Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDemiryürek, Meral
dc.date.accessioned2021-11-01T18:19:06Z
dc.date.available2021-11-01T18:19:06Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationDemiryürek, M. (2021). İmparatorluğun Kayıp Nesli: Cezmi Vakası. Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, (70), 295-315.en_US
dc.identifier.issn1300-9052
dc.identifier.urihttps://doi.org10.14222/Turkiyat4415
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRJM05EQTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/8279
dc.description.abstractOsmanlı İmparatorluğu modernleşme çabaları kapsamında Batı’ya yönelince devlet işleri kadar bireysel ve toplumsal konular da bu durumdan etkilenir. Özellikle eğitim politikasındaki yenilikler, çocukların ve gençlerin yetiştirilmesiyle ilgili farklı yöntemleri beraberinde getirir. Bu aşamada ihtiyaç duyulan kurumlar, araç-gereçler ve uzman kadroların eksikliği hissedilir. Varlıklı aileler çocuklarını yurt dışına gönderirler, bulundukları çevrede eğitim ehli olarak gördükleri gayrimüslimlerden yardım alırlar. Kimi şair ve yazarların yaşadığı olumsuz tecrübeler, Türk edebiyatına yansımasına rağmen meseleyi bu açıdan ele alan bir çalışma yoktur. Hâlbuki Tevfik Fikret ve Fatma Aliye Hanım’ın çocukları din değiştirir. Ali Ekrem Bolayır’ın kızı Selma, Türk vatandaşlığından çıkarak Amerika’ya yerleşir. Oğlu Cezmi’yi yurt içinde ve yurt dışında yabancı okullarda okutur, özel hocalardan dersler aldırır. Namık Kemal’in torunu sıfatıyla geleceğin umudu olduğu fikrini aşılar, ancak Cezmi, 21 yaşında intihar eder. Sonuç olarak diğer çocukların seçimleriyle birlikte Cezmi’nin ölümü, bir neslin kaybını temsil ettiği için bu çalışmada, Cezmi’nin kısa hayatı özelinde aile, toplumsal yapı ve yeniliklerle şekillenen eğitim sürecinin XX. yüzyıl başlarında yetişen bir genç üzerindeki etkilerinin geniş bir perspektiften değerlendirilmesi amaçlanmıştır.en_US
dc.description.abstractWhen the Ottoman Empire began to become a modern state, all individual and social issues were affected by this situation. With the innovations in education policy, different methods emerged in the upbringing of children and young people. In this context, the lack of expert staff and institutions were also felt as much as the necessary tools. Wealthy families either sent their children abroad, they got help from non-Muslims, whom they were accepted as modern in education. Although the negative experiences of some poets and writers reflected to Turkish literature, there is not any research about this topic. Tevfik Fikret's son and Fatma Aliye's daughter converted to religion as a result of their Western-style education. Ali Ekrem's daughter refused Turkish citizenship and settled in the USA. Ali Ekrem's son, Cezmi studied at elite schools in Turkey and abroad, and took lessons from private teachers. As Namik Kemal's grandson, he instills the idea that he is the hope of the future. But when he was only twenty-first years old, he committed suicide. Consequently, with the chooses of other children since Cezmi’s death represents a lost generation, in this present study it is aimed at evaluating the effects of family life, social structure and innovation in an educational process on a young man who lived in the early 20th century.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofAtatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHaluken_US
dc.subjectZübeyde İsmet Faiken_US
dc.subjectBatılılaşmaen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectKemanen_US
dc.subjectİntiharen_US
dc.subjectHaluken_US
dc.subjectZubeyde Ismet Faiken_US
dc.subjectWesternizationen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectViolinen_US
dc.subjectSuicideen_US
dc.titleİmparatorluğun Kayıp Nesli: Cezmi Vakasıen_US
dc.title.alternativeLost Generation of The Empire: The Cezmi Caseen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentHitit Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümüen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue70en_US
dc.identifier.startpage295en_US
dc.identifier.endpage315en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.department-tempHitit Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, Çorum, Türkiyeen_US
dc.contributor.institutionauthorDemiryürek, Meral
dc.identifier.doi10.14222/Turkiyat4415


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster