dc.contributor.advisor | Karakuş, Nadir | |
dc.contributor.author | İpek, Hüseyin | |
dc.date.accessioned | 2021-11-01T14:48:13Z | |
dc.date.available | 2021-11-01T14:48:13Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | İpek, Hüseyin. (2020). III. Haçlı Seferi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hitit Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İslam Tarihi ve Sanatları Anabilim Dalı | en_US |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=wf-FPgY-5qjHEzEoOgvMs4Rl87DK32-9KYbwMSAc7r9BPrHS10FmK6hJoZEOrsF4 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11491/6108 | |
dc.description | YÖK ID: 659802 | en_US |
dc.description.abstract | Haçlı Seferleri, XI. yüzyılın sonlarında Batı Avrupa dünyasının "Kutsal toprakları kurtarmak" sloganı ile Türkleri Anadolu'dan çıkarmak ve bütün Yakındoğu'ya hâkim olmak amacıyla başlattığı dinî motifli siyasî-askerî bir harekâttır. Yaklaşık iki asır boyu (1096-1293) devam eden bu büyük kolonizasyon hareketi, ilk olarak Birinci Haçlı Seferi (1096-1099) ile kendini göstermiş, sonuç olarak Urfa, Antakya, Kudüs ve Trablus'ta Haçlı devletleri oluşmuştur. Bu dört devletin yanısıra, Filistin'in sahil boyunun bir kısmı ile Suriye topraklarından bazı yerler Haçlılar tarafından ele geçirilmiştir. Bu seferden çok sonraları Urfa'nın kaybına (1144) bir tepki olarak ortaya çıkan ve sonuçsuz kalan İkinci Haçlı Seferi (1147-1148) neticesinde Müslümanların önce Sûriye'de, ardından Mısır'da birliği sağlamasıyla beraber savunma durumundan atağa geçme dönemi başlamış, Selâhaddîn-i Eyyûbî liderliğindeki Müslümanlar, Haçlı ordusunu Hittin'de büyük bir bozguna uğratmıştı (1187). Bu başarıdan sonra gelen fetih hareketleri Kudüs'ün ele geçirilmesiyle sonuçlanmış ve yaklaşık bir asır süren Haçlı hâkimiyetinin son bulmasını sağlamıştır. Bu yenilgiye Batı'nın cevabı gecikmemiş ve Üçüncü Haçlı Seferi (1189-1192) ile cevap vermişlerdir. İlk iki haçlı seferinde olduğu gibi Papa, dini kimliğini kullanarak ve bu savaşa kutsallak atfederek Batı'da yeni bir ateşin fitilini yakmış ve bütün Avrupa'yı harekete geçirmiştir. Almanya, İngiltere, Fransa, Sicilya, Avusturya Kudüs'ü tekrar ele geçirmek için bu mücadeleye katılmıştır. Asiller, baronlar ve ülke genelindeki şövalyeler Papa'nın davetine olumlu karşılık vermişlerdir. Bu sefer sırasında Alman İmparatoru ölmüş, krallar ülkelerine dönmüş, kahramanlık göstermek için ihtiraslı olan bir kısım şövalyeler Filistin topraklarında can vermiştir. Buna rağmen Üçüncü Haçlı Seferi ile Frankların Suriye ve Filistin'deki varlıkları bir asır daha devam etmiştir. Özellikle Kıbrıs'ın Bizans'tan alınması, Haçlıların bundan sonraki mücadelelerinde onlara önemli bir üs olmasına sebeb olmuştur. 3 Eylül 1192'de Remle'de yapılan bir antlaşma ile Üçüncü Haçlı Seferi son bulmuştur. Bu anlaşma üç yıl sekiz ay sürecek şekilde imzalanmıştır. Anlaşmaya göre, Batı dünyası kutsal bölgeleri sivil ve silahsız olmak kaydıyla özgürce ziyaret edebilecek, Müslümanlar ve Hrıstiyanlar karşılıklı olarak birbirlerinin ülkelerinde seyahat ve ticaret yapabilecekler, Askalan şehri ise yıkılacaktır. | en_US |
dc.description.abstract | Crusades, XI. it is a political-military operation with a religious motif that the Western European world initiated at the end of the 20th century with the motto of "Saving the Holy Lands" with the aim of removing Turks from Anatolia and dominating the whole Near East. This great colonization movement, which lasted for about two centuries (1096-1293), first manifested itself with the first Crusade (1096-1099), and as a result, Crusader states were formed in Urfa, Antakya, Jerusalem and Tripoli. In addition to these four states, some parts of the coastline of Palestine and some parts of the Syrian land were captured by the Crusaders. As a result of the second Crusade (1147-1148), which emerged as a reaction to the loss of Urfa (1144) long after this campaign, the period of turning from defense to attack began with the unity of Muslims first in Surah and then in Egypt. The Muslims under the leadership of Ayyubi defeated the Crusader army in Hittin (1187). The conquest movements that followed this success resulted in the capture of Jerusalem and led to the end of the Crusader domination that lasted for about a century. The West's response to this defeat was not delayed and they responded with the Third Crusade (1189-1192). As in the first two crusades, the Pope, using his religious identity and attributing sacredness to this war, lit a new fire in the West and mobilized the whole of Europe. Germany, England, France, Sicily, Austria joined this struggle to recapture Jerusalem. The nobles, barons and knights across the country responded positively to the Pope's invitation. During this expedition, the German Emperor died, the kings returned to their country, and some knights who were passionate to show heroism perished in the lands of Palestine. Despite this, with the Third Crusade, the Franks' presence in Syria and Palestine continued for another century. Particularly, the capture of Cyprus from Byzantium caused the Crusaders to become an important base in their future struggles. The Third Crusade ended with a treaty signed in Remle on September 3, 1192. This agreement has been signed for three years and eight months. According to the agreement, the Western world will be able to visit the sacred areas freely, civil and unarmed, Muslims and Christians will be able to travel and trade in each other's countries, and the city of Askalan will be destroyed. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Hitit Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | III: Haçlı Seferi | en_US |
dc.subject | Kudüs | en_US |
dc.subject | Selahaddin-i Eyyübi | en_US |
dc.subject | Aslan Yürekli Richard | en_US |
dc.subject | Haçlılar | en_US |
dc.subject | Third Crusade | en_US |
dc.subject | Jerusalem | en_US |
dc.subject | Saladin Ayyubi | en_US |
dc.subject | Richard the Lionheart | en_US |
dc.subject | Crusaders | |
dc.title | III. Haçlı Seferi | en_US |
dc.title.alternative | III. Crusade | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Hitit Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İslam Tarihi ve Sanatları Anabilim Dalı | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 109 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | İpek, Hüseyin | |