dc.contributor.advisor | Kamuk, Yetkin Utku | |
dc.contributor.author | Tüzün, Sevcan | |
dc.date.accessioned | 2021-11-01T14:48:07Z | |
dc.date.available | 2021-11-01T14:48:07Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Tüzün, Sevcan. (2021). Beden eğitimi öğretmenlerinin fiziksel aktivite, kendini sabotaj ve benlik saygısı düzeylerinin incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hitit Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı | en_US |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=v7BkNnnepTnbhn8rNR77LSIMu5nszMpZmozKlo_nv2s5xPlR1T9qtM9vI_09FTpU | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11491/6049 | |
dc.description | YÖK ID: 686633 | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, beden eğitimi öğretmenlerinin fiziksel aktivite, kendini sabotaj ve benlik saygısı düzeylerinin incelenmesidir. Araştırmaya Çorum ilinde görev yapmakta olan 191 (104 erkek, 87 kadın) beden eğitimi öğretmeni gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmanın yapılması için gerekli Etik Kurulu İzni Hitit Üniversitesi Girişimsel Olmayan Araştırmalar Etik Kurulu'ndan, kurum izni ise Çorum İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nden yazılı olarak alınmıştır. Araştırmaya gönüllü olarak katılan beden eğitimi öğretmenlerine bilgilendirilmiş gönüllü olur formu onaylatılmıştır. Elde edilen verilerin istatistiksel analizi için SPSS 25.0 (IBM, ABD) kullanılmıştır. Gruplar arasındaki farkların incelenmesi için; ikili grup karşılaştırmalarında Mann-Whitney U testi, çoklu grup karşılaştırmalarında Kruskal-Wallis H testi kullanılmıştır. Deneklerin fiziksel aktivite düzeylerini ölçmek için Türkiye'de geçerlik ve güvenirlik çalışması Öztürk (2005) tarafından yapılan Uluslararası Fiziksel Aktivite Ölçeği, benlik saygısı ve kendini sabotaj düzeylerini ölçmek için, Rosenberg (1965) tarafından geliştirilen ve Tukuş (2010) tarafından Türkçeye uyarlanan Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği ile Jones ve Rhodewalt tarafından geliştirilen ve Türkçe uyarlaması Akın (2012) tarafından yapılan Kendini Sabotaj Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda, beden eğitimi öğretmenlerinin fiziksel aktivite düzeylerinin genel olarak düşük olduğu, kendini sabotaj ve benlik saygısı düzeylerinde ise, negatif yönde ve düşük düzeyde bir ilişki olduğu belirlenmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this study is to examine physical activity, self-handicapping and self-esteem levels of physical education teachers. 191 (104 male, 87 female) physical education teachers working in Çorum province voluntarily participated in the study. Ethics Committee Permission was obtained from Hitit University Non-Interventional Researches Ethics Committee, and written institutional permission was obtained from Çorum Provincial Directorate of National Education. The informed consent form was approved by the physical education teachers who voluntarily participated in the study. SPSS 25.0 (IBM, USA) was used for statistical analysis of the data. Mann-Whitney U test was used to examine the differences between groups, and Kruskal-Wallis H test was used to test differences among groups. Physical activity levels of the subjects, was assessed by the International Physical Activity Scale, adapted into Turkish by Öztürk (2005). Self-esteem levels were measured by using Rosenberg's Self-Esteem Scale developed by Rosenberg (1965) and adapted into Turkish by Tukuş (2010) and self-handicapping levels were assessed by using Self-Handicapping Scale, developed by Rhodewalt (1990) and adapted into Turkish by Akın (2012). As a result of the analysis of the data, it was determined that physical activity levels of physical education teachers were low in general, and there was a negative and weak correlation between self-handicapping and self-esteem levels. | en_US |
dc.description.tableofcontents | İÇİNDEKİLER Sayfa ETİK BEYANNAMESİ -- iii ÖN SÖZ -- iv İÇİNDEKİLER -- v KISALTMALAR VE SEMBOLLER -- vii ÇİZELGELER LİSTESİ -- viii ŞEKİLLER LİSTESİ -- ix ÖZET -- x ABSTRACT -- xi 1. GİRİŞ -- 1 1.1 Çalışmanın Amacı -- 3 1.2 Problemler -- 3 1.3 Alt Problemler -- 3 1.4 Hipotezler -- 4 1.5 Sınırlılıklar -- 4 1.6 Sayıltılar -- 4 2. GENEL BİLGİLER -- 5 2.1 Beden Eğitiminin Tanımı ve Önemi -- 5 2.2 Beden Eğitiminin Amacı -- 6 2.3 Beden Eğitimi Öğretmeni -- 7 2.4 Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Nitelikleri -- 8 2.5 Fiziksel Aktivite -- 8 2.5.1 Fiziksel aktivitenin ölçülmesi -- 9 2.5.1.1 Çift etiketli su -- 10 2.5.1.2 Hareket sensörleri (pedometreler ve akselerometreler) -- 10 2.5.1.3 Kalp atım hızı monitörleri -- 11 2.5.1.4 Direkt kalorimetre -- 11 2.5.1.5 İndirekt kalorimetre -- 11 2.5.1.6 Öz bildirim yöntemi -- 11 2.5.1.7 Fiziksel aktivite kayıtları ve günlükler -- 12 2.5.1.8 Fiziksel aktivite anketleri -- 12 2.5.1.9 Doğrudan gözlem -- 13 2.6 Kendini Sabotaj -- 13 2.6.1 Kendini sabotajın tarihsel gelişimi -- 14 2.6.2 Kendini sabotaj türleri -- 15 2.6.2.1 Davranışsal kendini sabotaj -- 15 2.6.2.2 Sözel kendini sabotaj -- 16 2.6.3 Kendini sabotaj düzeyinin ölçülmesi -- 16 2.7 Benlik Saygısı -- 17 2.7.1 Benlik saygısının düzeyi -- 19 2.7.1.1 Benlik saygısı düzeyinin ölçülmesi -- 20 3. MATERYAL VE YÖNTEM -- 21 3.1 Evren ve Örneklem -- 21 vi 3.2 İzinler -- 21 3.3 Verilerin Toplanması -- 21 3.3.1 Kişisel bilgi formu -- 22 3.3.2 Uluslararası Fiziksel Aktivite Değerlendirme Anketi -- 22 3.3.2.1 UAFA puanlanması -- 22 3.3.3 Kendini sabotaj ölçeği -- 23 3.3.4 Benlik saygısı ölçeği -- 23 3.4 İstatistiksel Analiz -- 23 4. BULGULAR -- 24 5. TARTIŞMA -- 37 6. SONUÇ VE ÖNERİLER -- 46 EKLER -- 57 ÖZGEÇMİŞ -- 66 | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Hitit Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Beden Eğitimi | en_US |
dc.subject | Fiziksel Aktivite | en_US |
dc.subject | Kendini Sabotaj | en_US |
dc.subject | Benlik Saygısı | en_US |
dc.subject | Physical Education | en_US |
dc.subject | Physical Activity | en_US |
dc.subject | Self-handicapping | en_US |
dc.subject | Self-esteem | en_US |
dc.title | Beden eğitimi öğretmenlerinin fiziksel aktivite, kendini sabotaj ve benlik saygısı düzeylerinin incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Physical fitness, self-handicapping, and self-esteem levels of physical education teachers | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Hitit Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 77 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Tüzün, Sevcan | |