Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDibo, Mete
dc.contributor.authorSeçilmiş, İbrahim Erdem
dc.contributor.authorGüran, Mehmet Cahit
dc.date.accessioned2021-11-01T18:17:56Z
dc.date.available2021-11-01T18:17:56Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1307-7112
dc.identifier.issn2667-6907
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpBd056QTNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/7788
dc.description.abstractÖdül mekanizmasının türü, bir iktisadi deneyin geçerliliğini belirleyen kritik bir faktördür. Deneysel iktisat literatüründe en çok tercih edilen ödül mekanizmaları; para ve ders notudur. Bu çalışmanın amacı; para ve ders notu kullanımına ilişkin deneysel iktisat literatürünü incelemektir. Yapılan inceleme sonucunda; araştırmacılar tarafından parasal ödüllerin daha sık kullanılmasına rağmen ders notunun ya da paranın daha üstün bir araç olduğuna dair net bir sonuç elde edilememiştir. Ayrıca incelememiz sonunda her deneyi farklı amaç ve bağlamı olan ayrıksı bir araştırma tasarımı olarak analiz etmenin geçerlilik sınaması için daha uygun bir yol olduğu değerlendirilmektedir.en_US
dc.description.abstractThe type of the reward mechanism is a critical factor that affects the validity of the economics experiments. The two most preferred rewards in the experimental economics literature are money and class points. The aim of this study to review the state of art on the use of money and class points in the experimental economics literature. The result of the literature review shows that, although the monetary reward is the primary motivation used by researchers, there is no clear-cut evidence which shows whether money or class point does better. Our review suggests that a more appropriate way to make a validity examination is to analyze every experiment as a separate research design due to different aims and contexts.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofFinans Politik ve Ekonomik Yorumlar Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleDeneysel İktisatta Ödül Mekanizmasının Rolü: Parasal Teşvik ve Ders Notu Karşılaştırmasıen_US
dc.title.alternativeThe Role of Reward Mechanism in Experimental Economics: A Comparison of Monetary Incentives and Class Pointen_US
dc.typearticleen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.identifier.volume55en_US
dc.identifier.issue636en_US
dc.identifier.startpage37en_US
dc.identifier.endpage46en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.department-tempHitit Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Maliye Bölümü, Çorum, Türkiye;Hacettepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Maliye Bölümü, Ankara, Türkiye;Yükseköğretim Denetleme Kurulu, ( Yök) Ankara, Türkiyeen_US
dc.contributor.institutionauthor[Belirlenecek]


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster