dc.contributor.author | Babaroğlu, Ayhan | |
dc.date.accessioned | 2021-11-01T18:18:02Z | |
dc.date.available | 2021-11-01T18:18:02Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.issn | 1303-0493 | |
dc.identifier.issn | 2148-4929 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWprNU5qQXdNQT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11491/7864 | |
dc.description.abstract | Erken çocukluk dönemi, çocukta öğrenmenin en yoğun olduğu, kültürel normların geliştiği ve temel alışkanlıkların edinildiği dönemdir. Erken yaşlarda beyindeki hızlı gelişme sayesinde, insanın yaşamı boyunca sağlığını, öğrenme becerilerini ve davranışlarını etkileyecek olan temeller atılır. Öğrenmenin en yoğun olduğu bu dönemde çocuklar, alıcı konumunda olduklarından çevrenin tüm olumlu ve olumsuz etkilerine açıktırlar. Dolayısıyla fiziksel çevre, çocuğun gelişiminde etkin bir role sahiptir. Bu sebeple, bu dönemin uygun yaşantılarla ve iyi şartlarda geçirilmesi gerekir. Bu konuda yapılmış araştırmalarda, fiziksel ve sosyal çevrenin çocukların başarıları üzerindeki etkisi açıkça ortaya konmuştur. Erken çocuk döneminde, öğrenme ortamlarının çocuğun(sosyal, duygusal, zihinsel ve fiziksel)gelişim ve öğrenme kapasitesini en üst düzeye çıkarılmasını sağlayan, çocuklar için tasarlanmış olması gerekmektedir. Konunun önemine binaen bu çalışmada erken çocukluk dönemindeki eğitim ortamlarının, çocukların gelişimi ve öğrenmeleri üzerindeki etkilerine değinilmiştir. Bu konudaki mevcut çalışmalar incelenerek, okul öncesi eğitim kurumlarının bina ve yapı özellikleri ile iç ve dış mekân özellikleri üzerinde durularak konuya dikkat çekilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | Early childhood is the period in which learning is most intense, cultural norms are developed and basic habits are formed in children. As a result of the fast development in the brain in early ages, foundations that will affect the lifelong health, learning skills and behaviours of the individual are laid. Children are open to all positive and negative effects of the environment as they are recipients in this period in which learning is most intense. Thus, the physical environment plays an important role in the child’s development. For this reason, this period must be lived with appropriate experiences and under good conditions. Researches on this subject have clearly revealed the effect of the physical and social environment on the success of children. In early childhood, the learning environments must be designed for children so as to maximise the development and learning capacity of children (social, emotional, intellectual and physical). Based on the importance of the subject, the effects of learning environments in early childhood on the development and learning of children have been discussed in this study. Present studies on the subject have been examined and attention has been drawn to the subject by focusing on the characteristics of the buildings and structures and particulars of the interior and exterior locations. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.ispartof | Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Aile Çalışmaları | en_US |
dc.title | Eğitim Ortamları Açısından Okul Öncesi Eğitim Kurumları | en_US |
dc.title.alternative | Preschool Education Institutes In Terms Of Education Environments | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.department | [Belirlenecek] | en_US |
dc.identifier.volume | 18 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1313 | en_US |
dc.identifier.endpage | 1330 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.department-temp | Hitit Üniversitesi Sağlık Yüksek Okulu, Çocuk Gelişimi Bölümü | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Babaroğlu, Ayhan | |