dc.contributor.author | Akyol, Aygün | |
dc.date.accessioned | 2021-11-01T18:18:00Z | |
dc.date.available | 2021-11-01T18:18:00Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.issn | 1308-2140 | |
dc.identifier.issn | 1308-2140 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpBd05USTJOZz09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11491/7837 | |
dc.description.abstract | Ibn Khaldun is one of the important thinkers of Islamic philosophy because of his original ideas. This importance is not only a critical point of view, but also because it offers solution suggestions and new intellectual approaches. The approaches that he put forward in relation to his education activities also contain determinations that remain valid for today. The purpose of the society is to transfer their culture to the next generation. According to Ibn Khaldun, this is provided with the concept of asabiyyah. But at this point the relationship between civilization and asabiyyah is remarkable. As education increases, increases culture and civilization, however, asabiyyah is reduced. At this point, we will examine the role of asabiyyah in education. In this context, we will investigate the transfer of value to future generations. In the same way, we will also discuss discontinuities in the values area. Cultural transmission is necessary for continuation of presence of community. At this point a civilized life is important. In this context, particularly on the basis of Ibn Khaldun’s philosophy, we will investigate the role of education in values transfer and cultural continuity. In this context, the study will focus on the role and importance of education and training in the formation of individual and social field. Ibn Khaldun's understanding of science and the importance of the classification of sciences will be discussed in the study. From all of these, how a healthy individual will be shaped as a result of education and training activities will be examined. The stages in which the individual will know himself, become a member of the society and contribute to it will be discussed. | en_US |
dc.description.abstract | İbn Haldun, özgün fikirleri sebebiyle İslam felsefe geleneğinin önemli düşünürlerden biridir. Bu önem, onun ortaya koyduğu düşünüş biçiminin sadece eleştirel bir bakış açısı olmayıp, çözüm önerileri ve yeni fikri yaklaşımlar ortaya koyması sebebiyledir. Onun eğitim faaliyetleri konusunda ortaya koyduğu yaklaşımlar bugün için de geçerliliğini koruyan tespitler barındırmaktadır. Toplumların amacı, sahip olduğu kültürel değerleri gelecek nesillere aktarmaktır. İbn Haldun'a göre bu, asabiyye kavramı ile sağlanır. Fakat bu noktada medeniyetle asabiyyet arasındaki ilişki dikkatli incelenmesi gereken bir husustur. İbn Haldun’a göre eğitim arttıkça, kültür ve uygarlık artarken, asabiyye duygusu azalır. Biz de çalışmamızda buradan hareketle eğitimde asabiyenin rolünü inceleyeceğiz. Bu bağlamda, değerlerin gelecek nesillere aktarılmasında asabiyyenin rolünü ve değerler alanındaki kopuklukların sebeplerini tartışacağız. Toplumun varlığının devam etmesi için kültürel aktarım zorunludur. Bu da medeni bir yaşamda gerçekleşir. Tüm bunlardan hareketle çalışmamızda eğitimin değerler aktarımı ve kültürel süreklilik üzerindeki rolünü İbn Haldun merkezli araştıracağız. Bu bağlamda çalışma, bireysel ve toplumsal sahanın şekillenişinde eğitim ve öğretimin rolü ve önemi üzerinde yoğunlaşacaktır. İbn Haldun’un ilim anlayışı ve ilimler tasnifinin eğitim öğretim hayatı açısından önemi de çalışmada müzakere edilecektir. Tüm bunlardan eğitim ve öğretim faaliyetlerinin neticesinde sağlıklı bir bireyin nasıl şekilleneceği incelenecektir. Bireyin kendini bilmesi, toplumun bir ferdi olması ve ona katkı sağlamasının hangi aşamalardan geçtiği müzakere edilecektir. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.relation.ispartof | Turkish Studies (Elektronik) | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Antropoloji | en_US |
dc.subject | Arkeoloji | en_US |
dc.subject | Sanat | en_US |
dc.subject | Asya Çalışmaları | en_US |
dc.subject | Davranış Bilimleri | en_US |
dc.subject | İş | en_US |
dc.subject | İşletme Finans | en_US |
dc.subject | İletişim | en_US |
dc.subject | Kriminoloji ve Ceza Bilimi | en_US |
dc.subject | Kültürel Çalışmalar | en_US |
dc.subject | Nüfus İstatistikleri Bilimi | en_US |
dc.subject | İktisat | en_US |
dc.subject | Eğitim, Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.subject | Eğitim, Özel | en_US |
dc.subject | Çevre Çalışmaları | en_US |
dc.subject | Ergonomi | en_US |
dc.subject | Etik | en_US |
dc.subject | Etnik Çalışmalar | en_US |
dc.subject | Aile Çalışmaları | en_US |
dc.subject | Film, Radyo, Televizyon | en_US |
dc.subject | Folklor | en_US |
dc.subject | Coğrafya | en_US |
dc.subject | Sağlık Politikaları ve Hizmetleri | en_US |
dc.subject | Tarih | en_US |
dc.subject | Bilim Felsefesi ve Tarihi | en_US |
dc.subject | Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm | en_US |
dc.subject | Beşeri Bilimler | en_US |
dc.subject | Bilgi, Belge Yönetimi | en_US |
dc.subject | Uluslararası İlişkiler | en_US |
dc.subject | Dil ve Dil Bilim | en_US |
dc.subject | Hukuk | en_US |
dc.subject | Edebiyat | en_US |
dc.subject | Edebi Teori ve Eleştiri | en_US |
dc.subject | Mantık | en_US |
dc.subject | İşletme | en_US |
dc.subject | Ortaçağ ve Rönesans Çalışmaları | en_US |
dc.subject | Müzik | en_US |
dc.subject | Hemşirelik | en_US |
dc.subject | Beslenme ve Diyetetik | en_US |
dc.subject | Felsefe | en_US |
dc.subject | Siyasi Bilimler | en_US |
dc.subject | Psikoloji | en_US |
dc.subject | Kamu Yönetimi | en_US |
dc.subject | Halkla İlişkiler | en_US |
dc.subject | Din Bilimi | en_US |
dc.subject | Sosyal Çalışma | en_US |
dc.subject | Sosyoloji | en_US |
dc.subject | Madde Bağımlılığı | en_US |
dc.subject | Tiyatro | en_US |
dc.subject | Kentsel Çalışmalar | en_US |
dc.subject | Kadın Araştırmaları | en_US |
dc.title | Asabiyyah Theory Of Ibn Khaldun And Its Effect On Education | en_US |
dc.title.alternative | İbn Haldun’un Asabiyet Teorisi Ve Eğitim Üzerindeki Etkisi | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.department | [Belirlenecek] | en_US |
dc.identifier.volume | 13 | en_US |
dc.identifier.issue | 17 | en_US |
dc.identifier.startpage | 37 | en_US |
dc.identifier.endpage | 48 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.department-temp | Hitit Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, İslâm Felsefesi Anabilim Dalı, Çorum, Türkiye | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Akyol, Aygün | |