Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDolapçıoğlu, Sevda
dc.contributor.authorBolat, Yeliz
dc.date.accessioned2021-11-01T18:15:02Z
dc.date.available2021-11-01T18:15:02Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn1300-1337
dc.identifier.issn1300-1337
dc.identifier.urihttps://doi.org10.15390/EB.2020.8652
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRFM05qQTBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/7657
dc.description.abstractBu araştırmada Sosyal Bilgiler dersinde kapsayıcı eğitim hedeflerine yönelik sorun alanları belirlenmiş ve bu sorunların çözümünde disiplinlerarası yaklaşımın sağladığı gelişimler araştırılmıştır. Araştırma, eylem araştırması olarak desenlenmiştir. Çalışma grubu orta sosyo ekonomik düzeydeki bir okulda öğrenim gören 31 dördüncü sınıf öğrencisinden ve sınıf öğretmeninden oluşmuştur. Çalışma 2018 yılı Şubat-Haziran dönemlerinde bir eğitim öğretim dönemi boyunca toplam dört döngü içerisinde gerçekleşmiştir. Kapsayıcı eğitim hedeflerine yönelik mevcut durum analizinde ortaya çıkan sorun alanları: 1) İletişim ve sosyal etkileşim, 2) Takım çalışması ve 3) Ortak haklara saygı olmak üzere üç ana tema olarak ortaya çıkmıştır. Kapsayıcı eğitim hedefleri içerisinde yer alan bu ana sorunların iyileşme düzeyi, gözlem, görüşme ve düzey belirleme kontrol listesi aracılığıyla incelenmiştir. Araştırmada disiplinlerarası yaklaşım uygulamalarının en çok ortak haklara saygı boyutunda yaşanan alt sorunlara yönelik öğrencilerde olumlu gelişim sağladığı sonucuna ulaşılmıştır. Çocuk hakları alt sorun alanındaki gelişim diğer iki sorun alanını da olumlu yönde etkilemiştir. Ayrıca öğrencilerin geçici koruma altındaki öğrenciye yönelik olumsuz düşüncelerin farkına vardıkları, dil ile ilgili anlama sorunlarını anladıkları, yardımlaştıkları, öğrenciyi kabullenme ifadeleri kullandıkları da belirlenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofEğitim ve Bilimen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[No Keywords]en_US
dc.titleKapsayıcı Eğitimde Disiplinler Arası Program Geliştirmeye Yönelik Bir Eylem Araştırmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.identifier.volume45en_US
dc.identifier.issue204en_US
dc.identifier.startpage345en_US
dc.identifier.endpage369en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.department-tempMustafa Kemal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü;Hitit Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Çocuk Gelişimi Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthor[Belirlenecek]
dc.identifier.doi10.15390/EB.2020.8652
dc.description.wospublicationidWOS:000582711500015en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster