Öğrenci Bakış Açısıyla Muhasebe Eğitiminde Teknoloji Kullanımı: Hitit Üniversitesi Örneği
Abstract
Günümüz muhasebe uygulamaları teknoloji yoğun bir dönemden geçtiği için, muhasebe uygulayıcılarının da bu sürece uyum sağlaması gerekmektedir. Bu noktada geleceğin muhasebe uygulayıcıları olarak muhasebe dersi alan, İktisadi ve İdari Bilimler Fakülteleri ve Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin aldıkları teknoloji destekli muhasebe eğitimi önem arz etmektedir. Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin muhasebe derslerinde teknoloji kullanımına ilişkin bakış açılarının tespit edilmesidir. Bu amaçla Hitit Üniversitesi bünyesindeki İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinde ve Meslek Yüksekokullarında muhasebe dersi alan öğrencilere yönelik bir anket çalışması yapılmıştır. Çalışma sonucunda öğrencilerin bölümleri, ortalamaları ve sınıfları ile muhasebe derslerinde teknoloji kullanımına yönelik bakış açıları arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Ayrıca, çalışmada öğrencilerin sırasıyla en çok muhasebe yazılımlarının ayrı bir ders olarak anlatılması gerektiği, muhasebe derslerinde ders konularının sınıfta anlatıldıktan sonra konu ile ilgili ders notlarının internet ortamında da paylaşılması gerektiği, muhasebe dersleri veren öğretim üyelerinin eğitimle ilgili yeni teknolojileri takip etmesi gerektiği ve teknolojik ürünlerin kullanımı ile dersleri takip etmenin daha kolay olacağı ifadelerine önem verdikleri tespit edilmiştir. Çalışmanın bir başka sonucu ise, öğrenciler derslerde daha çok taşınabilir bilgisayar, projeksiyon cihazı ve akıllı tahta kullanılması gerektiğini belirtmişler, aynı şekilde teknolojik yazılımlardan ise, paket muhasebe yazılımları, ofis uygulamaları ve internet tabanlı yazılımların kullanılması gerektiğini belirtmişlerdir. Since today's accounting practices are going through a technology intensive period, the practitioners of accounting are also required to adapt to this process. At this point, technology-assisted accounting education which is received by the students of Faculties of Economics and Administrative Sciences and Vocational Schools of Higher Education who are taking accounting course as future accounting practitioners is important. The aim of this study is to determine students' perspectives on the use of technology in their accounting courses. To this end, a questionnaire study was conducted for students who are taking accounting courses in Faculty of Economics and Administrative Sciences and Vocational Schools of Higher Education within Hitit University. As a result of the study, a significant difference was found between students' departments, their averages and classes and their perspective on the use of technology in accounting courses. In addition, as a result of the study it was determined that the students respectively attach importance to the issues such as; it is necessary to explain accounting software as a separate course, the course notes should also be shared on the internet after the course topics are explained during the accounting classes in the classroom, and the lecturers who give accounting courses should follow the new technologies related to education and it would be easier to follow the lessons with the use of technological products. Another result of the study was that students stated that more portable computers, projection devices and smart boards should be used in the courses. Similarly, they also mentioned that package accounting software, office applications and internet-based software among technological software should be used.
Volume
14Issue
4URI
https://doi.org10.29228/TurkishStudies.23379https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpRNU1USXpNdz09
https://hdl.handle.net/11491/8059