Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDayı, Faruk
dc.contributor.authorKendirli, Selçuk
dc.date.accessioned2021-11-01T18:18:39Z
dc.date.available2021-11-01T18:18:39Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationDayı, F., & Kendirli, S. (2020). Effect of Online Banking Usage Factors on Reuse Intention: Comparison in Terms of Educational Background. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22(2), 460-483.en_US
dc.identifier.issn2667-405X
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpVNU1EVTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/8137
dc.description.abstractThe aim of this study was to determine the effect of bank customers’ views of the use of online banking services on their intention to use them again. The study also investigated whether educational background affected bank customers’ views of online banking and reuse intention. The research sample consisted of 780 bank customers in the city of Kastamonu. Data were collected using a survey. First, the construct validity and reliability of the scales were tested. Data were analyzed using structural equation modeling. Results showed that reuse intention was positively affected by online banking prevalence and negatively affected by concerns about online banking security. According to discriminant analysis, the benefits and prevalence of online banking services were significantly different in participants with a master’s degree, risks of using online banking services were significantly different in those with a primary school degree, and reuse intention was significantly different in those with a bachelor’s degree.en_US
dc.description.abstractÇalışmanın amacı banka müşterilerinin internet bankacılığı kullanımı ile ilgili görüşlerinin internet bankacılığını tekrar kullanma niyetleri üzerindeki etkisini değerlendirilmektedir. Çalışma kapsamında internet bankacılığı ile ilgili tutumun ve tekrar kullanma niyetinin öğrenim durumuna göre anlamlı farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Çalışmanın verileri Kastamonu ilinde internet bankacılığını kullanan 780 banka müşterisinden anket yöntemi ile elde edilen verilerden oluşmaktadır. Öncelikle çalışmada ölçeklerin yapı geçerliği ve güvenilirliği test edilmiştir. Anketlerden elde edilen verilerle istatistiki analizler yapılmış ve oluşturulan yapısal eşitlik modeli ile hipotezler test edilmiştir. Analiz sonucunda internet bankacılığının yaygınlaşma tutumunun, tekrar kullanma niyetini pozitif yönde anlamlı olarak etkilediği tespit edilmiştir. İnternet bankacılığı güvenliğine ilişkin tutumun ise tekrar kullanma niyetini negatif yönde anlamlı olarak etkilediği bulgusuna ulaşılmıştır. Yapılan farklılık analizi sonucunda ise internet bankacılığının faydalı bulunmasının ve yaygınlaşmasının lisansüstü mezunları lehine anlamlı farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. İnternet bankacılığı kullanım riskinin ilkokul mezunları lehine anlamlı farklılık gösterdiği bulgusu elde edilmiştir. Tekrar kullanma niyetinin ise lisans mezunları lehine anlamlı farklılık gösterdiği bulgusuna ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.relation.ispartofAnkara Hacı Bayram Veli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler FakültesiDergisi (Online)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOnline Bankingen_US
dc.subjectBank Customersen_US
dc.subjectEducational Backgrounden_US
dc.subjectStructural Equation Modelingen_US
dc.subjectİnternet Bankacılığıen_US
dc.subjectBanka Müşterilerien_US
dc.subjectEğitim Düzeyien_US
dc.subjectYapısal Eşitlik Modelien_US
dc.titleEffect of Online Banking Usage Factors on Reuse Intention: Comparison in Terms of Educational Backgrounden_US
dc.title.alternativeİnternet Bankacılığı Kullanım Faktörlerinin Tekrar Kullanma Niyeti Üzerindeki Etkisi: Öğrenim Durumu Karşılaştırmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentHitit Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Bankacılık ve Finans Bölümüen_US
dc.identifier.volume22en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage460en_US
dc.identifier.endpage483en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.department-tempKastamonu Üniversitesi, İşletme Bölümü, Kastamonu, Türkiye;Hitit Üniversitesi, Bankacılık ve Finans Bölümü, Çorum, Türkiyeen_US
dc.contributor.institutionauthorKendirli, Selçuk


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster