Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBabaroğlu, Ayhan
dc.date.accessioned2021-11-01T18:18:02Z
dc.date.available2021-11-01T18:18:02Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1303-0493
dc.identifier.issn2148-4929
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWprNU5qQXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/7864
dc.description.abstractErken çocukluk dönemi, çocukta öğrenmenin en yoğun olduğu, kültürel normların geliştiği ve temel alışkanlıkların edinildiği dönemdir. Erken yaşlarda beyindeki hızlı gelişme sayesinde, insanın yaşamı boyunca sağlığını, öğrenme becerilerini ve davranışlarını etkileyecek olan temeller atılır. Öğrenmenin en yoğun olduğu bu dönemde çocuklar, alıcı konumunda olduklarından çevrenin tüm olumlu ve olumsuz etkilerine açıktırlar. Dolayısıyla fiziksel çevre, çocuğun gelişiminde etkin bir role sahiptir. Bu sebeple, bu dönemin uygun yaşantılarla ve iyi şartlarda geçirilmesi gerekir. Bu konuda yapılmış araştırmalarda, fiziksel ve sosyal çevrenin çocukların başarıları üzerindeki etkisi açıkça ortaya konmuştur. Erken çocuk döneminde, öğrenme ortamlarının çocuğun(sosyal, duygusal, zihinsel ve fiziksel)gelişim ve öğrenme kapasitesini en üst düzeye çıkarılmasını sağlayan, çocuklar için tasarlanmış olması gerekmektedir. Konunun önemine binaen bu çalışmada erken çocukluk dönemindeki eğitim ortamlarının, çocukların gelişimi ve öğrenmeleri üzerindeki etkilerine değinilmiştir. Bu konudaki mevcut çalışmalar incelenerek, okul öncesi eğitim kurumlarının bina ve yapı özellikleri ile iç ve dış mekân özellikleri üzerinde durularak konuya dikkat çekilmiştir.en_US
dc.description.abstractEarly childhood is the period in which learning is most intense, cultural norms are developed and basic habits are formed in children. As a result of the fast development in the brain in early ages, foundations that will affect the lifelong health, learning skills and behaviours of the individual are laid. Children are open to all positive and negative effects of the environment as they are recipients in this period in which learning is most intense. Thus, the physical environment plays an important role in the child’s development. For this reason, this period must be lived with appropriate experiences and under good conditions. Researches on this subject have clearly revealed the effect of the physical and social environment on the success of children. In early childhood, the learning environments must be designed for children so as to maximise the development and learning capacity of children (social, emotional, intellectual and physical). Based on the importance of the subject, the effects of learning environments in early childhood on the development and learning of children have been discussed in this study. Present studies on the subject have been examined and attention has been drawn to the subject by focusing on the characteristics of the buildings and structures and particulars of the interior and exterior locations.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofAbant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAile Çalışmalarıen_US
dc.titleEğitim Ortamları Açısından Okul Öncesi Eğitim Kurumlarıen_US
dc.title.alternativePreschool Education Institutes In Terms Of Education Environmentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1313en_US
dc.identifier.endpage1330en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.department-tempHitit Üniversitesi Sağlık Yüksek Okulu, Çocuk Gelişimi Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorBabaroğlu, Ayhan


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster