Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÜnlü, Çisem
dc.contributor.authorÜnlü, Elif Aybike
dc.date.accessioned2021-11-01T14:48:07Z
dc.date.available2021-11-01T14:48:07Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationÜnlü, Elif Aybike. (2021). Beden eğitimi öğretmenlerinin örgütsel sinizm düzeylerinin incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hitit Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=9MiDp3x86xrwjpi5-14w-UKLYmmAWTO1_C6x3J2IyPP9rKPUbfSWYeP0h31bGCXS
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/6044
dc.descriptionYÖK ID: 661867en_US
dc.description.abstractBu çalışmada beden eğitimi öğretmenlerinin örgütsel sinizm düzeylerini belirlemek, demografik özelliklerine göre değerlendirmek ve diğer branş öğretmenleri ile sinizm düzeylerini karşılaştırmak amaçlanmıştır. Araştırmaya 2018- 2019 eğitim öğretim yılında Çorum İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı olarak görev yapan toplamda 130 (29 kadın ve 101 erkek) beden eğitimi öğretmeni ile 130 (66 kadın ve 64 erkek) diğer branş öğretmeni olmak üzere toplam da 260 öğretmen katılmıştır. Veri toplamak amacıyla birinci bölümde demografik bilgilerinin yer aldığı araştırmacı tarafından hazırlanan 'Kişisel Bilgi Formu' ve ikinci bölümde ise Kalağan (2009) tarafından türkçeye uyarlaması yapılan 'Örgütsel Sinizm Ölçeği' kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS programıyla ile test edilmiş ve anlamlılık düzeyi 0,05 olarak belirlenmiştir. Veriler normal dağılım sınanması Kolmogrov Smirnov testi ile yapılmıştır. Normal dağılım göstermediğinden non parametrik testerden Mann- Whitney U analizi kullanılmıştır. Elde edilen veriler ve yapılan analizler sonucunda beden eğitimi öğretmenlerinin cinsiyet, yaş, disiplin cezası, kaç yıl görev yaptığı anlamlı farklılık bulunmamıştır (p>0.05). Öğretmenlikten memnuniyet durumlarına göre bilişsel boyutta ve aktif spor değişkeninde bilişsel boyutta anlamlı farklılık tespit edilmiştir (p<0.05). Diğer branş öğretmenlerinin cinsiyet değişkeninde duyuşsal boyutta, yaş değişkeninde bilişsel ve davranışsal boyutta, öğretmenlikten memnuniyet duyuşsal ve davranışsal, disiplin cezası bilişsel ve duyuşsal boyutta, kaç yıl görev yaptığı, aktif spor değişkeninde ise duyuşsal boyutta anlamlı farklılık görülmemiştir (p>0.05). Diğer branş öğretmenlerinde cinsiyet değişkenin bilişsel ve davranışsal boyutta, yaş değişkeninde duyuşsal boyutta, disiplin cezası davranışsal boyutta, aktif spor değişkeninde bilişsel ve davranışsal boyutta anlamlı farklılığın olduğu sonucuna varılmıştır (p<0.05). Sonuç olarak, genel anlamda beden eğitimi ve diğer öğretmenlerin arasında farklılık görülmemiş ve tüm öğretmenlerin sinizm düzeylerinin ortalamanın altında olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to determine the organizational cynicism levels of physical education teachers, assess these levels based on their demographical characteristics and compare their cynicism levels with the teachers from other branches. Totally 260 teachers, including 130 (29 female and 101 male) physical education teachers and 130 (66 female and 64 male) other branch teachers, working under the Çorum Provincial Directorate of National Education in the 2018-2019 academic year participated in the study. In order to collect data, the "Personal Information Form" prepared by the author was used for collecting demographic information in the first part and the "Organizational Cynicism Scale" adapted in Turkish by Kalağan (2009) in the second part. Collected data was tested through the SPSS software and the level of significance was found as 0.05. Normal distribution examination of the data was done through the Kolmogrov Smirnov test. As the data did not show any normal distribution, a non-parametric test, the Mann- Whitney U analysis, was used. As a result of the collected data and conducted analyses, no significant difference was found for physical education teachers with respect to their gender, age, disciplinary punishment and term of service (p>0.05). Significant difference was determined in their level of satisfaction from being a teacher in the active sport variable in cognitive respect (p<0.05). No difference was observed for the other branch teachers with regards to the variable of gender in affective respect, the variable of age in cognitive and behavioral respects, the variable of satisfaction from being a teacher in cognitive and behavioral respects, the variable of disciplinary punishment in cognitive and affective respects, the variables of term of service and active sport in affective respect (p>0.05). It was concluded for other branch teachers that the variable of gender has significant difference in cognitive and behavioral respects, the variable of age in affective respect, the variable of disciplinary punishment in behavioral respect and the variable of active sport in cognitive and behavioral respects (p<0.05). In conclusion, no significant difference was observed between the physical education teachers and other branch teachers and it was determined that the cynicism levels of all teachers were under average.en_US
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER ÖN SÖZ -- ii İÇİNDEKİLER -- iii KISALTMALAR -- v TABLOLAR LİSTESİ -- vi ÖZET -- vii ABSTRACT -- viii 1. GİRİŞ -- 1 1.1.Araştırmanın Amacı -- 2 1.2.Araştırmanın Önemi -- 2 1.3.Araştırmanın Problemi -- 3 1.4. Hipotezler -- 4 1.5. Sınırlılıklar -- 5 1.6. Sayıltılar -- 5 2. GENEL BİLGİLER -- 6 2.1. Öğretmen -- 6 2.2. Beden Eğitimi -- 7 2.2.1. Beden eğitiminin amacı -- 7 2.2.2. Beden eğitiminin önemi -- 7 2.3. Beden Eğitimi Öğretmeni -- 8 3. SİNİZM KAVRAMI -- 9 3.1. Örgütsel Sinizm Kavramı -- 10 3.1.1. Örgütsel sinizm türleri -- 11 3.1.1.1. Kişilik sinizmi -- 12 3.1.1.2. İşgören sinizmi -- 12 3.1.1.3. Mesleki sinizm -- 13 3.1.1.4. Toplumsal sinizm -- 13 3.1.1.5.Örgütsel değişim sinizmi -- 14 3.1.2. Örgütsel sinizmin boyutları -- 14 3.1.2.1. Bilişsel boyut -- 14 3.1.2.2. Duyuşsal Boyut -- 15 3.1.2.3. Davranışsal boyut -- 15 3.1.3. Örgütsel sinizmin nedenleri -- 16 3.1.3.1. Kişisel nedenler -- 16 3.1.3.2. Örgütsel nedenler -- 18 4. MATERYAL VE YÖNTEM -- 20 4.1. Araştırmaya Alınma ve Araştırmadan Dışlanma Kriterleri -- 20 4.1.1. Araştırmaya alınma kriteri -- 20 4.1.2. Araştırmadan dışlanma kriteri -- 20 4.2. Araştırmanın Evreni ve Örneklem Yöntemi -- 20 4.3. Araştırmanın Yöntemi -- 21 4.4. Araştırmanın Veri Toplama Aracı -- 21 4.5.Verilerin Toplanması -- 22 4.6. Verilerin Analizi -- 22 4.7. Araştırmanın Etik Yönü -- 22 5. BULGULAR -- 23 6. TARTIŞMA -- 35 iv 7. SONUÇ VE ÖNERİLER -- 39 7.1.Sonuç -- 39 7.2. Öneriler -- 40 KAYNAKLAR -- 42 EKLER -- 47 EK 1: Etik Kurul Onayı -- 48 EK 2: Çorum İl Milli Eğitim Müdürlüğü izin yazısı -- 49 EK 3: Çorum Valiliği Izin Yazısı -- 52 EK 4: Ölçek Kullanım İzni -- 53 EK 5: Anket formu -- 54 ÖZGEÇMİŞ -- 56en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherHitit Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖrgütsel Sinizmen_US
dc.subjectBeden Eğitimien_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectOrganizational Cynicismen_US
dc.subjectPhysical Educationen_US
dc.subjectTeacheren_US
dc.titleBeden eğitimi öğretmenlerinin örgütsel sinizm düzeylerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeDetermining the organizational cynicism levels of physical education teachersen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentHitit Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage66en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorÜnlü, Elif Aybike


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster