Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBabaroğlu, Ayhan
dc.contributor.authorMetwalley, Emel Okur
dc.date.accessioned2021-11-01T18:18:00Z
dc.date.available2021-11-01T18:18:00Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1308-2922
dc.identifier.issn2147-6985
dc.identifier.urihttps://doi.org10.30794/pausbed.425633
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpJek9UZzVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/7845
dc.description.abstractBu çalışmada, okul öncesi öğretmenlerinin fen eğitimine karşı tutumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Veriler, Çorum ilinde bulunan ilköğretim okulları bünyesinde yer alan anasınıflarında ve bağımsız anaokullarında görev yapan 244(232kadın, 12 erkek) öğretmenden Fen Eğitimine Karşı Tutum Ölçeği ve Genel Bilgi Formu kullanılarak elde edilmiştir. Çalışma betimsel araştırma türlerinden tarama modelinde yürütülmüştür. Çalışma sonucunda, okul öncesi öğretmenlerin fen eğitimine karşı tutumlarının olumlu olduğu saptanmış, cinsiyetin ve yaşın fen eğitimini karşı tutumda fark oluşturduğu belirlenmiştir. Ayrıca öğretmenlerin fen eğitimine karşı tutumlarının okul türü, eğitim düzeyi, çalışılan yaş grubu, yardımcı öğretmenin varlığı, çalışma saati ve hizmet yılına göre değişmediği de tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study was to determine preschool teachers’ attitudes towards science teaching. The participant of the study was 244(232 women, 12 men) preschool teachers working in kindergarten schools in Çorum city. Data were obtained using the Attitude Scale Towards Science Education and General Information Form. The study was a descriptive research and it was carried out by survey model. As a result of the study, it was determined that pre-school teachers' attitudes towards science education were positive, gender and age have a difference in attitude towards science education. It was also found that teachers' attitudes towards science education did not change according to school type, education level, age group worked, presence of assistant teacher, working hours and years of service.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofPamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleOkul Öncesi Öğretmenlerin Fen Eğitimine İlişkin Tutumlarının İncelenmesi(Çorum İli Örneği)en_US
dc.title.alternativeInvestigation Of Preschool Teachers’ Attitudes Towards Science Teaching(Sample Of Çorum City)en_US
dc.typearticleen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue33en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage15en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.department-tempHitit Üniversitesi, Sağlık Yüksekokulu, Çocuk Gelişimi Bölümü, Çorum, Türkiye;Hitit Üniversitesi, Sağlık Yüksekokulu, Çocuk Gelişimi Bölümü, Çorum, Türkiyeen_US
dc.contributor.institutionauthor[Belirlenecek]
dc.identifier.doi10.30794/pausbed.425633


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster