Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇiçek, Güner
dc.date.accessioned2021-11-01T18:18:01Z
dc.date.available2021-11-01T18:18:01Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.urihttps://doi.org10.7827/TurkishStudies.14169
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpBeE1qY3lNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/7854
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; spor yapan ve yapmayan yetişkin bireylerin iletişim becerilerini karşılaştırmak amacı ile yapılmıştır. Çalışmaya spor yapan 112 kadın yaşları (31.26 ± 3.04) yıl ve 88 erkek erkek yaşları (30.56 ±3.21) yıl olan toplam 200, spor yapmayan grup ise 97 kadın yaşları (31.18±3.11) yıl ve 103 erkek yaşları (30.34±3.12) yıl olan toplam 200 kişiden oluşan 400 gönüllü bu çalışmaya katıldı. Spor yapan grup; düzenli olarak haftada en az 3 gün fitness salonlarında, yürüyüş parklarında spor yapan kişilerden oluştu. Spor yapmayan grup ise; düzenli olarak herhangi bir spor aktivitesine katılmayan sedanter kişilerden seçildi. Araştırmaya katılan bireylerin iletişim becerilerinin tespit edilmesinde “İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeği” (İBDÖ) kullanılmıştır. İstatiksel analiz olarak Mann Whitney U testi kullanıldı. P değeri p<0.001 ve p<0.05 kullanıldı. Çalışmamızda spor yapan ve spor yapmayan bireyler arasında iletişim beceri puanları düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir (p<0.01). Cinsiyetler arası grupların karşılaştırılmasında toplam iletişim puanları arasında anlamlı bir farklılık bulunmadı (p>0.05). Ayrıca spor yapan grubun kendi içerisinde cinsiyetlerin birbiri karşılaştırılmasında iletişim puanları arasında anlamlı bir farklılık bulundu (p<0.05). Sonuç olarak; düzenli olarak spor yapan bireylerin iletişim beceri puanlarının daha yüksek olduğu bulundu. Ayrıca spor yapan kadınların iletişim becerileri erkeklerden daha yüksek olduğu söylenebilir. Beceri iletişim puanı düşük olan kişilere spor yapmaları için teşvik edilmelidir.en_US
dc.description.abstractThis research has been conducted in order to compare the communication skills those who doing sports and those who do not. A total of 400 individuals were included in the study and participants were divided into two groups. 200 individuals (112 women ages (31.26 ± 3.04) years and 88 men ages (30.56 ±3.21) years are engaged sports, and 200 individuals (97 women ages (31.18±3.11) years and 103 men ages (30.34±3.12) years are not do sports. The sports group consisted of people who regularly exercised at least 3 days a week in gyms or in the parks. The other group consisted of sedentary people who did not regularly participate in any sports activity. “Scale for Evaluating the Communication Abilities (SECA)" was utilized in the evaluation of communication skills of the participants. Mann Whitney U test was used as statistical analysis. P value was accepted as p <0.01 and p <0.05. In our study, a significant difference was found between the communication skills scores of participants who do sports and do not sports (p < 0.01). There was no significant difference in the total communication scores between the two gender groups (p> 0.05). In addition, there was a significant difference between the communication scores of the gender comparison of the group that do sports (p <0.05). As a result; It was reported that the individuals who regularly do sports have higher communation skills scores. In addition, it can be said that women who do sports have higher communication skills than men who do sports. People with low skills communication scores should be encouraged to do sports.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofTurkish Studies (Elektronik)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSpor Bilimlerien_US
dc.subjectDavranış Bilimlerien_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.titleSpor Yapan Ve Yapmayan Yetişkin Bireylerin İletişim Becerileri Düzeylerinin Karşılaştırılmasıen_US
dc.title.alternativeComparison Of Communication Skills Levels Between Adults Doing Sports And Do Not Sportsen_US
dc.typearticleen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue19en_US
dc.identifier.startpage835en_US
dc.identifier.endpage842en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.department-tempHitit Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi, Çorum, Türkiyeen_US
dc.contributor.institutionauthorÇiçek, Güner
dc.identifier.doi10.7827/TurkishStudies.14169


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster