Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBozgün, Kayhan
dc.contributor.authorPekdoğan, Serpil
dc.date.accessioned2021-11-01T18:17:55Z
dc.date.available2021-11-01T18:17:55Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2146-7455
dc.identifier.issn2146-7455
dc.identifier.urihttps://doi.org10.19126/suje.437918
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpBM05UUTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/7778
dc.description.abstractBu çalışma ile geleceğin öğretmenleri olarak öğrencilerinin gelişim alanlarından sorumlu olacak öğretmen adaylarının sosyal beceri düzeylerini etkileyen değişkenlerin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Araştırma, nicel araştırma yöntemlerinden tarama deseni ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 628 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu ve Koydemir (2006) tarafından uyarlanan Sosyal Beceri Envanteri-Kısa Formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde bağımsız örneklem t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) teknikleri kullanılmıştır. Çalışmanın ortaya çıkardığı bulgulara göre, öğretmen adaylarının sosyal beceri düzeylerinin; cinsiyet, bölüm, sınıf, aile geliri, anne-baba birlikteliği değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının sosyal beceri düzeylerinin; kardeş sayısı, doğum sırası, anne-baba yaşam durumu, anne-baba öz-üvey olma, anne-baba eğitim düzeyi değişkenlerine göre bir farklılık göstermediği sonucuna varılmıştır. Yapılacak benzer çalışmalarda araştırmacılara, öğretmen ve öğretmen adaylarının sosyal beceri konusundaki bilgi düzeylerinin belirlenmesi önerilebilir.en_US
dc.description.abstractWith this study, it is aimed to determine the variables affecting the social skill levels and social skill levels of the prospective teachers who will be responsible for the development areas of their students as future teachers. The research was carried out with survey method. The study group of the study is composed of 628 preservice teachers. Personal data form and Social Skill Inventory-Short Form were used as data collection tool. Independent sample t test, ANOVA techniques were used in the analysis of the data. According to the findings of the study, it was concluded that the preservice teachers had a meaningful difference between the the social skill levels and variables of gender, department, class, family income, parents-to-parent. There is not significant difference between the number of siblings, the order of birth, parental life status, parents' self-esteem, parental education level and the social skill levels of preservice teachers. In similar studies to be done, it may be advisable to researchers to determine the level of knowledge about social skills of teachers and preservice teachers.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofSakarya University Journal of Educationen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectAile Çalışmalarıen_US
dc.titleÖğretmen Adaylarının Sosyal Beceri Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of the Preservice Teachers' Social Skills in Terms of Some Variablesen_US
dc.typearticleen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage151en_US
dc.identifier.endpage167en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.department-tempAmasya Üniversitesi, Temel Eğitim Bölümü, Amasya, Türkiye;Hitit Üniversitesi, Çocuk Gelişimi Bölümü, Çorum, Türkiyeen_US
dc.contributor.institutionauthor[Belirlenecek]
dc.identifier.doi10.19126/suje.437918


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster