Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYılmaz, Emrah
dc.contributor.authorAkkaya, Ahmet
dc.date.accessioned2021-11-01T14:48:08Z
dc.date.available2021-11-01T14:48:08Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationAkkaya, Ahmet. (2021). Bilişsel gelişim antrenmanlarının çocuklarda görsel algı üzerine etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hitit Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=v7BkNnnepTnbhn8rNR77LYH4HWK78osunVIny55U0E7cNusNvwZTQx7mfcAemh2a
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/6055
dc.descriptionYÖK ID: 687952en_US
dc.description.abstractAKKAYA, Ahmet. Bilişsel Gelişim Antrenmanlarının Çocuklarda Görsel Algı Üzerine Etkisi, (Yüksek Lisans Tezi), Çorum, 2021. Bu çalışmanın amacı; bilişsel gelişim antrenmanlarının çocuklarda görsel algı üzerine etkisinin incelenmesidir. Çalışmada deneysel araştırma modelinden öntest sontest kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Bu çalışma kolayda örneklem yöntemi ile belirlenen Çorum ili Fatih Sultan Mehmet İlkokulu 2.sınıfta (8 yaş) öğrenimine devam eden 29'u kız, 35'i erkek olmak üzere toplamda 64 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubu; araştırma grubu (n=32) ve kontrol grubu (n=32) olarak belirlenmiştir. Bilişsel gelişim antrenmanlarının görsel algıya etkisini belirlemek için Frostig tarafından geliştirilen Frostig Görsel Algı Testi (FGAT) öntest-sontest olarak araştırma ve kontrol grubuna uygulanmıştır. Araştırma grubuna 8 hafta boyunca haftada 2 gün, günde 45 dk bilişsel gelişim antrenmanları uygulanmıştır. FGAT verileri SPSS 22.0 programı ile analiz edilmiş olup, anlamlılık düzeyi p<0,05 olarak belirlenmiştir. Elde edilen verilerin normallik değerlendirmesi Shapiro-Wilk testine göre yapılmış olup p<0,05 olmasından dolayı verilerin normal dağılmadığı sonucuna varılmıştır. Bundan dolayı non-parametrik testlerden grup içi değerlendirmelerde Wilcoxon signed rank test protokolleri ve gruplar arası değerlendirmelerde ise Mann Withney-U testi kullanılmıştır. Cinsiyetler arası karşılaştırmada İndependent-Samples T Test kullanılmıştır. İstatistiksel analizlere bakıldığında araştırma grubu öntest sontest toplam puan ortalamaları karşılaştırılmış ve anlamlı farklılık tespit edilmiştir (p<0,05). Araştırma grubu öntest ve sontest cinsiyetler arası toplam puan ortalamaları karşılaştırılmış ve anlamlı farklılık tespit edilmiştir (p<0,05). Kontrol grubu öntest sontest toplam puan ortalamaları karşılaştırılmış ve anlamlı farklılık tespit edilmiştir (p<0,05). Kontrol grubu öntest ve sontest cinsiyetler arası toplam puan ortalamalarının karşılaştırılmasında ise anlamlı farklılık tespit edilmemiştir (p>0,05). Araştırma ve kontrol grubu öntest toplam puan ortalamaları karşılaştırılmış ve anlamlı farklılık tespit edilmemiştir (p>0,05). Araştırma ve kontrol grubu sontest toplam puan ortalamaları karşılaştırılmış ve anlamlı farklılık tespit edilmiştir (p<0,05). Çalışma sonunda 8 hafta boyunca haftada 2 gün, günde 45 dk uygulanan bilişsel gelişim antrenmanlarının ilkokul 2.sınıf çocuklarının görsel algı düzeyine pozitif yönde etkisi olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractAKKAYA, Ahmet. Cognitive Development Training in Children Visual Perception Over Effect, (Master Thesis), Corum, 2021. The aim of this study; cognitive development training in children visual perception on effect. In this study, experimental research model pretest-posttest with control group pattern used. This work easy sampling method whit determined Corum province Fatih Sultan Mehmet primary school student in 2nd grade (8 years old) continuing education 29 of them girls, 35 of them are male including total in 64 students carried out. Working group; research group (n=32) and control group (n=32) determined as. Cognitive development training to visual perception effect to determine for Frostig developed by Frostig Visual Perception Test (FGAT) pretest posttest aspect research and control applied to groups. Research group 8 weeks throughout and per weeks 2 day 45 minute cognitive development training done. FGAT datas SPSS 22.0 with the program analyzed, significance level p<0,05 as determined. The data obtained normality Shapiro-wilk test looked with p<0,05 due to the data are not normally distributed concluded. Because of that non-parametric test in-group assessment Wilcoxon signed rank test protocols, between-group assessment Mann Withney-U test done. In gender comparison İndependent-Samples T Test used. Looking at statistical analyzes research group pretest-posttest total score averages compared and significant difference was detected (p<0,05). Research group pretest posttest total mean score between genders were compared and significant difference was detected (p<0,05). Control group pretest-posttest total score averages compared and significant difference was detected (p<0,05). Research group pretest-posttest total mean score between genders were compared and no significant difference was detected (p>0,05). Research and control group pretest total score averages compared and no significant difference was detected (p>0,05). Research and control group posttest total score averages compared and significant difference was detected (p<0,05). According to study 8 weeks throughout and per weeks 2 day 45 minute it has been observed that cognitive development exercises have a positive effect on the visual perception levels of primary school second grade students.en_US
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER Sayfa KABUL VE ONAY -- ii ETİK BEYANNAMESİ -- iii ÖNSÖZ -- iv KISALTMALAR VE SEMBOLLER -- vii ÇİZELGELER LİSTESİ -- viii ŞEKİLLER LİSTESİ -- ix ÖZET -- x SUMMARY -- xi 1. GİRİŞ -- 1 1.1 Çalışmanın Amacı -- 2 1.2 Problemler -- 2 1.3 Hipotezler -- 3 1.4 Sınırlılıklar -- 3 1.5 Sayıltılar -- 3 2. GENEL BİLGİLER -- 4 2.1 Gelişim -- 4 2.1.1 Gelişim ile ilgili temel kavramlar -- 4 2.1.2 Gelişimin ilkeleri -- 7 2.1.3 Gelişim Alanları -- 9 2.1.3.1 Kişilik gelişimi -- 9 2.1.3.2 Ahlak gelişimi -- 11 2.1.3.3 Fiziksel gelişim -- 12 2.1.3.4 Motor gelişim -- 12 2.1.3.5 Bilişsel gelişim -- 17 2.2 Algı -- 18 2.2.1 Görsel Algı -- 19 2.2.2 Görsel Algı Gelişimi -- 20 2.2.3 Görsel Algılamanın Alanları -- 20 2.2.3.1 El-Göz Koordinasyonu -- 21 2.2.3.2 Şekil-Zemin Algısı -- 21 2.2.3.3 Algılama Sabitliği -- 21 2.2.3.4 Mekanda Konumun Algılanması -- 21 2.2.3.5 Mekansal İlişkilerin Algılanması -- 22 2.3 Bilişsel gelişim antrenmanları -- 22 2.3.1 Bilişsel gelişim antrenmanları için öneriler -- 23 2.3.2 Çocuklarda bilişsel gelişim antrenmanı -- 24 2.3.2.1 Bilişsel gelişim antrenmanlarının çocuklar üzerindeki genel etkileri -- 25 3. MATERYAL VE YÖNTEM -- 26 3.1 Araştırma Modeli -- 26 3.2 Çalışma Grubu -- 26 3.3 Egzersiz Programı -- 27 vi 3.4 Veri Toplama Aracı -- 37 3.4.1 Frostig Görsel Algı Testi (FGAT) -- 37 3.5 Verilerin Analizi -- 45 4. BULGULAR -- 46 5. TARTIŞMA -- 52 6. SONUÇ VE ÖNERİLER -- 58 KAYNAKLAR -- 60 EKLER -- 65 ÖZGEÇMİŞ -- 69en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherHitit Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilişsel gelişimen_US
dc.subjectFrostig Algı Testien_US
dc.subjectGörsel Algıen_US
dc.subjectCognitive Developmenten_US
dc.subjectFrostig Perception Testen_US
dc.subjectVisual Perceptionen_US
dc.titleBilişsel gelişim antrenmanlarının çocuklarda görsel algı üzerine etkisien_US
dc.title.alternativeCognitive development training in children visual perception on effecten_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentHitit Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage83en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorAkkaya, Ahmet


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster