of the number of meetings held annually by the school sports provincial representatives the negative approach to the problem sub-dimension, the self-insecurity sub-dimension, the not taking responsibility sub-dimension and the total problem-solving skill levels no significant difference was found in. As a result, the problem solving skill levels of the provincial representatives are interested in individual sports were found to be higher than the representatives who do team sports and do not. The problem solving skill level of the provincial representatives have meetings 2-3 times a year was found to be higher than the provincial representatives who have meetings 1-2 times a year and have 5 or more meetings.en_US
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER Sayfa ETİK BEYANNAMESİ -- i ÖNSÖZ -- ii İÇİNDEKİLER -- iii KISALTMALAR ve SEMBOLLER -- vi ÇİZELGELER LİSTESİ -- vii ÖZET -- viii ABSTRACT -- ix 1. GİRİŞ -- 1 1.1.Çalışmanın Amacı -- 3 1.2.Problemler -- 3 1.3. Hipotezler -- 4 1.4.Sınırlılıklar -- 5 1.5.Sayıltılar -- 5 1.6.Araştırmanın Etik Yönü -- 5 2.GENEL BİLGİLER -- 6 2.1.Spor -- 6 2.2.Spor ve Eğitim -- 6 2.3.Okul Sporları -- 7 2.4.Okul Sporlarının Amaçları -- 8 2.5.Okul sporlarının önemi -- 8 2.6.Okul Spor Branşları -- 8 2.7.Okul Spor Yönetmeliği -- 9 2.8 Okul Spor Yönetmeliğinde Tanımlar -- 9 2.9 Gençlik ve Spor Bakanlığı -- 11 2.10 Spor federasyonları -- 12 2.10.1 Spor federasyonlarının yapısı ve görevleri -- 12 2.10.2 Federasyon İl Temsilcisi -- 13 2.10.3 Federasyon İl Temsilcilerinin Nitelikleri -- 13 2.10.4 Federasyon İl Temsilcilerinin Görevleri -- 13 iv 2.10.5 Federasyon İl Temsilcilerinin Yetki ve Sorumlulukları -- 14 2.10.6 Federasyon İl Temsilcilerinin Görevlerinin Sona Ermesi -- 14 2.11 Okul Sporlarının Yönetim Ve Organizasyonlarını Yapan Kuruluşlar -- 14 2.11.1 Uluslararası Okul Sporları Federasyonu (International School Sport Federation ISF) -- 14 2.11.2 Türkiye Okul Sporları Federasyonu (TOSF) -- 15 2.11.3 Gençlik ve Spor Bakanlığı Spor Hizmetleri Genel Müdürlüğü Okul Sporları Dairesi Başkanlığı Okul Sporları Şube Müdürlüğü -- 15 2.11.4 Okul İçi Beden Eğitimi Spor ve İzcilik Daire Başkanlığı (OBESİD) -- 15 2.12. Problem -- 16 2.13. Problem Çözme -- 16 2.14. Kişiler Arası Problem Çözme -- 17 2.15. Problem Çözme Becerisi -- 17 2.16 Yönetimde problem çözme becerisi -- 18 2.17. Problem Çözme Becerisini Etkileyen Faktöreler -- 18 2.17.1 Özgüven -- 18 2.17.2 Yaş -- 19 2.17.3 Kişisel Farklılıklar -- 19 2.17.4 Mesuliyet Hissi -- 19 2.17.5 Sorunlar Hakkında Bilgi Seviyesi -- 20 2.17.6 His Durumu -- 20 2.17.7 Yapılan İşte Deneyim -- 20 2.17.8 Bireysel Özellikler -- 20 2.18. Problem Çözme Modelleri -- 21 2.18.1. Bandura’nın Kendine Yeterlilik Modeli -- 21 2.18.2. Bilgi İşlem Modeli -- 21 2.18.3. Alex Osborn’un Problem Çözme Modeli -- 21 2.18.4.Hermann’ın Yaratıcı Problem Çözme Modeli -- 21 2.18.5. Thorndike’ın Deneme-Yanılma Yoluyla Problem Çözme Modeli -- 22 2.18.6.Guilford’un Yakınsak ve Iraksak Düşünme Modeli -- 22 2.18.7.John Dewey’in Yansıtıcı Düşünce Modeli -- 22 2.19. Problem Çözme Yöntemleri -- 22 2.19.1 Beyin Fırtınası Yöntemi -- 22 2.19.2 Delphi Yöntemi -- 22 v 2.19.3 Benzetme Yöntemi -- 23 2.19.4 Yuvarlak Masa Yöntemi -- 23 2.19.5 Altı Şapkalı Düşünme Yöntemi -- 23 2.19.6 5N ve 1 K Tekniği -- 24 2.19.7 Resim Çizme Tekniği -- 24 2.19.8 Simülasyon Yöntemi -- 24 2.19.9 Artı Eksi İlginç Yöntemi -- 24 2.19.10 Kontrol Listeleri Tekniği -- 24 2.20. Okul Sporları İlgili Yapılan Çalışmalar -- 25 3. MATERYAL ve YÖNTEM -- 28 3.1. Araştırmanın evreni -- 28 3.2. Araştırmanın örneklemi -- 28 3.3 Veri Toplama Süreci -- 29 3.4. Veri Toplama Aracı -- 30 3.5. Kullanılan İstatistiksel Analiz Yöntemleri -- 30 3.6.Araştırmanın Etik Yönü -- 30 4. BULGULAR -- 32 5. TARTIŞMA -- 41 6.SONUÇ VE ÖNERİLER -- 46 KAYNAKLAR -- 48 EKLER -- 54 EK 1: Etik kurul onayı -- 54 EK 2: Yasal İzin -- 55 EK 3: Kişilerarası Problem Çözme Envanteri -- 56 ÖZGEÇMİŞ -- 59en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherHitit Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİl Temsilcisien_US
dc.subjectOkul Sporlarıen_US
dc.subjectProblem Çözmeen_US
dc.subjectProblem Solvingen_US
dc.subjectProvincial Representativeen_US
dc.subjectSchool Sportsen_US
dc.titleOkul sporları il temsilcilerinin problem çözme beceri düzeylerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamining the problem solving skill levels of school sports provincial representativesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentHitit Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage70en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorÇoban, Sözer


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster