Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBelbağ, Aybegüm Güngördü
dc.contributor.authorKurt Cihangir, Çiğdem
dc.date.accessioned2021-11-01T18:18:13Z
dc.date.available2021-11-01T18:18:13Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2148-1237
dc.identifier.issn2587-0114
dc.identifier.urihttps://doi.org10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.19.03.1064
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpRMU1ERXpNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/7960
dc.description.abstractThis research examines the relationships between compulsive buying and financial factors such as: Money attitudes, credit card use and perceived financial well-being. Findings showed that power-prestige has a negative and significant effect and anxiety, compulsive buying and credit card use have a positive and significant effect on perceived financial well-being. Power-prestige and credit card use have a positive and significant effect on compulsive buying. Retention-time has a negative and significant effect on credit card use. Different from past studies, the current study combines money attitudes, credit card use, and compulsive buying with perceived financial well-being from the point of younger Turkish consumers.en_US
dc.description.abstractBu çalışmada, kompulsif satın almanın paraya yönelik tutumlar, kredi kartı kullanımı ve algılanan finansal refah gibi finansal faktörler arasındaki ilişkileri incelenmektedir. Çalışmanın bulguları, algılanan finansal refah üzerinde güç-prestij boyutunun negatif ve anlamlı bir etkiye sahip olduğunu, kaygı, kompulsif satın alma ve kredi kartı kullanımının pozitif ve anlamlı bir etkiye sahip olduğunu göstermiştir. Güç-prestij boyutu ve kredi kartı kullanımı kompulsif satın alma üzerinde pozitif ve anlamlı bir etkiye sahiptir. Saklamazaman boyutu ise kredi kartı kullanımı üzerinde olumsuz ve anlamlı bir etkiye sahiptir. Geçmiş çalışmalardan farklı olarak, bu çalışma, genç Türk tüketiciler açısından algılanan finansal refah ile paraya yönelik tutumları, kredi kartı kullanımı ve kompulsif satın alımları birleştirmektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.relation.ispartofÜçüncü Sektör Sosyal Ekonomien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[No Keywords]en_US
dc.titleCompulsive Buying And Financial Factors: Evidence From Turkeyen_US
dc.title.alternativeKompulsif Satin Alma Ve Finansal Faktörler: Türkiye Örneğien_US
dc.typearticleen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.identifier.volume54en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage415en_US
dc.identifier.endpage430en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.department-tempBartın Üniversitesi, İşletme Bölümü, Bartın, Türkiye;Hitit Üniversitesi, İşletme Bölümü, Çorum, Türkiyeen_US
dc.contributor.institutionauthor[Belirlenecek]
dc.identifier.doi10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.19.03.1064


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster