dc.contributor.advisor | Korukcu, Adem | |
dc.contributor.author | Gül, Ramazan | |
dc.date.accessioned | 2021-11-01T14:48:11Z | |
dc.date.available | 2021-11-01T14:48:11Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.citation | Gül, Ramazan. (2013). Bir değer eğitimi olarak ilköğretim döneminde doğruluk eğitimi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hitit Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı | en_US |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=iTkOhwevEenJZ3onUvs52t-bJGd4spjI31gFz_H5plOj_lqCzOEesQ3X-j32s85Y | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11491/6085 | |
dc.description | YÖK ID: 345575 | en_US |
dc.description.abstract | Değer eğitimi, toplumun sahip olmuş olduğu değerlerin bireyler üzerinde kalıcı etkiler bırakmasını ve bu değerlerin unutulmamasını amaç edinen eğitim alanıdır. Bu çalışmamızda değer kavramı açıklandıktan sonra, değer eğitimin önemi ve değer eğitiminde hangi yöntem ve tekniklerin kullanılabileceği üzerinde durulmuştur. Aynı zamanda değer eğitiminde ailenin ve okulun fonksiyonları ele alınmıştır.Evrensel değerler arasından doğruluk değeri seçilerek, doğruluk hakkında içerik çalışması yapılmıştır. Sonrasında doğruluğun önemi, doğruluk davranışının kazanılmaması sonucunda ortaya çıkabilecek olumsuz davranışlar ve doğruluk davranışının dini literatürdeki yeri üzerinde durulmuştur.Bir birey hakkında verimli bir çalışma yapabilmek için o bireyin özelliklerini iyi tanımak gerekir. Bunun için çalışmamızda ilköğretim döneminde bulunan öğrencilerin gelişim özellikleri de ele alınmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | Value education is a field of of education that aims to leave a long lasting impact of values of a society on individuals and not to be forgotten by them. In this work, after the term of value is explained, it is focused on the importance of value education and which methods and techniques can be used in value education. Besides, family and school functions are discussed.Honesty is selected among universal values, and a content work has been carried out on it. After that, the importance of honesty, negative behaviors that may arise as a result of the behavior of honesty and the place of honesty in religious literature are discussed.It is required to know qualities of an individual in order to carry out an efficient work on an individual. Because of that the developmental characteristics of the students in primary education are discussed. | en_US |
dc.description.tableofcontents | İÇİNDEKİLER ÖZET -- İ ABSTRACT -- İİ İÇİNDEKİLER -- İİİ KISALTMALAR -- Vİİİ ÖNSÖZ -- İX GİRİŞ -- 1 1. KONU VE ÖNEMİ -- 1 2. ÇALIŞMANIN AMACI -- 3 3. YÖNTEM -- 4 4. HİPOTEZLER -- 4 BİRİNCİ BÖLÜM İLKÖĞRETİM DÖNEMİ GELİŞİM ALANLARI 1. GELİŞİM KAVRAMI ÜZERİNE -- 6 1.1. Gelişim -- 6 1.2. Gelişim ilkeleri -- 8 1.3. Gelişimle İlgili Temel Kavramlar -- 10 1.3.1. Gelişme -- 11 1.3.2. Büyüme -- 11 1.3.3. Olgunlaşma -- 12 1.3.4. Öğrenme -- 13 1.3.5. Hazırbulunuşluk -- 14 iv 2. GELİŞİM ALANLARI -- 15 2.1. Fiziksel Gelişim -- 15 2.2. Zihinsel Gelişim -- 19 2.3. Ahlak Gelişimi -- 25 2.4. Sosyal Gelişim -- 31 2.5. Benlik Gelişimi -- 36 İKİNCİ BÖLÜM DEĞER EĞİTİMİ 1. DEĞER KAVRAMI -- 41 1.1.Değer -- 41 1.2. Değerlerin Özellikleri -- 45 1.3. Değerlerin Sınıflandırılması -- 47 1.4. Değerlerin İşlevleri -- 52 1.5. Değer Kavramı İle İlgili Temel Kavramlar -- 55 1.5.1. Ahlak -- 55 1.5.2. Norm -- 58 1.5.3. Kültür -- 59 1.5.4. Tutum -- 61 1.5.5. Karakter -- 62 2. DEĞER EĞİTİMİ -- 63 2.1. Değer Eğitimi -- 63 2.2. Değer Eğitiminin Önemi -- 65 2.3.Karakter Eğitimi -- 68 v 2.4.Ahlak Eğitimi -- 69 2.5. Değer Eğitiminde Yaklaşımlar -- 71 2.5.1. Değer Açıklamak -- 71 2.5.2. Değer Çözümlemesi (Analizi) -- 73 2.5.3. Ahlakî Muhakeme -- 74 2.5.4. Model Alarak Öğrenme -- 74 2.5.5. Örtük (Gizil) Öğrenme -- 76 2.6. Ailede ve Okulda Değer Eğitimi -- 78 2.6.1. Ailede Değer Eğitimi -- 78 2.6.2. Okulda Değer Eğitimi -- 79 2.6.3. Milli Eğitimin Genel Amaçları İçerisinde Değer Eğitimi -- 82 2.6.4.İlköğretim Programlarında Değer Eğitimi -- 84 2.7. Duyuşsal Alan -- 85 2.7.1. Almak -- 85 2.7.2. Tepki Verme -- 85 2.7.3. Değer Verme -- 86 2.7.4. Örgütleme -- 87 2.7.5. Bireyin İçinde Bulunduğu Değerler ile Nitelenmesi -- 87 ÜÇÜNCÜ BÖLÜM DOĞRULUK EĞİTİMİ 1. DOĞRULUK KAVRAMI ÜZERİNE -- 89 1.1. Doğruluk -- 89 1.2. Doğruluk Kavramı ile ilişkili Temel Kavramlar -- 91 vi 1.2.1. Sıdk -- 91 1.2.2. Emanet -- 92 1.2.3. Kizb -- 95 2. DOĞRULUK EĞİTİMİNİN YETERSİZ OLMASI DURUMUNDA ORTAYA ÇIKABİLECEK DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI -- 97 2.1. Yalan -- 97 2.1.1. Yalan Kavramı -- 97 2.1.2. Yalanın Nedenleri -- 99 2.1.3. Yalanı Önlemenin Yolları -- 103 2.2. İftira -- 105 2.2.1. İftira Kavramı -- 105 2.2.2. İftiranın Nedenleri ve Çözüm Yolları -- 107 2.3. Hırsızlık -- 108 2.3.1 Hırsızlık Kavramı -- 108 2.3.2. Hırsızlığın Nedenleri -- 109 2.3.3. Hırsızlığı Önleme Yolları -- 112 2.4.Nifak -- 113 2.5.Riya -- 115 2.6. Hile -- 116 3. DİNİ LİTERATÜRDE DOĞRULUK -- 117 3.1. Kuran-ı Kerim’de Doğruluk -- 117 3.2. Sünnette Doğruluk -- 120 4. DOĞRULUK EĞİTİMİ AÇISINDAN DİN EĞİTİMİ -- 123 4.1. İman-Doğruluk İlişkisi -- 123 4.2. İlköğretim Programlarında Doğruluk Eğitimi -- 124 vii 4.2.1. İlkokul ve Ortaokullarda Doğruluk Eğitimi -- 124 4.2.2. İmam- Hatip Ortaokullarında Doğruluk Eğitimi -- 125 4.2.3. Yaz Kuran Kurslarında Doğruluk Eğitimi -- 126 4.3. Doğruluk Eğitimi Örnek Ders İşlenişleri -- 128 4.3.1.Günlük Ders Plânları -- 128 4.3.2. Etkinlikler -- 134 SONUÇ VE ÖNERİLER -- 136 KAYNAKÇA -- 137 | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Hitit Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Değer | en_US |
dc.subject | Değer Eğitimi | en_US |
dc.subject | Doğruluk | en_US |
dc.subject | İlköğretim | en_US |
dc.subject | Gelişim | en_US |
dc.subject | Value | en_US |
dc.subject | Value Education | en_US |
dc.subject | Honesty | en_US |
dc.subject | Primary Education | en_US |
dc.subject | Development | en_US |
dc.title | Bir değer eğitimi olarak ilköğretim döneminde doğruluk eğitimi | en_US |
dc.title.alternative | Education of honesty as a value education during a primary education | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Hitit Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 157 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Gül, Ramazan | |