Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGencer, Nevzat
dc.date.accessioned2021-11-01T18:18:21Z
dc.date.available2021-11-01T18:18:21Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationGencer, N. (2019). İmam hatip lisesi öğrencilerinde okul aidiyet duygusu (Çorum örneği). Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (SAUIFD), 21(39), 149-172.en_US
dc.identifier.issn2146-9806
dc.identifier.issn1304-6535
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpRek5qWXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/8027
dc.description.abstractTemel amacı, imam hatip lisesi (İHL) öğrencilerinde okul aidiyet duygusunun incelenmesi olan bu araştırma, 2018-2019 öğretim yılında Çorum il merkezinde bulunan imam hatip liselerinde öğre-nim görmekte olan 276 öğrenci (145 kız, 131 erkek) üzerinde gerçekleştirilmiştir. Verilerin top-lanmasında Aşlamacı ve Eker tarafından geliştirilen “İHL Okul Aidiyeti Ölçeği” kullanılmıştır. SPSS 16.0 paket programına aktarılan verilerin analizi, betimsel istatistikler ile bağımsız gruplar t testi ve tek yönlü varyans analizi ile yapılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, öğrencilerin okula aidiyet düzeyinin (X=3,51) yüksek olduğu tespit edilmiştir. Cinsiyetlerine göre öğrencilerin okul aidiyet ölçeği puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamakla birlikte, erkek öğren-cilerin ortalamalarının kız öğrencilerin ortalamalarına göre daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Ay-rıca ölçekten aldıkları puanlar, öğrencilerin sınıf düzeylerine, ebeveynin eğitim durumuna, ailenin gelirine ve geçmiş öğretim yılı akademik başarı durumuna göre anlamlı bir farklılık göstermezken (p>0.05), İHL tercih sebepleri ve üniversitede okumak istedikleri alanlara göre ise gruplar ara-sında anlamlı farklılıklar bulgulanmıştır.en_US
dc.description.abstractThis research, the main purpose of which is to examine the sense of school belonging of imam hatip high school (IHHS) students, has been carried out on 276 students (145 girls, 131 boys) who are studying at imam hatip high schools in the city center of Çorum in the 2018-2019 aca-demic year. ”IHHS School Belonging Scale” which was developed by Aşlamacı and Eker was used for data collection. The analysis of the data transferred to the SPSS 16.0 package program has been done by descriptive statistics, independent groups t test and one way variance analysis. According to the findings, it has been found that the students’ level of school belonging (X=3.51) is high. Although there is no statistically significant difference between the scores of the students' school belonging scale according to their gender, it has been determined that the average of male students is higher than the average of female students. Moreover, while the scores obtained from the scale do not show a significant difference according to the students' class levels, the educa-tional level of the parents, the income of the family and the academic achievement level of the past year (p> 0.05), there are significant differences between the groups according to the stu-dents' reasons for the IHHS preference and the fields they want to study at university. [You may find an extended abstract of this article after the bibliography.]en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofSakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDin Psikolojisien_US
dc.subjectAidiyeten_US
dc.subjectOkul Aidiyet Duygusuen_US
dc.subjectİmam Hatip Lisesien_US
dc.subjectPsychology of Religionen_US
dc.subjectBelongingen_US
dc.subjectSense of School Belongingen_US
dc.subjectImam Hatip High Schoolen_US
dc.titleİmam Hatip Lisesi Öğrencilerinde Okul Aidiyet Duygusu (Çorum Örneği)en_US
dc.title.alternativeSense of School Belonging Among Imam Hatip High School Students (Çorum Case)en_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentHitit Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Sosyal Hizmet Bölümüen_US
dc.identifier.volume21en_US
dc.identifier.issue39en_US
dc.identifier.startpage149en_US
dc.identifier.endpage172en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.department-tempHitit Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı, Çorum, Türkiyeen_US
dc.contributor.institutionauthorGencer, Nevzat


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster