Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTurkay, Hikmet
dc.contributor.authorMumcu, H. Erdem
dc.contributor.authorÇeviker, Abdulkerim
dc.contributor.authorGüngöz, Esengül
dc.contributor.authorÖzlü, Kurtuluş
dc.date.accessioned2021-11-01T18:18:05Z
dc.date.available2021-11-01T18:18:05Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1301-9058
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpNeE5ETTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/7894
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Vlachopoulos, Katartzi ve Kontou (2011) tarafından geliştirilen Beden Eğitiminde Temel Psikolojik İhtiyaçlar Ölçeği’ni (The Basic Psychological Needs in Physical Education Scale BPN-PE) Türkçeye uyarlamak ve psikometrik özelliklerini incelemektir. Orijinal ölçek İngilizcedir ve üç faktörlü toplam 12 ifadeden oluşmaktadır. Türkçeye çevrilen ifadelerin Türkçeye uygunluğu, anlam bütünlüğü ve dil geçerliliğini sağlamak için İngilizce dil uzmanlarının görüşleri alınarak ölçeğe son şekli verilmiştir. Ölçeğin Türkçe formu 405 ortaokul ve 412 lise öğrencisine uygulandıktan sonra ölçeğin yapı geçerliği faktör analiziyle yapılmış ve analiz sonucunda Türkçeye çevrilen ölçeğin de 12 ifadeden oluşacağı kararlaştırılmıştır. Ölçeğin iç tutarlılığını belirlemek için ölçeğin her bir faktörü (ortaokul için 0,67 ile 0,75 ve lise için 0,66 ile 0,76 arasında) ve ölçeğin tümü için Cronbach Alpha güvenirlik katsayılarının yeterli olduğu sonucuna varılmıştır. Yapılan analizlerin sonuçlarına göre; Beden Eğitiminde Temel Psikolojik İhtiyaçlar Ölçeği’nin üç faktörlü yapısının hem ortaokul hem de lise öğrencileri için Türk kültürüne güvenilir ve geçerli bir şekilde uyarlandığı yorumu yapılabilir.en_US
dc.description.abstractThe aim of the study is to adapt The Basic Psychological Needs In Physical Education Scale developed by Vlachopoulos, Katartzi and Kontou (2011) into Turkish and to examine its psychometric features. The original language of the scale is English and it is a three factor model with in 12 items. It was supervised by English language specialist of the items translated in to Turkish. After Turkish version of the scale was applied to 405 secondary school and 412 high school students the construct validity was provided through factor analysis and according to analysis results, It was decided that Turkish version of the scale would consist of 12 items too. It was concluded that Cronbach Alpha reliability co-efficient for each item (0.67 and 0.75 for secondary school and 0.66-0.76 for high school) and whole scale was enough so as to determine the internal consistency of the translated scale. According to analysis results it can be concluded that three factor construct of Basic Psychological Needs in Physical Education Scale has been adapted in a valid and reliable way to Turkish culture for both secondary and high school students.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofGazi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleBeden Eğitiminde Temel Psikolojik İhtiyaçlar Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanmasıen_US
dc.title.alternativeAdaptation of the Basic Psychological Needs in Physical Education Scale into Turkishen_US
dc.typearticleen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.identifier.volume39en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage1135en_US
dc.identifier.endpage1155en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.department-tempKafkas Üniversitesi;Hitit Üniversitesi;Hitit Üniversitesi;Kafkas Üniversitesi;Hitit Üniversitesien_US
dc.contributor.institutionauthor[Belirlenecek]


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster