Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBilici, İbrahim
dc.contributor.authorGürü, Metin
dc.contributor.authorKeskin, Ali İhsan
dc.date.accessioned2021-11-01T18:18:25Z
dc.date.available2021-11-01T18:18:25Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationBilici, İ., Gürü, M., & Keskin, A. (2019). Atık Polietilen Pirolizinin Dizel Motor Ve Emisyon Parametrelerine Etkisinin İncelenmesi. Isı Bilimi ve Tekniği Dergisi, 39(1), 51-58.en_US
dc.identifier.issn1300-3615
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpneE56RTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/8050
dc.description.abstractPlastik malzemelerin kullanılmasının artışıyla birlikte Polietilen (PE) nin de kullanımı da bütün dünyada artmıştır. Bu yüksek miktardaki PE doğal bozulmama özelliğinden dolayı çevresel problemleri de beraberinde getirmektedir. Fakat bu PE sıvı yakıtlara dönüştürülebildiği için çevresel ve ekonomik olarak fayda sağlayabilir. Bu deneysel çalışmada PE dizel yakıt katkısına dönüştürülerek polimer bazlı yakıtların dizel motorlarda eksoz emisyonu ve performans paramatereleri incelenmiştir. PE atıklar termal piroliz yöntemiyle yakıta dönüştürülmüştür. PE atık katkılı yakıt %5, %10 ve %20 oranlarında dizel yakıt ile karıştırılarak herhangi bir modifikasyon gerçekleştrilmeden test edilmiştir. Genel olarak motor performans ve eksoz emisyon değerleri dizel yakıtlar ile benzer özellikler göstermiştir. Spesifik yakıt tüketimi (SFC) değeri PE oranının artmasıyla hafif düzeyde artış göstermiştir. Karbonmonoksit (CO) ve azot oksit (NOx) değerleri de dizel yakıt ile karşılaştırıldığında artma eğilimi göstermiştir.en_US
dc.description.abstractWith the increment of usage of plastic materials, the use of polyethylene (PE) all over the world is also increasing. The great amount of PE usage results in a huge amount of PE waste. These huge amounts of PE wastes are generating environmental problems due to their non-degradable properties. But, PE wastes can be converted into liquid fuels for both economic and environmental benefits. In this experimental study, the conversion of PE wastes into diesel fuel and influence of the polymer-based fuels on the performance and exhaust emission of diesel engine was investigated. The conversion of PE wastes was carried out by utilizing the thermal pyrolysis process. The blends of the PE waste based fuel with diesel fuel were tested with three different ratios (5%, 10%, and 20%) in an unmodified direct injection diesel engine at full load condition. In general, engine performance and exhaust emission values of the blend fuels were similar to that of diesel fuel. Specific fuel consumption (SFC) values of the blend fuels slightly increased depending on the ratio of PE based fuel in the test fuels. The carbon monoxide (CO) and oxides of nitrogen (NO)x emissions of the blended fuels values showed an increasing trend as compared to the values of diesel fuel.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofIsı Bilimi ve Tekniği Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPolietilen atıken_US
dc.subjectGeri dönüşümen_US
dc.subjectTermal pirolizen_US
dc.subjectAlternatif yakıten_US
dc.subjectDizel motoren_US
dc.subjectEmisyonen_US
dc.subjectPolyethylene wasteen_US
dc.subjectRecycleen_US
dc.subjectThermal pyrolysisen_US
dc.subjectAlternative fuelen_US
dc.subjectDiesel engineen_US
dc.subjectEmissionen_US
dc.titleAtık Polietilen Pirolizinin Dizel Motor Ve Emisyon Parametrelerine Etkisinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation Of Pyrolysis Of Waste Polyethylene (Pe) And Effects On Diesel Engine And Emission Parametersen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentHitit Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Kimya Mühendisliği Bölümüen_US
dc.identifier.volume39en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage51en_US
dc.identifier.endpage58en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.department-tempHitit Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Kimya Mühendisliği Bölümü, Çorum, Türkiye;Gazi Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Kimya Mühendisliği Bölümü, Ankara, Türkiye;Mersin Üniversitesi, Tarsus Teknik Eğitim Fakültesi, Otomotiv Bölümü, Mersin, Türkiyeen_US
dc.contributor.institutionauthorBilici, İbrahim


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster