Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkgün, Zuhal
dc.contributor.authorKılıç, Sabiha
dc.date.accessioned2021-11-01T18:18:13Z
dc.date.available2021-11-01T18:18:13Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2148-1237
dc.identifier.issn2587-0114
dc.identifier.urihttps://doi.org10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.19.06.1148
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpRMU1URTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/7961
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı internet kullanımının giderek yaygınlaşmasıyla birlikte içerik üretme-tüketme açısından dijitalleşme sürecinin en önemli aktörü olan C kuşağının demografik özelliklerini belirlemek, benimseyen kategorileri ve dijital ürünlerin algılanan özelliklerine bağlı olarak dijital ürünleri benimseme düzeyi farklılıklarının tespit edilmesidir. Bu çerçevede İstanbul ilinde 15-29 yaş aralığında 464 kişi ile yüz yüze anket çalışması yapılmıştır. Geliştirilen modele göre oluşturulan hipotezlerin test edildiği ANOVA, MANOVA ve çoklu regresyon analizi sonuçlarına göre dijital ürünlerin algılanan göreceli üstünlük, uyumluluk, denenebilirlik ve gözlenebilirlik özellikleri benimseme düzeyinde pozitif etkiye sahiptir. Yenilikçiler ile erken benimseyenler kategorisinde yer alan C kuşağı üyelerinin dijital ürünleri benimseme düzeyi daha yüksektir. C kuşağı genel olarak yenilikçi bir profil çizmektedir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine demographic characteristics of Generation C and the adoption level differences of digital products based on the adopter categories and perceived characteristics of digital products. In this case, face-to-face surveys were conducted with 464 people aged 15-29 in Istanbul. To the ANOVA, MANOVA and multiple regression analysis results, the perceived relative advantage, compatibility, observability and triability of digital products have a positive effect on the adoption. The category of innovators and early adopters of Gen C are more likely to adopt digital products.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofÜçüncü Sektör Sosyal Ekonomien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[No Keywords]en_US
dc.titleTürkiye’de Dijital Ürünlerin Benimsenme Düzeyleri: C Kuşağı Tüketicilerine Dair Bir Saha Araştırmasıen_US
dc.title.alternativeAdoption Levels Of Digital Products In Turkey: A Field Survey On Generation C Consumersen_US
dc.typearticleen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.identifier.volume54en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage1014en_US
dc.identifier.endpage1034en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.department-tempYozgat Bozok Üniversitesi, Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu, Yozgat, Türkiye;Hitit Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü, Çorum, Türkiyeen_US
dc.contributor.institutionauthor[Belirlenecek]
dc.identifier.doi10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.19.06.1148


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster