Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTopuz, Şenay
dc.contributor.authorYılmaz Sezer, Neslihan
dc.contributor.authorGönenç, İlknur Münevver
dc.contributor.authorBüyükkayacı Duman, Nuriye
dc.date.accessioned2021-11-01T18:18:04Z
dc.date.available2021-11-01T18:18:04Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationTopuz, Ş., Yılmaz Sezer, N., Gönenç, İ. M., Büyükkayacı Duman, N. (2018). Ebelik Öğrencilerinin Duygusal Zekâlarının Boyun Eğici Davranışlarına Etkisi. Sağlık Bilimleri Dergisi, 27(3), 228-233.en_US
dc.identifier.issn1018-3655
dc.identifier.issn1018-3655
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpVeE16WXpNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/7885
dc.description.abstractGiriş: Düşük duygusal zekâ ve boyun eğici davranışlar bireysel gelişimi etkilemekte ve başarıda düşüşe neden olmaktadır. Bu nedenle ebelik öğrencilerinin kişisel ve mesleki gelişimleri açısından yüksek duygusal zekâya ve düşük boyun eğici davranışlara sahip olmaları önemlidir. Amaç: Bu çalışma, ebelik öğrencilerinin duygusal zekâlarının boyun eğici davranışlarına etkisini belirlemek amacı ile yapılmıştır. Yöntem: Çalışma tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2017-2018 öğretim yılında bir devlet üniversitesinin ebelik bölümüne kayıtlı olan dördüncü sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Çalışmaya katılmayı kabul eden 70 öğrenciye anket formları uygulanmıştır. Veriler, bir bilgi formu, Duygusal Zekâ Değerlendirme Ölçeği (DZÖ) ve Boyun Eğici Davranışlar Ölçeği (BEDÖ) ile toplanmıştır. Araştırmanın verileri bilgisayar ortamında SPSS 21 paket programı kullanılarak değerlendirilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde, frekans, yüzde hesaplamaları ve ki kare testi kullanılmıştır. Bulgular: Duygusal zekâ düzeyi öğrencilerin% 45,7’sinde düşük,% 37,2'inde orta,% 17,1'inde yüksek bulunmuştur. Öğrencilerin DZÖ puan ortalaması 123,57+32,54, BEDÖ puan ortalaması ise 34,8+7,02 olarak bulunmuştur. DZÖ ve BEDÖ puan ortalamaları ile bireysel özellikler arasındaki farkın ise istatistiksel olarak anlamlı olmadığı tespit edilmiştir. (p> 0.05). Sonuç ve Öneriler: Öğrencilerin önemli bir kısmının düşük duygusal zekâya sahip olduğu, boyun eğici davranışlarının ise orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin duygusal zekâlarını ve kendine güvenlerini geliştirmek için müfredatların güncellenmesi önerilebilir.en_US
dc.description.abstractIntroduction: Developing submissive behaviors and having low emotional intelligence adversely affect personal development of an individual and cause a decline in success. For this reason, it is important that midwifery students should have high emotional intelligence and low submissive behaviors in terms of their personal and professional development. Aim: This study aimed to determine midwifery students' emotional intelligence, submissive behavior levels, and the factors affecting them. Method: The study was carried out in descriptive model. The questionnaire forms were applied to 70 students. Data were collected using an information form, the Emotional Intelligence Evaluation Scale (EIES) and the Submissive Acts Scale (SAS). Results: The emotional intelligence level was found to be low in 45.7% of the students, medium in 37.2%, and high in 17.1%. The mean SAS score of the students was 123.57 + 32.54, and the mean EIES score of the students was 34.8 + 7.02. The difference between the mean scores of Emotional Intelligence Evaluation Scale (EIES) and Submissive Acts Scale (SAS) and the individual characteristics was determined to be statistically insignificant (p> 0.05). Conclusion: It was determined that a significant part of the students had low emotional intelligence, and that the mean SAS score was moderate.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofSağlık Bilimleri Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDuygusal Zekâen_US
dc.subjectBağımlı Davranışen_US
dc.subjectEbeliken_US
dc.subjectEmotional Intelligenceen_US
dc.subjectAddictive Behavioren_US
dc.subjectMidwiferyen_US
dc.titleEbelik Öğrencilerinin Duygusal Zekâlarının Boyun Eğici Davranışlarına Etkisien_US
dc.title.alternativeThe Effect On Submissive Behavior Of Emotional Intelligence Of Midwifery Studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentHitit Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümüen_US
dc.identifier.volume27en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage228en_US
dc.identifier.endpage233en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.department-tempAnkara Üniversitesi, Hemşirelik Fakültesi, Ebelik Bölümü, Ankara, Türkiye;Ankara Üniversitesi, Hemşirelik Fakültesi, Ebelik Bölümü, Ankara, Türkiye;Ankara Üniversitesi, Hemşirelik Fakültesi, Ebelik Bölümü, Ankara, Türkiye;Hitit Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü, Çorum, Türkiyeen_US
dc.contributor.institutionauthorBüyükkayacı Duman, Nuriye


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster