Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorPolat, Seyfi
dc.contributor.authorSolmaz, Hamit
dc.contributor.authorCalam, Alper
dc.contributor.authorYılmaz, Emre
dc.date.accessioned2021-11-01T18:18:45Z
dc.date.available2021-11-01T18:18:45Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn1302-0900
dc.identifier.issn2147-9429
dc.identifier.urihttps://doi.org10.2339/politeknik.567865
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRJeU9EZ3pNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/8174
dc.description.abstractIn this study, variation of the COVIMEP was tried to be predicted by using the artificial neural network method for 4-stroke, 4- cylinder, direct injection and supercharged HCCI engine experimental data obtained by using n-heptane fuel at 60 oC intake air temperature, 1000 rpm engine speed at different inlet air intake pressure. Intake air inlet pressure and lambda were used as input data in artificial neural network model. The COVIMEP value was used as the target. Three layers and five neurons were used to construct the network using the Levenberg-Marquardt algorithm. Correlation between targets and outputs for teaching, accuracy and testing were obtained as 0.97989, 0.9504 and 0.91644, respectively. Total correlation factor was found as 0.96983. As a result of the study, it was seen that the stored data and the estimated COVIMEP data were compatible.en_US
dc.description.abstractBu çalışmada, 4 zamanlı, 4 silindirli, direkt enjeksiyonlu ve süperşarjlı HCCI motorunda n-heptan yakıtı kullanılarak 60 oC giriş sıcaklığında, 1000 rpm mtor hızında, farklı mme havası giriş basınçlarında elde edilen deneysel sonuçlar kullanılarak yapay sinir ağı metodu kullanılarak COVIMEP değişimi tahmin edilmeye çalışılmıştır. Yapay sinir ağı modelinde giriş verisi olarak emme havası giriş basıncı ve lambda kullanılmıştır. COVIMEP değeri hedef olarak belirlenmiştir. Üç katman ve beş nöron kullanılarak oluşturulan ağ yapısında Levenberg-Marquardt algoritması ile öğretme işlemi yapılmıştır. Öğretme, doğruluk ve test içi hedefler ile çıkışlar arasındaki kolerasyon faktörü sırası ile 0.97989, 0.9504 ve 0.91644 olarak elde edilmiştir. Toplam korelasyon faktörü ise 0.96983 olarak bulunmuştur. Yapılan çalışma sonucunda, saklanan veriler ile tahmin edilen COVIMEP verilerinin uyum içerisinde olduğu görülmüştür.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.relation.ispartofPoliteknik Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[No Keywords]en_US
dc.titleEstimation of the COVIMEP variation in a HCCI engineen_US
dc.title.alternativeBir HCCI Motorda COVIMEP Değişiminin Tahminien_US
dc.typearticleen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.identifier.volume23en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage721en_US
dc.identifier.endpage727en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.department-tempHitit Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Mekatronik Mühendisliği Bölümü, Çorum, Türkiye;Gazi Üniversitesi, Otomotiv Mühendisliği Teknoloji Fakültesi, Ankara, Türkiye;Gazi Üniversitesi, Teknik Bilimler Meslek Yüksek Okulu, Makine ve Metal Teknolojisi, Ankara, Türkiye;Hakkari Üniversitesi, Makine Mühendisliği Fakültesi, Hakkari, Türkiyeen_US
dc.contributor.institutionauthor[Belirlenecek]
dc.identifier.doi10.2339/politeknik.567865


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster