Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKendirli, Selçuk
dc.contributor.authorPıçakcı, Erkan
dc.date.accessioned2021-11-01T14:48:10Z
dc.date.available2021-11-01T14:48:10Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationPıçakcı, Erkan. (2021). Çorum il örneğinde eğitim sektörü çalışanlarına yönelik internet bankacılığı kullanım analizi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hitit Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bankacılık ve Finans Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=v7BkNnnepTnbhn8rNR77LV9ogXqz9pRxzgMeVFJh7ulkLeEnnxQErpmnbqIhZRwA
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/6080
dc.descriptionYÖK ID: 683343en_US
dc.description.abstract2008 küresel krizi ile birlikte gittikçe yoğunlaşan rekabet ortamında bankacılık sektörü, artan müşteri taleplerini karşılamak amacıyla çareyi dijitalleşmekte aramış, sektörde halihazırda kullanılmakta olan teknolojilerin dönüşümünü sağlayarak yeni geliştirilen dijitalleşme ve akılcılaşma atılımlarını kendine uyarlamayı başarmıştır. Tüm bunları yaparken müşteri memnuniyetini ve güvenliği ilk sıraya koyan sektör, yaptığı atılımlarla büyük teknoloji şirketlerinin en önemli rakibi haline gelmiştir. Transatlantik kablonun döşenmesi neticesinde ortaya çıkan FinTech 1.0 ile atılan temel, FinTech 2.0 vasıtasıyla farklı bir boyut kazanmış ve elektronik ödeme, takas sistemleri ile ATM'lerin yanı sıra online bankacılığın kullanılmaya başlandığı bir döneme girilmesine aracılık etmiştir. 2008'den günümüze devam eden süreci kapsayan FinTech3.0 ise bir dönüm noktası olarak kabul görmektedir. Geleneksel bankacılığın rakibi olarak hızla büyüyen girişimcilik alanlarından biri olan FinTek'ler, genel olarak kredi, mevduat ve sermaye artırıcı hizmetler, dijital para birimleri dahil olmak üzere ödemeler, takas ve uzlaştırma hizmetleri, yatırım yönetimi hizmetleri ve sigorta işlemleri alanlarını kapsamaktadır. FinTech kavramındaki gelişimin bir sonucu olan mobil bankacılık, kısmen müşteri memnuniyetini sağlayan önemli bir adım olsa da uzayan iletişim süresi ve yavaş ilerleyen işlemlerin varlığı nedeniyle yerini dijital bankacılığa bırakmıştır. Mobil veri ve internet ağı üzerinden ulaşımı sağlanan dijital bankacılık ile bankaların maliyeti azalmış ancak kimi güvenlik sorunları ortaya çıkmıştır. Bu güvenlik sorunlarının çözümünde kullanılacak en etkili sistem ise "Endüstri 4.0" kavramı ile gelişen yapay zeka teknolojisi ve kimlik doğrulama sistemidir. Bu teknolojiler vasıtasıyla dolandırıcılık faaliyetlerinin en aza indirilmesi mümkün olup, çalışanlar üzerindeki denetimler de arttırılabilmektedir. Ayrıca hata oranında sağlanan önemli düşüş, yine bankaların maliyetlerini düşüren bir diğer önemli gelişme olarak kayda geçmiştir. Endüstri 4.0'a ait unsurlardan biri olan "Büyük Veri" ise, bankacılık sektöründe neredeyse her gün oluşmaktadır. Ancak Dördüncü Endüstri Devrimi sonrası yaşanan değişimler ile Büyük Veri de yer alan bilgiler, neredeyse olayın gerçekleştiği an ile birlikte kayda geçmekte ve kullanışlı şekilde ayıklanmaktadır. Bunları sağlayan "Nesnelerin İnterneti" kavramı ise yine Endüstri 4.0'ın bir sonucu olup, müşteri memnuniyetini arttıran önemli bir gelişme olarak değerlendirilmektedir. Finans ve bankacılık dünyasında nesnelerin interneti ile desteklenen iş modelleri "Nesnelerin Fin-terneti (Fin-ternet of Things)" adı altında değerlendirilmektedir. Teknolojik alanda yaşanan keskin dönüşümlerin bir diğer sonucu olan kripto paralar ise klasik bankacılık sistemine rakip bir başka kavramdır. Başını "Bitcoin" in çektiği kripto paralar sistemi Blockchain teknolojisi paralelinde ortaya çıkmıştır. Soyut ya da somut yatırımları içerebilen bu sistem geleneksel bankacılık sektöründen farklı olarak tek bir merkezden yürütülmemektedir. Açık bankacılık ise müşterilere ait bilgilerin bankalar tarafından üçüncü bir kuruluşa verilmesi durumudur. Bu teknoloji sayesinde ise bankalar müşterileri için uygun olan cazip teklifleri ve yenilikçi ürünleri sunabilmekte ve doğru adımlar atabilmektedir.en_US
dc.description.abstractIn the context of an intensifying competitive environment since the 2008 global crisis, the banking sector showed an increasing tendency towards digitalization in order to respond to their customers' needs and succeeded in adapting digitalization and business intelligence innovations to itself by transforming technologies already in use. By prioritizing customer satisfaction and security while innovating, the banking sector became the biggest competitor of big tech companies. The foundation laid with FinTech 1.0 and the transatlantic cable's installation has reached a new dimension with FinTech 2.0 that facilitated the beginning of online banking, besides digital payment methods, barter systems and ATMs. Encompassing the period between 2008 till today, FinTech 3.0 is widely accepted as a turning point. As part of a fast-growing entrepreneurship field competing with traditional banking, FinTech firms offer in general credit, savings and capital growth services, payment (including digital currencies), barter and conciliation services, investment management services and insurance processing support. Being a result of the development in FinTech, mobile banking, although fulfilling customer satisfaction partially, has seen its place taken by digital banking due to delayed communication and slow processing speeds. Digital banking being served through mobile data and web networks, the costs for banks have dropped but new security issues have emerged. Developed with the rise of "Industry 4.0", artificial intelligence and identity validation systems offer the most effective solution in solving these security issues. With the help of these technologies, it has been possible to minimize cases of online fraud and increase the number of employee audits. Error rates have also been diminished, which contributed to minimizing costs for the banks. As one of the key concepts of Industry 4.0, "big data" is being created in the banking sector nearly every day. However, with the changes caused by the revolution of Industry 4.0, big data has begun to be saved and usefully processed in near real-time. The "Internet of Things" that allowed these innovations to happen is also seen as a result of Industry 4.0 and an important event that has increased customer satisfaction. Within the finance and banking sectors, business models supported by the Internet of things are being called the "Fin-ternet of Things". As another result of sharp transformations happening in the tech field, cryptocurrencies create further competition with the traditional banking system. "Bitcoin", currently the most popular cryptocurrency, was invented in parallel with blockchain technology. With the capacity of comprising digital or physical assets, this system runs from a single center, to the contrary of traditional banking. Open banking is about sharing customer information with a third party. Thanks to this technology, the banks are able to make good decisions by offering their customers suitable offers and innovative products.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherHitit Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBankaen_US
dc.subjectSektören_US
dc.subjectParaen_US
dc.subjectKriptoen_US
dc.subjectMobil Bankacılıken_US
dc.subjectBanken_US
dc.subjectSectoren_US
dc.subjectMoneyen_US
dc.subjectCryptoen_US
dc.subjectMobile Bankingen_US
dc.titleÇorum il örneğinde eğitim sektörü çalışanlarına yönelik internet bankacılığı kullanım analizien_US
dc.title.alternativeInternet banking for education sector employees in the case of utiliz analysis Çorum provinceen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentHitit Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bankacılık ve Finans Anabilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage106en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorPıçakcı, Erkan


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster