dc.contributor.advisor | Koçak, Çalık Veli | |
dc.contributor.author | Güney, Ceylan | |
dc.date.accessioned | 2021-11-01T14:48:07Z | |
dc.date.available | 2021-11-01T14:48:07Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Güney, Ceylan. (2021). Spor bilimleri alanında yükseköğrenim gören öğrencilerde akademik öz yeterlik ve akademik başarı ilişkisinin incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hitit Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı | en_US |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=v7BkNnnepTnbhn8rNR77LTuhcqTm-XppZjF_4XhZiJlNk3GLqqWej5FZXWYyOI2u | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11491/6048 | |
dc.description | YÖK ID: 686851 | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmada spor bilimleri alanında yükseköğrenim gören öğrencilerin akademik öz yeterlik ve akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmaya 2019-2020 eğitim-öğretim yılında Spor Bilimleri alanında yükseköğrenim gören son sınıf öğrencilerinden oluşan 455 kişi katılmıştır. Katılımcılara 6 sorudan oluşan kişisel bilgi formu ve 33 maddeden oluşan "Akademik Öz Yeterlik Ölçeği" uygulanmıştır. Verilerin analizi SPSS 21 programı ile analiz edilmiştir. Analizlerde anlamlılık düzeyi p<0,05 ve p<0,01 olarak kabul edilmiştir. Verilerin normal dağılım varsayımını karşılayıp karşılamadığı Kolmogorov-Smirnov Testi ile analiz edilmiştir. Elde edilen sonuca göre verilerin normal dağılım göstermediği belirlenmiştir. Buradan hareketle, katılımcıların akademik öz yeterliklerine yönelik inançlarının cinsiyete göre değerlendirilmesinde Mann-Whitney U Testi kullanılmıştır. Yaş, öğrenim gördüğü bölüm, refah düzeyi ve genel akademik not ortalamasına (GANO) göre değerlendirilmesinde ise Kruskal-Wallis Testi kullanılmıştır. Gruplar arasında anlamlı bulunan farklılığı belirlemek için LSD Testi kullanılmıştır. Öte yandan katılımcıların akademik öz yeterlik düzeyleri ile GANO arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığı Spearman Korelasyon Testi ile analiz edilmiştir. Sonuç olarak akademik öz yeterlik düzeyleri yüksek olan öğrencilerin genel akademik not ortalamalarının da yüksek olduğu ve kadın öğrencilerin erkek öğrencilere göre akademik öz yeterlik düzeylerinin daha yüksek olduğu belirlenmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | This study aims to examine the relationship between academic achievements and academic self-efficacy of university students in the area of Sport Sciences. In 2019-2020 Academic Years, a total of 455 undergraduate students who have been studying in the area of Sport Sciences participate this study. Six question personal info form and thirty three items academic Self-efficacy Scale have conducted to participants. The program SPSS 21 has been used to analyze the data. The level of significance in the analyses considers for p<0,05 and p<0,01. Kolmogorov-Smirnov test calculator is used to determine whether a distribution of the data that matches the characteristics of a normal distribution. To these results, it is determined that data do not perform the characteristics of a normal distribution. Mann-Whitney U test is applied to compare gender-related academic self-efficacy of participants. The Kruskal-Wallis test is applied to compare age, academic department, level of welfare, and GANO. LSD Test is applied to determine the statically significant difference among the groups. On the other hand, Spearman Correlation Test analyzes whether the statically significant relationship between the academic self-efficacy of participants and GANO. Consequently, it has been determined that the students with a higher level of academic self-efficacy also have a high-grade point average and female students have significantly higher self-efficacy strengths compared to male peers. | en_US |
dc.description.tableofcontents | İÇİNDEKİLER Sayfa ETİK BEYANNAMESİ -- ii ÖNSÖZ -- iii KISALTMALAR ve SEMBOLLER -- vi ÇİZELGELER LİSTESİ -- vii ÖZET -- viii SUMMARY -- ix 1. GİRİŞ -- 1 1.1 Araştırmanın Amacı -- 2 1.1.1 Problem durumu -- 2 1.2 Problem Cümlesi -- 3 1.2.1 Alt problemler -- 3 1.3 Denenceler (Hipotezler) -- 4 1.4 Sınırlılıklar -- 4 1.5 Sayıltılar -- 5 2. GENEL BİLGİLER -- 6 2.1 Türkiye’de Yükseköğretim -- 6 2.1.1 Türkiye’de yükseköğretimin tarihçesi -- 6 2.1.2 Yükseköğretimde eğitim-öğretim biçimleri -- 7 2.1.3 Yükseköğretim kurumları -- 7 2.2 Türkiye’de Spor Bilimleri Öğretimi -- 8 2.3. Öz Yeterlik -- 10 2.3.1 Öz yeterliğin etkilediği etmenler -- 14 2.3.2 Öz yeterliğin etkilendiği etmenler -- 14 2.3.3 Öz yeterlik kaynakları -- 15 2.3.3.1 Performans başarıları -- 15 2.3.3.2 Dolaylı yaşantılar -- 16 2.3.3.3 Sözel ikna -- 16 2.3.3.4 Duygusal durum -- 17 2.3.4 Öz yeterlik süreçleri -- 17 2.3.4.1 Bilişsel süreç -- 17 2.3.4.2 Motivasyonel süreç -- 17 2.3.4.3 Duygusal süreç -- 17 2.3.4.4 Seçim süreci -- 18 2.3.5 Öz yeterlik kavramının benzer kavramlardan ayrıştırılması -- 18 2.3.6 Öz yeterlik algısı -- 19 2.3.7 Öz yeterlik inancı -- 20 2.3.8 Öz yeterliğin önemi -- 21 2.3.9 Öz yeterlik düzeyi düşük bireylerin özellikleri -- 21 2.3.10 Öz yeterlik düzeyi yüksek bireylerin özellikleri -- 22 2.3.11 Öğrenme ve öz yeterlik ilişkisi -- 23 2.4 Akademik Öz Yeterlik -- 26 v 2.4.1 Akademik öz yeterlik boyutları -- 27 2.4.2 Akademik öz yeterlik nelerden etkilenir -- 27 2.4.3 Akademik öz yeterlik neleri etkiler -- 28 2.4.4 Akademik öz yeterliğin önemi -- 28 2.4.5 Akademik öz yeterlik öğrenme ilişkisi -- 29 2.4.6 Öğrenme ortamlarında öğrencilerin akademik öz yeterliklerinin geliştirilmesi -- 30 2.5 Akademik Başarı -- 30 2.5.1 Akademik başarının etkilediği faktörler -- 31 2.5.2 Akademik başarıyı etkileyen faktörler -- 32 2.5.3 Akademik başarının değerlendirilmesi -- 34 2.5.4 Akademik başarının geliştirilmesi -- 35 2.6 Akademik Öz Yeterlik ve Akademik Başarı İlişkisi -- 36 2.7 Araştırmanın Konusu ile İlgili Yurt İçinde Yapılmış Çalışmalar -- 37 2.8 Araştırmanın Konusu ile İlgili Yurt Dışında Yapılmış Çalışmalar -- 41 3. MATERYAL VE YÖNTEM -- 44 3.1 Araştırmanın Modeli -- 44 3.2 Araştırmanın Evren ve Örneklemi -- 44 3.3 Veri Toplama Yöntemi ve Araçları -- 46 3.4 İstatistiksel Analiz -- 46 4. BULGULAR -- 47 5. TARTIŞMA -- 55 6. SONUÇ ve ÖNERİLER -- 60 6.1 Sonuç -- 60 6.2 Öneriler -- 61 KAYNAKLAR -- 63 EKLER -- 74 EK 1: Veri Toplama Aracı -- 74 Ek 2: İzin Yazısı -- 76 Ek 3: İzin Yazısı -- 77 Ek 4: İzin Yazısı -- 78 Ek 5: İzin Yazısı -- 79 ÖZGEÇMİŞ -- 80 | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Hitit Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Akademik Başarı | en_US |
dc.subject | Akademik Öz Yeterlik | en_US |
dc.subject | Öz Yeterlik | en_US |
dc.subject | Spor Bilimleri | en_US |
dc.subject | Yükseköğrenim | en_US |
dc.subject | Academic Achievement | en_US |
dc.subject | Academic Self-Efficacy | en_US |
dc.subject | Higher Education | en_US |
dc.subject | Self-Efficacy | en_US |
dc.subject | Sport Sciences | en_US |
dc.title | Spor bilimleri alanında yükseköğrenim gören öğrencilerde akademik öz yeterlik ve akademik başarı ilişkisinin incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | The examination of the relationship between academic achievements and academic self-efficacy of university students in the area of sport sciences | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Hitit Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 92 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Güney, Ceylan | |